Trwają prace kolejowe na popularnej "kryniczance"
Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów popularnie zwaną „kryniczanką” oraz na l. nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój PKP PLK kontynuuje modernizację peronów na stacjach i przystankach.
- Na „kryniczance” w toku są także kolejne zadania, rozpoczęte w marcu br. Prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Naszym celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski. Konsekwentne realizacje przynoszą oczekiwane przez podróżnych i mieszkańców korzyści - informuje Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nowe udogodnienia dla podróżujących liniami kolejowymi nr 96 i 105
Zmodernizowane perony na linii nr 96 są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą do nich odnowione obiekty na kolejnych stacjach i przystankach, na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na l. nr 105). Dzięki temu zwiększy się komfort pasażerów pociągów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 za 73 mln zł prowadzimy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
- Zaawansowanie w realizacji zadań na l. nr 96 widać także na odcinku Stary Sącz – granica państwa, gdzie wykonujemy prace o łącznej wartości blisko 118 mln zł ze środków własnych Spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego. W trakcie jest remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowychi 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmującenawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową - dodaje rzeczniczka.
Pociągi na trasie Tarnów-Leluchów powrócą w czerwcu
Dzięki realizacjom wszystkich prac na torach wyeliminowane zostaną ograniczenia w ruchu i w końcowym efekcie, w czwartym kwartale na wielu szlakach podniesiona zostanie prędkość nawet do 120 km/h.
Sprawniejsze i bezpieczniejsze będą podróże koleją z Tarnowa do Muszyny i Krynicy, a zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem.
Obecnie, w trakcie robót wymagane są zmiany w ruchu kolejowym, funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Po ich zakończeniu, od 12 czerwca wznowione zostaną połączenia kolejowe na całej trasie Tarnów – Leluchów.
