https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowa rewolucja w Dolinie Popradu za 190 mln zł. „Kryniczanka” zmienia się na lepsze zgodnie z planem. Pociągi powrócą tam w czerwcu

Joanna Mrozek
Trasa kolejowa w Żegiestowie-Zdroju
Trasa kolejowa w Żegiestowie-Zdroju Damian Radziak
Lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie są efekty sukcesywnie prowadzonych prac na trasie kolejowej między Tarnowem a Muszyną i Krynicą. Postępują roboty za ponad 190 mln zł w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, a także urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym. W czerwcu pasażerowie zyskają kolejne odnowione perony i większy standard podróżowania koleją.

Trwają prace kolejowe na popularnej "kryniczance"

Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów popularnie zwaną „kryniczanką” oraz na l. nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój PKP PLK kontynuuje modernizację peronów na stacjach i przystankach.

- Na „kryniczance” w toku są także kolejne zadania, rozpoczęte w marcu br. Prace obejmują tory, obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Naszym celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski. Konsekwentne realizacje przynoszą oczekiwane przez podróżnych i mieszkańców korzyści - informuje Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowe udogodnienia dla podróżujących liniami kolejowymi nr 96 i 105

Zmodernizowane perony na linii nr 96 są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą do nich odnowione obiekty na kolejnych stacjach i przystankach, na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na l. nr 105). Dzięki temu zwiększy się komfort pasażerów pociągów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 za 73 mln zł prowadzimy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.

- Zaawansowanie w realizacji zadań na l. nr 96 widać także na odcinku Stary Sącz – granica państwa, gdzie wykonujemy prace o łącznej wartości blisko 118 mln zł ze środków własnych Spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego. W trakcie jest remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowychi 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie obejmującenawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową - dodaje rzeczniczka.

Pociągi na trasie Tarnów-Leluchów powrócą w czerwcu

Dzięki realizacjom wszystkich prac na torach wyeliminowane zostaną ograniczenia w ruchu i w końcowym efekcie, w czwartym kwartale na wielu szlakach podniesiona zostanie prędkość nawet do 120 km/h.

Sprawniejsze i bezpieczniejsze będą podróże koleją z Tarnowa do Muszyny i Krynicy, a zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem.

Obecnie, w trakcie robót wymagane są zmiany w ruchu kolejowym, funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Po ich zakończeniu, od 12 czerwca wznowione zostaną połączenia kolejowe na całej trasie Tarnów – Leluchów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska