Nowy rozdział w historii krakowskiej marki spożywczej
Krakowski Kredens był marką własną sieci delikatesów Alma. Szybko zdobył uznanie klientów produktami inspirowanymi kuchnią galicyjską i mieszczańską tradycją Krakowa – przetwory, wędliny, słodycze, konfitury, kawy i herbaty, wyróżniające się nie tylko smakiem, ale też charakterystyczną oprawą wizualną.
Marka rozwijała się dynamicznie aż do momentu, gdy właściciel – Alma Market S.A. – popadł w poważne problemy finansowe. Od 2016 roku spółka systematycznie zamykała sklepy, a jej sytuacja pogarszała się w szybkim tempie. W 2017 roku sąd ogłosił upadłość likwidacyjną Almy, co oznaczało koniec działalności nie tylko samej sieci, ale też jej marek własnych, w tym Krakowskiego Kredensu. W kolejnych latach produkty zniknęły z rynku, a prawa do znaku towarowego pozostawały nieaktywne.
Reaktywacja brandu - pierwszy sklep stacjonarny
W drugiej połowie 2024 roku marka Krakowski Kredens wróciła na rynek – tym razem pod skrzydłami nowego właściciela, który przejął prawa do znaku towarowego i postawił sobie za cel przywrócenie marki w oparciu o jej pierwotne wartości: smak, jakość i tradycję. W grudniu uruchomiono sklep internetowy, a w kwietniu 2025 roku otwarto pierwszy sklep stacjonarny – w warszawskim centrum handlowym KEN Center.
Na półkach pojawiły się znane z wcześniejszej działalności produkty: wyselekcjonowane wędliny, dania gotowe, przetwory owocowe i mięsne, konfitury, musztardy, słodycze, kawy i herbaty. Duże zainteresowanie klientów, zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym, skłoniło zarząd do kolejnych działań.
„Obecnie poszukujemy lokalizacji pod drugi sklep stacjonarny w Warszawie. Równolegle rozwijamy ofertę w kanale B2B, pracując nad kolekcją zestawów prezentowych i świątecznych” – mówi Paulina Vieuxmaire, Członek Zarządu i Dyrektor Generalna Krakowskiego Kredensu.
Nowa odsłona marki nawiązuje do swojego krakowskiego dziedzictwa – zarówno pod względem oferty, jak i estetyki. Charakterystyczna klasyczna szata graficzna łączy styl retro z nowoczesnym designem, a opakowania wzbogacone są o narracje inspirowane historią i legendami dawnej Galicji.
