Budowa S7 na północnej granicy Małopolski
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas) na odcinku Moczydło - węzeł Miechów, o długości prawie 19 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej oraz dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów oraz MOP Tochołów.
Przebudowana zostanie istniejąca sieć dróg, w tym powstanie 15 km nowych dróg dojazdowych, obsługujących tereny przyległe do pasa drogowego. Wybudowany zostanie system odwodnienia drogowego składający się z kanalizacji, podczyszczalni i 22 zbiorników retencyjno-infiltrujących.
Roboty mają zakończyć się w 2023 roku.
W 2010 r. oddany został do ruchu pierwszy odcinek S7 od węzła A4 Kraków Bieżanów do węzła Kraków Przewóz, o długości 2,7 km. Był to jednocześnie początek tzw. wschodniej obwodnicy Krakowa.
Siedem lat później oddany został do użytku 4,5-kilometrowy odcinek S7 od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta, z 700-metrowym mostem na Wiśle. Na północ od Krakowa, pierwszym oddanym do ruchu odcinkiem, był ponad 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Szczepanowice i Widoma (4 października 2021 r.). W trakcie realizacji są kolejne:
- Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km,
- Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km,
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km.
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Te krakowskie licea uczą najefektywniej. Oto ranking szkół sukcesu
- Horoskop miesięczny na listopad 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Dantejskie sceny pod nowym sklepem w Krakowie. Okolica Bonarki sparaliżowana
- Wielka awantura o nowe stoiska dla kwiaciarek na Rynku Głównym. Oceńcie je sami
- Historyczna chwila. Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców!
