FLESZ - Tak wygląda polski samochód elektryczny
- Przebudowa ulicy Krakowskiej jest na końcowym etapie. Zostały natomiast zakończone wszystkie roboty związane z przebudową mostu Piłsudskiego, zlikwidowano zaplecze budowy od strony ul. Legionów Piłsudskiego - informują w ZDMK. - Wykonawca deklaruje, że piesi i tramwaje wrócą na most w połowie sierpnia. Ulica Krakowska, oczywiście razem z mostem, będzie dostępna dla kierowców na początku września - dodają.
W ramach inwestycji trwają jeszcze intensywne prace na południowej nitce ul. Dietla, przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską. Prowadzone są tam roboty związane z wykonaniem nowego torowiska i jezdni.
W urzędzie zaznaczają, że na samej ul. Krakowskiej trwają ostatnie prace kosmetyczne i podłączanie trakcji tramwajowej. Uwagę przechodniów zwracają masywne latarnie oraz słupy trakcyjne. Niektórzy krakowianie komentują, że są to elementy, które zdominowały widok głównej drogi Kazimierza.
- Słupy przede wszystkim muszą spełniać wymagania wytrzymałościowe oraz być zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi. Jako konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej przewidziano dekoracyjne słupy trakcyjne oraz trakcyjno-oświetleniowe stalowe, rurowe. Wszystkie słupy są wyposażone w płyty podstawy służące do mocowania do fundamentów poprzez przykręcenie. Słupy dobrano tak, by maksymalna siła wypadkowa działająca na słup od kotwień i zawieszeń poprzecznych nie przekraczała ich dopuszczalnej nośności - informują w ZDMK.
Przypomnijmy, że przebudowa ul. Krakowskiej wraz z mostem Piłsudskiego rozpoczęła się w marcu ubiegłego roku. Początkowo planowano jej zakończenie na koniec stycznia tego roku, ale tak się nie stało z powodu odkryć archeologicznych.
W ramach inwestycji przede wszystkim poszerzone zostały chodniki - piesi zyskali więcej przestrzeni. Chodniki ułożono z podkreślającej charakter miejsca kostki. Na całej długości ulicy wygospodarowano też kilka oaz zieleni niskopienne. Zwężona została jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się więc o około 20 proc. Tramwaje i samochody będą na znacznej części ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.
- Atlas grzybów trujących i jadalnych. Kluczowe różnice na przykładowych zdjęciach
- Demoniczne nazwy wsi w Małopolsce i ich "boskie" przeciwieństwa
- Oni nie skończyli studiów, a mają miliony. Jak to możliwe?!
- Tak wygląda budowana zakopianka [NOWE ZDJĘCIA]
- Zmiany w sklepach. Nowy obowiązek przy sprzedaży mięsa
- Te dzikie zwierzęta żyją w Krakowie [ZDJĘCIA]
