https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Prace ziemne nad ulicą Grzegórzecką. Trwa rozbudowa wiaduktu kolejowego

Piotr Tymczak
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory.
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory. PKP PLK
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory.

- Widać postępy w budowie wiaduktu kolejowego przy ul. Grzegórzeckiej. Na pięciu gotowych łukach wykonawcy stawiają ściany i przygotowują podłoże pod tory. W połowie przyszłego roku pociągi będą mogły przejechać tędy po wszystkich czterech parach szyn - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie roboty związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką o drugą, dodatkową parę torów odbywają się od strony ul. Dietla. Przypomnijmy, że zabytkowy wiadukt został częściowo rozebrany, następnie poszerzony, a do odbudowy ścian wykorzystano cegły i kamienie, jakie pochodziły z rozbiórki historycznego obiektu. Wykonawcy robót podkreślają, że prace przebiegają pod nadzorem władz konserwatorskich.

W sąsiedztwie wiaduktu powstaje przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki. Tam prowadzone są prace wykończeniowe. Powstaną też schody na przystanek z dwóch stron - przy ul. Grzegórzeckiej jak i na wysokości ul. Berka Joselewicza. W rejonie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką na przystanek będzie można też wyjechać windami.

Inwestycje kolejowe na Grzegórzkach realizowane są w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z mostów są już gotowe, a trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy Grzegórzki z Zabłociem.

Postępują prace związane z budową ostatniego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie.

Rośnie ostatni z trzech mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie

Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca przyszłego roku. W PKP PLK przyznają, że do tego czasu nie uda się jednak uruchomić przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki. Z tego obiektu pasażerowie mają korzystać w drugiej połowie 2023 roku (być może od września).

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska