Remont połączony z budową S7
Mimo że zakończenie robót ma nastąpić w maju, to torowisko nie zostanie oddane do użytku. Na trasie torów budowany jest bowiem wiadukt w ramach prac przy budowie drogi ekspresowej S7 w ciągu al. Solidarności. Tutaj prace potrwają dłużej.
Projekt modernizacji torowiska obejmuje swym zakresem wszystkie elementy składowe ulicy, czyli: sieci podziemne, chodniki, drogi dla rowerów, zieleńce, jezdnie, torowisko. Zakres zadania został poszerzony o odcinek między skrzyżowaniem z ulicą Bulwarową a budowanym obecnie wiaduktem nad powstającą trasą S7. Na tym fragmencie projektant musiał zaplanować drogi dla rowerów oraz dodatkową zwrotkę na wysokości skrzyżowania z ul. Wańkowicza (tak, by możliwy był wjazd w tę ulicę jadąc od strony Placu Centralnego), a także zaproponować koncepcję przebudowy mostu nad Dłubnią oraz zaprojektować retencję wody opadowej dla Alei Solidarności tak, żeby rozwiązać problem zalewanych podczas nawalnych deszczów piwnic pobliskich budynków. Projektant musiał wziąć pod uwagę wynik konsultacji społecznych i zaproponować taki kształt przyszłej Alei Solidarności, który będzie satysfakcjonujący dla większości mieszkańców – przekazywał nam przed startem prac Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
W ramach prac, o szacunkowej wartości 100 mln zł, zmodernizowane zostanie ok. 1,5 km jezdni.