Jak aktualnie działa węzeł Raciborowice?
Jeśli chodzi o węzełRaciborowice towciąż nie można nim wjechać na S7 w kierunku Krakowa ani zjechać w tym miejscu, jadąc od strony miasta. GDDKiA uzasadniała taki krok m.in. obawami o przeniesienie ruchu lokalnego na nową drogę, w tym na wąską łącznicę pomiędzy S7 i S52, na której ruch odbywa się po jednym pasie.
Anna Bałdyga z małopolskiego oddziału GDDKiA przypomina, że wykonawca powinien zakończyć swoje prace do 30 czerwca. - Aktualnie prowadzone są prace przy ciągłości ogrodzeń w przejściach dla zwierząt, umacniane też są skarpy - mówi Anna Bałdyga.
Po otwarciu obu węzłów kierowcy będą więc mogli jeździć tam z prędkością do 120 km/h.
5-kilometrowy odcinek w obrębie Krakowa
Trasą S7 można już wyjechać z Krakowa w kierunku Warszawy, można też wjechać na Północną Obwodnicę Krakowa, choć wąskim gardłem z powodu nieskończonego węzła Mistrzejowice. Wyjazd z Krakowa przez plac budowy do łatwych nie należy, ale dalej jedziemy już szarym, gotowym asfaltem wśród zielonych pól.
Cały czas trwają prace na 5-kilometrowym odcinku w obrębie Krakowa. I tak jest od grudnia 2024. Ponad 2-kilometrowy odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta GDDKiA chce oddać do użytku z końcem roku 2025, a mniej więcej w połowie 2026 roku węzeł Mistrzejowice i odcinek od tego węzła do węzła Grębałów.
Opis budowy trasy S7
Chodzi o budowę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Nowa Huta dawniej Igołomska (bez węzła) długości ok 18,3 km wraz z obiektami inżynierskimi i towarzysząca infrastrukturą. Inwestycja zlokalizowana jest na terenach gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków.
Ten odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyżne – Słowacja oraz element sieci kompleksowej TEN-T.
