Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pogoda sprzyja budowie Trasy Łagiewnickiej. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickej. Osoby odpowiedzialne za inwestycję przyznają, że prace prowadzone są z rozmachem na wszystkich odcinkach. W ostatnim czasie sprzyja temu pogoda. Susza daje się we znaki przyrodzie, rolnikom i mieszkańcom, ale okazuje się, że posłużyła największej budowie w mieście.ZOBACZ, JAK WYGLĄDA BUDOWA A NA ZDJĘCIACH>>>Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Trwa budowa Trasy Łagiewnickej. Osoby odpowiedzialne za inwestycję przyznają, że prace prowadzone są z rozmachem na wszystkich odcinkach. W ostatnim czasie sprzyja temu pogoda. Susza daje się we znaki przyrodzie, rolnikom i mieszkańcom, ale okazuje się, że posłużyła największej budowie w mieście.ZOBACZ, JAK WYGLĄDA BUDOWA A NA ZDJĘCIACH>>>Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Andrzej Banaś
Trwa budowa Trasy Łagiewnickej. Osoby odpowiedzialne za inwestycję przyznają, że prace prowadzone są z rozmachem na wszystkich odcinkach. W ostatnim czasie sprzyja temu pogoda. Susza daje się we znaki przyrodzie, rolnikom i mieszkańcom, ale okazuje się, że posłużyła największej budowie w mieście. Przejdź do galerii i zobacz jak wygląda budowa.

- Intensywne roboty, w tym głębokie wykopy, prowadzone są na wszystkich odcinkach. Służą temu warunki pogodowe, małe opady deszczu w ostatnim okresie. Dzięki temu inwestycja nie jest tak uciążliwa dla okolicznych mieszkańców - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przypomnijmy, że wcześniej przy okazji opadów deszczu mieszkańcy osiedli sąsiadujących z terenem inwestycji, szczególnie w rejonie ul. Zbrojarzy, skarżyli się na ogromne błoto, bowiem ciężarówki wywoziły z budowy na kołach maź, która zabrudzała drogi, chodniki i prywatne samochody.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej i kładka pieszo-rowerowa w rejonie ul. Pszczelnej i Ruczaj.

Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska