https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa organizacja ruchu na ulicach Teligi i Ćwiklińskiej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Nowa organizacja ruchu na ul. Teligi i Ćwiklińskiej ma poprawić bezpieczeństwo, w szczególności pieszych
Nowa organizacja ruchu na ul. Teligi i Ćwiklińskiej ma poprawić bezpieczeństwo, w szczególności pieszych Andrzej Banaś
Na całej długości ul. Teligi na Prokocimiu wprowadzana jest nowa organizacja ruchu. Zmiany, które dotyczą także ul. Ćwiklińskiej, mają na celu poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych na przejściach dla nich wyznaczonych.

FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

od 16 lat

- Ulica Teligi przedziela osiedle. Każdego dnia z jednej na drugą stronę tej ulicy przechodzi wiele osób - do szkół, punktów usługowych czy sklepów. Zmiany spowodują, że przejścia dla pieszych będą bezpieczniejsze. Kierowcy skorzystają na tym, że będzie więcej miejsc parkingowych - informuje Sebastian Kowal z krakowskiego magistratu.

Do tej pory na znacznej części ul. Teligi prawe pasy ruchu były nieformalnie wykorzystywane do parkowania. Teraz zostaną tam wyznaczone miejsca postojowe. Nowa organizacja ruchu ma więc uporządkować i sformalizować parkowanie na tym odcinku.

Kraków. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej: przekła...

Większość przejść na ul. Teligi nie ma sygnalizacji, dlatego też wprowadzone zmiany mają przyczynić się do uspokojenia ruchu w tym rejonie miasta, a co za tym idzie zwiększyć bezpieczeństwo, w tym w szczególności na przejściach dla pieszych. Zapewnić ma to m.in. poszerzenie wysepek między jezdniami, a także ograniczenie ruchu w rejonach przejść, tak by piesi nie przechodzili przez dwa pasy jezdni w każdym kierunku.

Trasa S7 zapewni przejazd wzdłuż kraju od Tatr do Bałtyku. Trwają prace związane z dokończeniem brakujących odcinków drogi, m.in. w Małopolsce i rejonie Krakowa

Budowa trasy S7 od Tatr do Bałtyku na zdjęciach. Trwają prac...

Od skrzyżowania z ul. Wielicką, po prawej stronie ul. Teligi wyznaczono ciąg pieszo-rowerowy. Zmiana dotyczyć będzie zasad jazdy dla samochodów. Na wprost będzie można jechać zewnętrznym pasem, natomiast wewnętrzny będzie służył skręcającym w lewo w ul. Ściegiennego.

Na większości kolejnych odcinków ul. Teligi ruch będzie odbywał się po jednym pasie w każdym kierunku, a drugi pas będzie służył do skrętów albo wyznaczone zostaną na nim wspomniane miejsca postojowe.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
On
15 listopada, 14:40, Apel:

Podpiszcie na "petycje online " petycję o odwołanie Łukasza Franka dyrektora ZDMK człowieka odpowiedzialnego za paraliż miasta; samozwańczego tzw. "specjalisty d/s ograniczania ruchu samochodów". Musimy działać, jednoczyć się - bo z jednostkami Majchrowski i jego urzędasy się nie liczą.

https://www.petycjeonline.com/dymisja_ukasza_franka_urzdnika_odpowiedzialnego_za_baagan_w_krakowie

Sami podpiszcie i przekażcię tę informację dalej - znajomym, rodzinie... nie pozostańmy bierni!

Popieram!

G
Gość
13 listopada, 18:35, Zbigniew Rusek:

Taka organizacja ruchu poskutkuje tym, że rower, a nawet furmanka (jeszcze wolniejszy pojazd) będzie narzucać tempo jazdy autobusowi miejskiemu i autobus będzie "pożeraczem paliwa" na skutek jazdy na pierwszym biegu!!! Może by tak spowolniano jazdę tramwajów, gdyż jedynie tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu, a z pojazdami spalinowymi jest odwrotnie, zwłaszcza gdy mają automatyczną skrzynię biegów (np. autobusy). To tramwaj niech przepuszcza pieszych, natomiast autobus powinien TRĄBIĆ NA PIESZYCH i na rowerzystów.

Ulicą Teligi nie poruszają się furmanki, ani nawet ciągniki rolnicze. Rowery mają osobną ścieżkę.

J
Johny Bravo

A ruch na tych ulicach jest tak wzmożony że warto jeszcze zainwestować w fotoradary,przecież budżet kuleje.

Brawo wy!

Z
Zbigniew Rusek

Taka organizacja ruchu poskutkuje tym, że rower, a nawet furmanka (jeszcze wolniejszy pojazd) będzie narzucać tempo jazdy autobusowi miejskiemu i autobus będzie "pożeraczem paliwa" na skutek jazdy na pierwszym biegu!!! Może by tak spowolniano jazdę tramwajów, gdyż jedynie tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu, a z pojazdami spalinowymi jest odwrotnie, zwłaszcza gdy mają automatyczną skrzynię biegów (np. autobusy). To tramwaj niech przepuszcza pieszych, natomiast autobus powinien TRĄBIĆ NA PIESZYCH i na rowerzystów.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska