Kraków. Poczta pracuje, listonosze docierają na czas, prasa jest dostarczana i sprzedawana, ale wprowadzono wzmożone środki bezpieczeństwa

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
- Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta - podkreśla Mirosław Mętel, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Krakowie. - Pragnę również poinformować, że bez względu na aktualna sytuację prenumeratę prasy w tym dzienników lokalnych m.in. Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej realizujemy na dotychczasowych zasadach. Sprzedaż prasy prowadzona jest również na bieżąco w placówkach pocztowych - dodaje.

- Jak Poczta Polska radzi sobie w dobie pandemii koronawirusa, wszystkie urzędy pocztowe są czynne?

- Poczta Polska S.A. stanowi element strategicznej infrastruktury państwa. Stanowimy ważne ogniwo pomiędzy obywatelami i instytucjami. Poczta Polska jest obecna we wszystkich gminach, dysponuje unikatowym dostępem do wszystkich obywateli. Na bieżąco dostosowuje się do aktualnej sytuacji. W związku z ogłoszeniem przez prezesa Rady Ministrów, Mateusza Morawieckiego, stanu zagrożenia epidemicznego, w spółce zostało wprowadzonych wiele rozwiązań, które mają służyć państwu, pracownikom oraz klientom.
- Pozostajemy w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi służbami, odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w Polsce. W związku z pandemią koronawirusa, spółka wprowadziła zmiany w swoich działaniach. Od poniedziałku, 16 marca, w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymała przyjęcia przesyłek do niektórych krajów – konkretne komunikaty publikujemy na www.poczta-polska.pl. Z uwagi na podwyższoną absencję pracowników Poczta skróciła też godziny pracy placówek pocztowych.

Czytaj także

- W jakich godzinach funkcjonują więc obecnie urzędy pocztowe?

- W województwie małopolskim w ramach wprowadzonych zmian w organizacji pracy placówek pocztowych godziny ich pracy w dni robocze uległy skróceniu do 6 godzi. W Małopolsce są to godziny od 9 do 15 od poniedziałku do czwartku, a w piątki placówki są czynne od godziny 14 do 20. Placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny od 8 do 11 – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl. Dodatkowo na terenie województwa małopolskiego pracuje 8 placówek pocztowych czynnych dla klienta od poniedziałku do piątku przez cały dzień.
- Pragnę również poinformować, że bez względu na aktualna sytuację prenumeratę prasy w tym dzienników lokalnych m.in. Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej realizujemy na dotychczasowych zasadach. Sprzedaż prasy prowadzona jest również na bieżąco w placówkach pocztowych.

- W jakich godzinach jest otwarta Poczta Główna w Krakowie przy ul. Wielopole?

- Poczta Główna w Krakowie pracuje tak jak pozostałe placówki - od poniedziałku - do czwartku w godzinach od 9 do 15, w piątki od 14 do 20, a w soboty od 8 do 11. Zapraszam również do placówki przy ul. Lubicz 4 czynnej 7 dni w tygodniu w godzinach 8 do 20. Punkty obsługi klienta w galeriach handlowych są nieczynne. Zmianie uległy także możliwości nadawania przesyłek zagranicznych. Wobec braku możliwości transportu lotniczego Poczta organizuje transport lądowy i morski, przywracając możliwość wysłania przesyłek do państw Europy, Ameryki oraz Australii.

- Czy listonosze normalnie wychodzą w teren, a emeryci i renciści otrzymają pieniądze na czas?

- Poczta Polska doręcza przekazy emerytalno-rentowe na bieżąco. W przypadku osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia - zostały wdrożone szczególne procedury. Doręczanie korespondencji i kwot przekazów odbywa się na bieżąco. Poczta Polska wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowanych dla wszystkich klientów.

- Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie pracownikowi poczty z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

- Jak pracownicy poczty chronią się przed zakażeniem przed wirusem?

- W placówkach podczas obsługi klientów obowiązuje zasada, że przy każdym okienku pocztowym może znajdować się tylko jedna osoba. Celem nadrzędnym podejmowanych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pracy wszystkim pocztowcom, jak też osobom korzystającym z naszych usług. Szczegółowe informacje zostały umieszczane na drzwiach wejściowych do placówek.

- Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za widniejącą na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika poczty klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności - to na wyraźną prośbę pracownika poczty.

Koronawirus: aktualizowany raport

- W jakie akcesoria ochronne są zaopatrywani pracownicy poczty?
 
- Zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowych środków na płyny dezynfekcyjne oraz rękawiczki dla pracowników eksploatacji. Płyny w pierwszej kolejności rozdzielone zostały wśród listonoszy. Są to osoby, które mają największy i najczęstszy kontakt z klientem bez możliwości użycia bieżącej wody i mydła antybakteryjnego. W miarę możliwości i dostępności środków na rynku realizowane będą potrzeby w innych komórkach organizacyjnych.

- Podjęta została również decyzja o zakupie maseczek ochronnych i termometrów, które trafią m.in. do sortowni i placówek pocztowych. Zarząd zdecydował o wypłacie dodatkowego świadczenia w wysokości 50 złotych na indywidualny zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymają je pracownicy zatrudnieni na stanowiskach eksploatacyjnych, mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi. Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.

- Dystrybucja środków ochrony indywidualnej dla pracowników obejmuje maseczki, rękawice jednorazowe oraz płyny do dezynfekcji rąk i powierzchni. Dbamy, by w pierwszej kolejności byli zaopatrywani w nie listonosze. Organizacja pracy tych grup zawodowych jest skierowana na realizację usług zgodnie z potrzebami klientów, jak i obowiązującym stanem prawnym, przy szczególnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych klientów.

- Czy załatwienie przez klienta reklamacji albo skargi wymaga stawienia się na poczcie?
 
- Oczywiście, że nie. W sprawie złożenia reklamacji bądź skargi prosimy szanownych klientów o składanie zgłoszeń poprzez e-formularz na stronie www.ereklamacje.poczta-polska.pl. W przypadku jeśli klienci nie dysponują możliwościami technicznymi prosimy o kontakt pod nr tel. 801-333-444 z tel. stacjonarnych lub +48 438 420 600 z telefonów komórkowych. Nasza infolinia jest dla klientów czynna od poniedziałku do piątku godz. 8-20.

Czytaj także

 

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

M
Mircio

Właśnie ogarnijcie się,listpnosz jest narażony w 99% zróbcie coś z tą pocztą. Zamknijcie w cholere. Ciołki.

P
Polecony

😂😂😂🤣🤣🤣😂😂😂 Ech... 😟😟😟😤😤😤😞😞😞

g
gosciu13

w tej chwili jak jest zakaz kontaktów miedzyludzkich więcej niz 2 osób , to pracownicy poczty - listonosze na pewno sa chronieni pewnie poprzez specjalne pleksy oddzielające poszczgólne osoby. -śmiechu warte - ludzie ogarnijcie sie idąc w rejon listonosz jest narazony na spotkanie z ludźmi być może zarazonymi tym świństwem ,lecz o tym niekoniecznie wiedzącymi.

G
Gość

😄🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫😂😂😂😂😂

G
Gość
24 marca, 18:24, Gość:

🤣🤣🤣🤣😁😁😁

Nikt nie publikuje komentarzy tylko są ukrywane

G
Gość

🤣🤣🤣🤣😁😁😁

G
Gość

🤣🤣🤣😎😎😎😎😫😫😫😫

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3