https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pętla tramwajowa z parkingiem na Górce Narodowej prawie gotowa. Jest już nawet piękny napis. Uruchomienie w tym roku

Piotr Rąpalski
Inwestycja między Krowodrzą Górką a Górką Narodową to głównie budowa linii tramwajowej o długości ok. 5 km wraz z pełną infrastrukturą drogową obejmującą budowę i przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę ścieżek rowerowych, budowę chodników oraz budową oświetlenia. A ponadto budowa 3 parkingów w systemie Park & Ride: przy pętli tramwajowo- autobusowej Krowodrza Górka,przy ul. Pachońskiego w rejonie ul. Szopkarzy i przy pętli tramwajowo – autobusowej Górka Narodowa.
Inwestycja między Krowodrzą Górką a Górką Narodową to głównie budowa linii tramwajowej o długości ok. 5 km wraz z pełną infrastrukturą drogową obejmującą budowę i przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę ścieżek rowerowych, budowę chodników oraz budową oświetlenia. A ponadto budowa 3 parkingów w systemie Park & Ride: przy pętli tramwajowo- autobusowej Krowodrza Górka,przy ul. Pachońskiego w rejonie ul. Szopkarzy i przy pętli tramwajowo – autobusowej Górka Narodowa. Szymon Korta
Wyjątkowo to co powstaje będzie w 99 proc. zgadzać się z tym co urzędnicy prezentowali na wizualizacjach kilka miesięcy temu. Ostateczny finał budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej zbliża się, a będzie nim oddanie do użytku pętli tramwajowej i autobusowej. Konstrukcyjnie inwestycja wygląda na gotową, ale widać, że w środku trzeba jeszcze sporo dopieścić. Jest już za to napis, który dumnie informuje gdzie jesteśmy...

Pętla tramwajowa z parkingiem na Górce Narodowej prawie gotowa

Uruchomienie komunikacji tramwajowej w kierunku Górki Narodowej z Krowodrzy Górki nie oznaczało zakończenia realizacji całego, wielkiego projektu. Przed nami ciągle dokończenie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej: dwupoziomowego parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową. Na parkingu znajdzie się miejsce dla 470 samochodów. Data otwarcia pętli nie została jednak jeszcze podana.

Drugi istotnym elementem są nasadzenia. Te rozpoczną się już niebawem i potrwają całą jesień. W ramach zadania nasadzonych będzie ok. 3,5 tys. drzew i ponad 40 tys. krzewów – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Warto też podkreślić, że wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą to koszt rzędu 600 mln zł. Projekt realizowany jest przy wsparciu z Unii Europejskiej oraz rządu RP. Dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi 184 mln zł, a 38 mln zł miasto dostało na realizację zadania w ramach rządowego programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r. Łączny koszt dofinansowania zewnętrznego to ok. 222 mln zł.

Poseł PiS o mediach publicznych: Chodzi im o reklamy, które pójdą do TVN

od 16 lat
Wideo

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krystian
I po wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu nie będzie można do niej dojechać aby zostawić swój kopcący samochód i skorzystać z ekologicznej komunikacji miejskiej.
K
Karol
Arron -napisał:Jak dla mnie - mieszkańca Prądnika białego- REWELACJA ta inwestycja. Jak komuś żal tych drzew to niech jedzie do lasu--

Wpis na odległoś śmierdzi biurem prasowym UM Kraków mimo celowych błędów. Też jestem mieszkańcem Prądnika Białego, ale ja aż tak bardzo tą przebudową nie jestem zachwycony. Ten co zaplanował przebudowę i s[wulgaryzm]ył pętle tramwajową Krowodrza Górka powinien mieć urwane jaja. Aaron, pochodzisz pewnie z leśnych gmin czy powiatów Kielecczyzny, Rzeszowszczyzny, Lubelskiego gdzie możesz w każdej chwili pojechać, po kartofle, pełne słoiki i nacieszyć się widokiem zielonego lasu rodzinnej wsi. Wycinaj barbarzyńco drzewa u siebie , a nie będziesz nam ubliżał i tu w mieście urządzał betonową pustynię. Żal mi jest każdego wyciętego drzewa, krzaka.
T
Teraz ja dodam
14 listopada, 7:17, X:

Gibony, popytajcie korzystają[wulgaryzm]h z tej lini czy jej budowa była niewypałem. Nie ma chętnych, a tacy byliście hałaśliwi przed wbiciem pierwszej łopaty. Tak samo będzie z linią na Mistrzejowice, trasami P i Z, kładką i metrem. Chrońcie drzewa ale w lasach. No i pamiętajcie o jeżach, bo nadchodzi trudny czas dla nich. A najlepiej to zróbcie sobie z nimi plakaty wyborcze. Pomysł macie gratis 😂😂😂

14 listopada, 12:32, Arron:

Ja mieszkam przy tej nowej trasie i jestem STRASZNIE ZADOWOLONY że powstała. Wcześniej mielismy haszcze, krzory, działki co wyglądały jak fawele w Rio de Janeiro. Te rzekome "zielone tereny" to była baza wypadowa żuli, wszędzie walaly się butelki i śmieci i psie gowna.

Spod bloku był jeden autobus na dworzec przez Kleparz (154) raz na pół godziny i wiecznie spóźniony bo kisł w korkach. Teraz jest czysto jasno a do centrum mamy 15 min. Dodatkowo tramwaj od 7 do 20 jezdzi co 5-7 minut więc nawet na rozklad patrzeć nie trzeba.

Jak dla mnie - mieszkańca Prądnika białego- REWELACJA ta inwestycja. Jak komuś żal tych drzew to niech jedzie do lasu

14 listopada, 12:35, Zapomniałem dodać:

Łubu-dubu, łubu-dubu

Niech nam żyje

Prezes naszego klubu

Niech ży-je nam!

[wulgaryzm]j

A
Andrzej
14 listopada, 9:58, Maurycy:

Nie rozumiem tego zachwytu nad tzw. zielonym torowiskiemJesli jest zadbane to ładnie wygląda przez max 2 miesiące w roku, a poza tym tylko błoto, stojąca woda, brud i szaro. Czy naprawdę te płyty wzdłuż torowiska mają taki straszny wpływ na środowisko?! Chyba nie, tu raczej chodzi o bandę kre... ów którzy blokują wszystko co się buduję w Krakowie, dosłownie wszystko, lepiej żeby na danym terenie były krzaki, chaszcze, brud i [wulgaryzm] niż ładnie przycięte drzewa, nie ma znaczenia że wytnie się jedno a zasadzi 10 na to miejsce. Nie, bo nie. Nie można wybudować wieżowca, drogi, budynku użyteczności publicznej-bo jeże, wróble, sarny, dziki i ślimaki będą się stresować. Wydaje się mi, że te dziki i jeże mają większy ubaw z tych pseudoekologow niż my wszyscy.

100% racji

Z
Zapomniałem dodać
14 listopada, 7:17, X:

Gibony, popytajcie korzystają[wulgaryzm]h z tej lini czy jej budowa była niewypałem. Nie ma chętnych, a tacy byliście hałaśliwi przed wbiciem pierwszej łopaty. Tak samo będzie z linią na Mistrzejowice, trasami P i Z, kładką i metrem. Chrońcie drzewa ale w lasach. No i pamiętajcie o jeżach, bo nadchodzi trudny czas dla nich. A najlepiej to zróbcie sobie z nimi plakaty wyborcze. Pomysł macie gratis 😂😂😂

14 listopada, 12:32, Arron:

Ja mieszkam przy tej nowej trasie i jestem STRASZNIE ZADOWOLONY że powstała. Wcześniej mielismy haszcze, krzory, działki co wyglądały jak fawele w Rio de Janeiro. Te rzekome "zielone tereny" to była baza wypadowa żuli, wszędzie walaly się butelki i śmieci i psie gowna.

Spod bloku był jeden autobus na dworzec przez Kleparz (154) raz na pół godziny i wiecznie spóźniony bo kisł w korkach. Teraz jest czysto jasno a do centrum mamy 15 min. Dodatkowo tramwaj od 7 do 20 jezdzi co 5-7 minut więc nawet na rozklad patrzeć nie trzeba.

Jak dla mnie - mieszkańca Prądnika białego- REWELACJA ta inwestycja. Jak komuś żal tych drzew to niech jedzie do lasu

Łubu-dubu, łubu-dubu

Niech nam żyje

Prezes naszego klubu

Niech ży-je nam!

A
Arron
14 listopada, 7:17, X:

Gibony, popytajcie korzystają[wulgaryzm]h z tej lini czy jej budowa była niewypałem. Nie ma chętnych, a tacy byliście hałaśliwi przed wbiciem pierwszej łopaty. Tak samo będzie z linią na Mistrzejowice, trasami P i Z, kładką i metrem. Chrońcie drzewa ale w lasach. No i pamiętajcie o jeżach, bo nadchodzi trudny czas dla nich. A najlepiej to zróbcie sobie z nimi plakaty wyborcze. Pomysł macie gratis 😂😂😂

Ja mieszkam przy tej nowej trasie i jestem STRASZNIE ZADOWOLONY że powstała. Wcześniej mielismy haszcze, krzory, działki co wyglądały jak fawele w Rio de Janeiro. Te rzekome "zielone tereny" to była baza wypadowa żuli, wszędzie walaly się butelki i śmieci i psie gowna.

Spod bloku był jeden autobus na dworzec przez Kleparz (154) raz na pół godziny i wiecznie spóźniony bo kisł w korkach. Teraz jest czysto jasno a do centrum mamy 15 min. Dodatkowo tramwaj od 7 do 20 jezdzi co 5-7 minut więc nawet na rozklad patrzeć nie trzeba.

Jak dla mnie - mieszkańca Prądnika białego- REWELACJA ta inwestycja. Jak komuś żal tych drzew to niech jedzie do lasu

K
Karol
Piękny napis Górka Narodowa na obskurnym tle. Nie lepiej było najpierw otynkować/pomalować te betony, a potem zamieścić napisy ? Patrząc na zdjęcia stwierdzam, że wizualnie ta wiata nad peronami jakoś mi nie pasuje do całości, no chyba, że to jeszcze nie jest skończone i przestrzeń między podporami konstrukcji dachowej zostanie wypełniona jakimś ekranem aby chronić pasażerów przed wiatrem, deszczem i śniegiem.
T
Taka prawda
Kraków nie powinien topić pieniędzy w liniach tramwajowych — tylko raczej powinien był postawić na trolejbusy, które są tańsze, także od autobusów akumulatorowych, i mogą dzielić drogę przejazdu wspólnie z samochodami, zamiast zabierać torowiskiem cały pas „na wyłączność”.

Dość konserwować tę sieć tramwajową, która jest — a „z Górki jednej do Górki drugiej” lepiej i taniej było przeprowadzić trolejbus. To samo z tymi Mistrzejowicami.

Ale to nie przy obecnej, zgranej ze szczętem, „ekipie”, oczywiście — bo ”im ten miś jest droższy, tym my, jako konsultanci… nooo? Koniaczek?”.
M
Maurycy
Nie rozumiem tego zachwytu nad tzw. zielonym torowiskiemJesli jest zadbane to ładnie wygląda przez max 2 miesiące w roku, a poza tym tylko błoto, stojąca woda, brud i szaro. Czy naprawdę te płyty wzdłuż torowiska mają taki straszny wpływ na środowisko?! Chyba nie, tu raczej chodzi o bandę kre... ów którzy blokują wszystko co się buduję w Krakowie, dosłownie wszystko, lepiej żeby na danym terenie były krzaki, chaszcze, brud i [wulgaryzm] niż ładnie przycięte drzewa, nie ma znaczenia że wytnie się jedno a zasadzi 10 na to miejsce. Nie, bo nie. Nie można wybudować wieżowca, drogi, budynku użyteczności publicznej-bo jeże, wróble, sarny, dziki i ślimaki będą się stresować. Wydaje się mi, że te dziki i jeże mają większy ubaw z tych pseudoekologow niż my wszyscy.
X
X
Gibony, popytajcie korzystają[wulgaryzm]h z tej lini czy jej budowa była niewypałem. Nie ma chętnych, a tacy byliście hałaśliwi przed wbiciem pierwszej łopaty. Tak samo będzie z linią na Mistrzejowice, trasami P i Z, kładką i metrem. Chrońcie drzewa ale w lasach. No i pamiętajcie o jeżach, bo nadchodzi trudny czas dla nich. A najlepiej to zróbcie sobie z nimi plakaty wyborcze. Pomysł macie gratis 😂😂😂
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska