https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Na remont ulicy Kocmyrzowskiej brakuje milionów. Przetarg wciąż nierozstrzygnięty

Piotr Ogórek
Urzędnicy założyli, że na przebudowę Kocmyrzowskiej wystarczy im 70 mln zł. To za mało
Urzędnicy założyli, że na przebudowę Kocmyrzowskiej wystarczy im 70 mln zł. To za mało Andrzej Banas / Polska Press
Wciąż nie udało się rozstrzygnąć przetargu na remont ulicy Kocmyrzowskiej. Na inwestycje brakuje bowiem 26 mln zł. O ich przekazaniu zdecydują radni.

Ulica Kocmyrzowska od lat wyczekuje remontu. Pod koniec zeszłego roku Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty, które wpłynęły w przetargu na tę inwestycję. Ta nie może się jednak zacząć, bo urzędnicy źle oszacowali koszty remontu. Oferty, które wpłynęły były zbyt wysokie. Brakuje przynajmniej 26 mln zł. O dodatkowych środkach zdecyduje Rada Miasta Krakowa.

Urzędnicy ZIM założyli, że na remont wystarczy im 70 mln zł. Rzeczywistość zweryfikowała te założenia. Jedna firma złożyła ofertę na 156 mln zł, a druga na blisko 97 mln zł. Brakuje więc ponad 26 mln, żeby można było przyjąć najtańszą ofertę. Bez zapewnionego finansowania nie można podpisać umowy i rozpocząć prace.

ZIM liczy, że dodatkowe środki zapewnią im radni. Chodzi o przesunięcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej wspomnianych ponad 26 mln zł do roku 2022. Jeśli radni przyjmą stosowną uchwałę na jednej z najbliższych sesji, to umowę z wykonawcą będzie można podpisać jeszcze w lutym. W pierwszej fazie zajmie się przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji i pozwoleń. Prace budowlane powinny się zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku.

Inwestycja ma polegać na przebudowie ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Darwina i Poległych w Krzesławicach do granic Krakowa oraz fragmentu drogi wojewódzkiej nr 776 w miejscowości Prusy. Rozbudowana zostanie droga na długości trzech kilometrów ulicy, do dwóch pasów ruchu w każdą stronę. Konieczna będzie dobudowa drugiej jezdni, a także przebudowa istniejących skrzyżowań, infrastruktury technicznej, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej oraz budowa i przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i peronów przystankowych. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.

KONIECZNIE ZOBACZCIE:

Google Street View. Najśmieszniejsze, najbardziej absurdalne zdjęcia!

Pedofile i gwałciciele z Małopolski. Oni są w Rejestrze Ministerstwa! LISTY GOŃCZE

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Nie znasz tych ulic w Krakowie? Jesteś słoikiem! [FOTO-QUIZ]

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie? - odcinek 6

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

i
irek
Trzeba zrobić drugi przetarg resztę dołorzyc
x
xyz
zjadł ZIM na swoje potrzeby organizacyjne? Takie były propozycje/założenia. Pomijając obietnice, że powstanie bezkosztowo.
T
Tomek
Trzeba być idiotą, żeby chcieć gruntownie wyremontować taką trasę za 70 mln wraz dobudową drugiej jezdni i modernizacją torowiska. Oferta na 150 mln wcale jakoś mnie nie dziwi.
K
Krk
Stała praktyka osłów z zikitu. Upychanie świateł gdzie tylko to możliwe. Nie dość że KPRy stoją od ronda w Prusach do Wzgórz w jednym wielkim korku to lada chwila ten sznurek siągnie Bulwarowej... bo przecież wypadki, niebezpiecznie itd. to robimy KOLEJNE światła!! A nie dało się tak bez tych jeb** lewoskrętów??
Cała Hutę urobiliście w te światła nieudacznicy!!

Zikit i Jacuś precz z Krakowa!
B
Burmistrz Nowej Huty
budowane 100 metrow od siebie i w dodatku nic sie na nich nie dzieje.Na remonty drog i zakup nowych tramwajow juz nie ma srodkow.Ale o Hucie pan pre-zydent sobie przypomni juz niebawem w wiadomym celu
B
Burmistrz Nowej Huty
budowane 100 metrow od siebie i w dodatku nic sie na nich nie dzieje.Na remonty drog i zakup nowych tramwajow juz nie ma srodkow.Ale o Hucie pan pre-zydent sobie przypomni juz niebawem w wiadomym celu
W
Witold
Brakuje 26 mln zł. A przecież to tylko 2,5% kosztu budowy Trasy Łagiewnickiej.
p
pobliski mieszkaniec
Ta ulica już została popsuta przez radnych osiedlowych i ZIKIT. Powstało niepotrzebne skrzyżowanie oczywiście ze światłami, ulubiona zabawka matołów z ZIKITu. Wcześniej korki tam wynosiły ZERO, obecnie są kilkusetmetrowe !!!!
Brawo durni radni osiedlowi !! Jak ktoś nie potrafi przejechać prostego skrzyżowania bez świateł, proszę zwrócić prawo jazdy na policję. A obecnie auta stoją i kopcą, walka ze smogiem ?
KRK
Do wyborów jakoś opylą. Później remont pójdzie do ...szuflady. JM zwsze tak robi.
o
od zaraz
jeszcze tyle lat męki z KPRami i innymi wynalazkami ściągającymi do tego "raju" (TKA, KRA, KMI)
o
olo
To na remont trzeba pieniędzy? Dziwne, na obietnice nie były potrzebne...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska