Kraków. Prace ziemne nad ulicą Grzegórzecką. Trwa rozbudowa wiaduktu kolejowego

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory.
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory. PKP PLK
Postępują prace związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Obecnie prowadzone są tam roboty związane z przygotowaniem podłoża pod nowe tory.

- Widać postępy w budowie wiaduktu kolejowego przy ul. Grzegórzeckiej. Na pięciu gotowych łukach wykonawcy stawiają ściany i przygotowują podłoże pod tory. W połowie przyszłego roku pociągi będą mogły przejechać tędy po wszystkich czterech parach szyn - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie roboty związane z rozbudową wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką o drugą, dodatkową parę torów odbywają się od strony ul. Dietla. Przypomnijmy, że zabytkowy wiadukt został częściowo rozebrany, następnie poszerzony, a do odbudowy ścian wykorzystano cegły i kamienie, jakie pochodziły z rozbiórki historycznego obiektu. Wykonawcy robót podkreślają, że prace przebiegają pod nadzorem władz konserwatorskich.

W sąsiedztwie wiaduktu powstaje przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki. Tam prowadzone są prace wykończeniowe. Powstaną też schody na przystanek z dwóch stron - przy ul. Grzegórzeckiej jak i na wysokości ul. Berka Joselewicza. W rejonie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką na przystanek będzie można też wyjechać windami.

Inwestycje kolejowe na Grzegórzkach realizowane są w ramach gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. W ramach tego zadania powstały m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Budowane są też mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z mostów są już gotowe, a trzeci powstaje wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy Grzegórzki z Zabłociem.

Postępują prace związane z budową ostatniego z trzech nowych mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie.

Rośnie ostatni z trzech mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie

Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca przyszłego roku. W PKP PLK przyznają, że do tego czasu nie uda się jednak uruchomić przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki. Z tego obiektu pasażerowie mają korzystać w drugiej połowie 2023 roku (być może od września).

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rok za rokiem mija
Lata całe się pie.dzielą z tymi wiaduktami — jak nie na Powstańców, to znowu na Grzegórzeckiej.

Budowa (czy tam modernizacja) wiaduktu — no faktycznie wyzwanie na miarę XXI wieku. Może przed nastaniem XXII wieku wreszcie skończą.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie