Zrealizowano na razie 11 proc. planowanych prac budowlanych. Roboty obejmują:
- budowy drogi ekspresowej S7;
- budowy dwupoziomowych węzłów drogowych: „Łuczyce”, „Raciborowice”, „Kraków Mistrzejowice” i „Kraków-Grębałów”;
- budowa i przebudowa dróg poprzecznych krzyżujących się z drogą ekspresową S7;
- budowa i przebudowa dróg dojazdowych dla usługi ruchu lokalnego;
- budowa przejazdów awaryjnych;
- budowa elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego takich jak bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej oraz elementów systemu zarządzania ruchem;
- budowę i przebudowę przystanków transportu publicznego;
- wykonania nasadzeń zieleni.
Oczywiście trasa S7 budowana jest też na Podhalu, na północ od Widomej oraz planowana na południe od Krakowa. Tam jednak projektanci napotkali na mocny protest społeczny po okazaniu im możliwych wariantów trasy.
W 2010 r. oddany został do ruchu pierwszy odcinek S7 od węzła A4 Kraków Bieżanów do węzła Kraków Przewóz, o długości 2,7 km. Był to jednocześnie początek tzw. wschodniej obwodnicy Krakowa.
Siedem lat później oddany został do użytku 4,5-kilometrowy odcinek S7 od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta, z 700-metrowym mostem na Wiśle. Na północ od Krakowa, pierwszym oddanym do ruchu, 4 października 2021 r., był ponad 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Szczepanowice i Widoma. W trakcie realizacji są kolejne:
- Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km,
- Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km,
- Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km.
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Te krakowskie licea uczą najefektywniej. Oto ranking szkół sukcesu
- Horoskop miesięczny na listopad 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Dantejskie sceny pod nowym sklepem w Krakowie. Okolica Bonarki sparaliżowana
- Wielka awantura o nowe stoiska dla kwiaciarek na Rynku Głównym. Oceńcie je sami
- Historyczna chwila. Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców!
