Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ulicy Krakowskiej bliska ukończenia [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zarząd Dróg Miasta Krakowa potwierdza, że prowadzone są już ostatnie prace w ramach przebudowy ulicy Krakowskiej wraz z mostem Piłsudskiego. Tramwaje mają tam wrócić w połowie sierpnia.

FLESZ - Tak wygląda polski samochód elektryczny

- Przebudowa ulicy Krakowskiej jest na końcowym etapie. Zostały natomiast zakończone wszystkie roboty związane z przebudową mostu Piłsudskiego, zlikwidowano zaplecze budowy od strony ul. Legionów Piłsudskiego - informują w ZDMK. - Wykonawca deklaruje, że piesi i tramwaje wrócą na most w połowie sierpnia. Ulica Krakowska, oczywiście razem z mostem, będzie dostępna dla kierowców na początku września - dodają.

W ramach inwestycji trwają jeszcze intensywne prace na południowej nitce ul. Dietla, przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską. Prowadzone są tam roboty związane z wykonaniem nowego torowiska i jezdni.

W urzędzie zaznaczają, że na samej ul. Krakowskiej trwają ostatnie prace kosmetyczne i podłączanie trakcji tramwajowej. Uwagę przechodniów zwracają masywne latarnie oraz słupy trakcyjne. Niektórzy krakowianie komentują, że są to elementy, które zdominowały widok głównej drogi Kazimierza.

- Słupy przede wszystkim muszą spełniać wymagania wytrzymałościowe oraz być zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi. Jako konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej przewidziano dekoracyjne słupy trakcyjne oraz trakcyjno-oświetleniowe stalowe, rurowe. Wszystkie słupy są wyposażone w płyty podstawy służące do mocowania do fundamentów poprzez przykręcenie. Słupy dobrano tak, by maksymalna siła wypadkowa działająca na słup od kotwień i zawieszeń poprzecznych nie przekraczała ich dopuszczalnej nośności - informują w ZDMK.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Krakowskiej wraz z mostem Piłsudskiego rozpoczęła się w marcu ubiegłego roku. Początkowo planowano jej zakończenie na koniec stycznia tego roku, ale tak się nie stało z powodu odkryć archeologicznych.

W ramach inwestycji przede wszystkim poszerzone zostały chodniki - piesi zyskali więcej przestrzeni. Chodniki ułożono z podkreślającej charakter miejsca kostki. Na całej długości ulicy wygospodarowano też kilka oaz zieleni niskopienne. Zwężona została jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się więc o około 20 proc. Tramwaje i samochody będą na znacznej części ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska