https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ponad 7 mln zł na nowe parkingi

Piotr Ogórek
Wizualizacja parkingu Nowy Bieżanów
Wizualizacja parkingu Nowy Bieżanów Fot. Miejska Infrastruktura
Kraków dostał dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę parkingów typu park and ride (parkuj i jedź). W sumie to ponad 7 mln zł. Aktualnie w mieście trwa budowa dwóch tego typu parkingów, a wkrótce zacznie się budowa trzeciego. Parking na Kurdwanowie miał być gotowy pod koniec wakacji, ale jego budowa wciąż trwa.

Kraków dostał 7 mln 200 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Pieniądze nie będą przeznaczone jednak na nowe parkingi, ale na te, które były planowane od dawna - P&R Kurdwanów, Bieżanów i Mały Płaszów. Pierwsze dwa są w budowie, a trzeci wkrótce do nich dołączy. Umowę

Umowę na przekazanie unijnych środków podpisali przedstawiciele zarządu województwa oraz spółki Miejska Infrastruktura, która odpowiada za budowę parkingów.

Parking P&R Kurdwanów jest zlokalizowany na działce gminnej pod estakadą pętli tramwajowej Kurdwanów z wjazdem od strony ulicy por. Halszki. W ramach inwestycji powstanie 167 miejsc postojowych. Z kolei parking P&R Bieżanów na 110 miejsc jest budowany na gminnej działce przy pętli tramwajowej. Większość stanowisk postojowych znajdzie się wewnątrz pętli. Wjazd do parkingu będzie się odbywał od strony ul. Barbary.

Oba parkingi mają być gotowe w tym roku. Choć ten na Kurdwanowie miał być gotowy do końca wakacji.

Natomiast w przypadku parkingu P&R Mały Płaszów spółka Miejska Infrastruktura ogłosiła przetarg. W ramach tej inwestycji powstanie 166 miejsc postojowych. Na wniosek mieszkańców oraz po uzgodnieniach z Zarządem i Radą Dzielnicy XIII, obiekt zaplanowano po drugiej stronie ulicy Lipskiej, na wysokości pętli tramwajowej. .

Parkingi będą też miały rozwiązania przyjazne dla rowerzystów. Przewidziano specjalne miejsca, zadaszone i oświetlone, gdzie będzie można zostawić jednoślad i w dalszą podróż udać się komunikacją miejską.

Z kolei z myślą o kierowcach pojazdów elektrycznych parkingi wyposażone zostały w stacje do ładowania pojazdów napędzanych silnikami zeroemisyjnymi.

Z parkingów za darmo będą mogły korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za postój. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sloik
To nie wjeżdżaj na gminne drogi i zdechnij w Krakowie.
g
gosc
7 mln jakaś śmieszna kwota. Sam majchrowski podczas prezydentury dorobił się majątku zgodnie z PITem 2016, ponad 4 mln zł.
To 7 mln to jakaś kpina
B
BartoszDojezdny
Firmy zarejestrowane w Krakowie płacą przecież podatki. Czy może nie płacą ...
Gminy ościenne ponoszą koszty związane z infrastrukturą dojazdową i przygotowaniem terenów mieszkaniowych. Czy na prawdę chcecie, żeby Ci ludzie, którzy dojeżdżają przenieśli się do Krakowa? Przecież z miejsca zmienili by Wam prezydenta, którego tak kochacie :)
B
BartoszDojezdny
Z takiego ziemnego parkingu nikt nie skorzysta. 167 nowych miejsc postojowych na największym parkingu ... przecież to urąga logice. Każdy widzi ile samochodów wjeżdża do miasta codziennie.
l
luke
Zamiast 'ponad' powinno być 'zaledwie'. Rocznie powinni tego budować przynajmniej za 50mln czyli tyle ile wynosi zysk z strefy płatnego parkowania.
A
Amaj
A dlaczego się nie robi parkingów wielopoziomowych ?! Jak już jest miejsce, należy je wykorzystać. Konstrukcje mogą być naprawdę tanie i proste - wystarczy podpatrzeć jak w Niemczech budują. Dwa poziomy to minimum. Przy każdym przystanku kolejki dojazdowej są takie parkingi. Mało kto pcha się samochodem do centrum miasta. Czy u nas parkingi muszą być piękne, zaprojektowane przez wybitnych specjalistów od zagospodarowanie przestrzeni zamiast przez praktyków ?!
J
JerzyP
to ościenne gminy robią zrzutkę na te parkingi. A tymczasem, Kraków musi się dołożyć do interesu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska