- Zmiany w organizacji ruchu na ul. Zakopiańskiej planujemy wprowadzić od 1 kwietnia - potwierdza Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za budowę nowej drogi.
Ulica Zakopiańska ma zostać zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku na ok. 400-metrowym odcinku od przystanku „Łagiewniki - ZUS” (w rejonie ul. Ciesielskiej) do skrzyżowania z ul. Zbrojarzy. Kierowcy muszą się przygotować na to, że jadąc w kierunku Zakopanego albo wracając ze stolicy Tatr, będą musieli w tym rejonie sporo czasu odstać w korkach.
Początkowo planowano, że utrudnienia na ul. Zakopiańskiej zostaną wprowadzone w pierwszej połowie marca. Termin ten przesunięto.
- Okazało się, że mają być też prowadzone prace na węźle tramwajowym w Łagiewnikach i w związku z tym musi zostać czasowo wstrzymany ruch tramwajowy. Gdyby w jednym czasie został ograniczony ruch dla aut na ul. Zakopiańskiej i wyłączony przejazd tramwajów do Borku Fałęckiego, to komunikacja zastępcza, czyli autobusy, musiałyby jeździć po zwężonej ul. Zakopiańską - wyjaśnia Krzysztof Migdał.
W Zarządzie Dróg Miasta Krakowa potwierdzają, że prace na węźle w Łagiewnikach (skrzyżowanie ulic: Brożka, Zakopiańskiej, Wadowickiej i Tischnera) będą prowadzone w tym miesiącu. - Mają się rozpocząć w przyszłą sobotę i potrwają przez tydzień - informuje Michał Pyclik z ZDMK. - Zakupiliśmy zwrotnice, które zostaną wymienione na tym węźle. Czekaliśmy na ich dostawę - dodaje.
Zawężenia pasów ruchu na ul. Zakopiańskiej trzeba się spodziewać co najmniej do końca tego roku. Jest to konieczne, ponieważ roboty drogowe, związane z budową Trasy Łagiewnickiej, obejmują również ul. Zakopiańską - na fragmentach trzeba ją tak przebudować, by można było pod nią poprowadzić nową drogę, a także przełożoną do nowego koryta rzekę Wilgę.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km), ma powstać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Do tego wybudowane zostanie 2,3 km linii tramwajowej (z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej). Powstać mają także nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.
Trasa Łagiewnicka ma powstać do końca 2020 roku - za 802 mln zł.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Uwaga kierowcy! Są kolejne nowe znaki