https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ulicy Krakowskiej, ruszają konsultacje

Piotr Ogórek
Po przebudowie na Krakowskiej ma pojawić się więcej zieleni
Po przebudowie na Krakowskiej ma pojawić się więcej zieleni pracownia Altrans
Ulica Krakowska ma zostać gruntownie wyremontowana. O tym, jak będzie wyglądać, zdecydują mieszkańcy. Dzisiaj ruszają konsultacje społeczne.

Remont na ulicy Krakowskiej ma się rozpocząć dopiero w 2018 roku (koniec prac przewidziano na 2019), ale już teraz ruszają konsultacje społeczne dotyczące tej inwestycji. Mieszkańcy mogą zgłaszać uwagi do planowanych prac. Spotkania będą organizowane od dzisiaj do piątku w siedzibie Rady Dzielnicy I (Rynek Kleparski 4) w następujących terminach: 21-22 listopada w godz. 16-18, 23 listopada w godz. 10-13 oraz 24-25 listopada w godz. 15-18. Na mieszkańców będą czekać urzędnicy oraz projektanci.

Wstępne prace koncepcyjne przebudowy ul. Krakowskiej za 590 tys. zł przygotowuje firma Altrans (obok prezentujemy wizualizacje, jak będzie wyglądać ulica po przebudowie). Cała przebudowa ma kosztować ok. 30 mln zł.

Plany zakładają poszerzenie chodników i stworzenie zatok parkingowych. Liczba miejsc parkingowych, ok. 40, ma pozostać niezmieniona. Na pewnych odcinkach samochody będą poruszać się po torowisku. Przebudowane ma być także skrzyżowanie ulicy Dietla z Krakowską i Stradomiem. Po przebudowie zmieni się organizacja ruchu - nie będzie możliwy przejazd ze Stradomia w Krakowską i w drugą stronę.

W ramach całej inwestycji wyremontowany również będzie most Józefa Piłsudskiego. Na Krakowskiej po remoncie nasadzone zostaną drzewa, staną też duże donice z krzewami.

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
olo
plus ruch pieszy - ale generalnie mniej aut = szybsze tramwaje
K
Krakowianin
Ludzie,którzy mieszkają poza centrum Krakowa też są mieszkańcami,muszą jakoś dostać się do pracy w centrum,dowieść dzieci do szkół,tymczasem dojazd z południa Krakowa to koszmar i to zarówno samochodem jak i komunikacją zbiorową.Autobus z ul.Chałubińskiego ( to ciągle Kraków) odjeżdża 1 raz na godzinę a okresowo co 2 godziny.Więc gratuluję temu, kto myśli,że dojazd samochodem to fanaberia.Swoją drogę ja też płacę podatki w Krakowie więc nie wiem dlaczego mój interes miałby byc mniej ważny od kogoś mieszkającego w centrum.Ulica Kalwaryjska już umiera zobaczymy co będzie z resztą ulic po genialnej przebudowie.
J
Jag
Masz rację. Na Długiej zbyt łatwo można zablokować tramwaj ponieważ patrole są sporadyczne.
J
Jag
Pełny zakaz wjazdu, wyjątek osoby, dla których to jest niezbędne, ale nie każdy zameldowany i ich rodziny, pociotki, radni i.t.d.
J
Jag
Taka sama używana jest powszechnie na prywatnych posesjach. Cementowa jak płyty chodnikowe. Nie jest śliska. Może być barwiona, fakturowana. Wózkiem i na szpilkach spokojnie przejedziesz i przejdziesz. Woda łatwiej wsiąka i nie tworzą się kałuże. Trudniej ją odśnieżyć lub odlodzić. Bardziej trwała od tradycyjnego chodnika. Łatwiej ją naprawić jeśli gdzieś się podniesie (tylko trzeba to robić, a nie czekać).
J
Jag
o czym dawno przekonali się w Europie po zachodniej stronie Odry. Parkingi w Krakowie i tak puste raczej, a zapchane ulice, trawniki furami obok początku stref płatnego parkowania. Kultura, mentalność - tutaj jesteśmy jeszcze po wschodniej stronie - niedawno odwiedziłem Kijów i wiem o czym piszę.
J
Jag
Nie wnikając wprost w estetykę założenie jest słuszne. Piesi i tramwaje, samochody wyjątkowo. Stare krakowskie ulice tak powinny być przebudowywane. Wiem, krzyk blachosmrodziarzy będzie, mieszkańcy i tzw. przedsiębiorcy... Kupcy i inni prowadzący biznes - zapytajcie jak radzą sobie na Rynku, Małym Rynku, Floriańskiej, Długiej, Karmelickiej i.t.p. Czy tam nie ma zysków i wszystko upadło? Mieszkańcy - czy sądzicie, że np. na Królewskiej , czy osiedlach w NH każdy parkuje pod swoim oknem, czy bramą?
G
Gość
Plutony egzekucyjne dla właścicieli aut sprawy nie rozwiążą, ludzie muszą mieć parkingi, duże, wydajne i jak najmniej uciążliwe. Ale w polandii lewica myśli w lewą stronę i najpierw zamyka ulice dla ruchu, a potem dziwi się, że nadal są korki a aut z ulic nie ubywa.
g
gość
No to Cie miłośnicy indywidualnego transportu samochodowego zminusowali. Jak tu furę zostawić gdzie indziej nić pod bramą? (I zaraz się okaże, że sami niepełnosprawni tam mieszkają, co to muszą parkować przed wejściem do domu, i handel umiera bo nie można zaparkować przed sklepem (choć tam już stoją ci niepełnosprawni).
g
gniewko_syn_ryba
i pomiędzy którymi będziesz się przeciskał slalomem, będą dla mieszkańców ???... ROTFL...
k
k
Znowu wszędzie nierówna i śliska kostka brukowa.

Przejechać z dzieckiem wózkiem się ledwo da.
Jechać na rowerze też się ledwo da.
Jechać na rowerze jak popada się nie da.
Zatrzymać się autem jak popada się ledwo da.
Woda i brud zalega w miejscu, gdzie łączy się ze sobą kostka.
Po kilku latach kostka zaczyna się ruszać i robią się dziury, a wszyscy są tym tradycyjnie zaskoczeni.

Ale idioci i tak chcą kłaść kostke, bo na wizualizacji ładnie wygląda.
Z
ZR
"System mandatów, holowań dotychczas się nie sprawdził", bo go - systemu - nie ma. Są sporadyczne pokazówki pod publiczkę.

Straż Miejska nawet nie usiłuje sprawdzić, jaki efekt miałoby *regularne* odholowywanie pojazdów blokujących komzbior. Jeszcze by się okazało, że to działa i co by było?
k
krakowian
W dobie Internetu konsultacje znów na papierze. Czy tym matołom na tym zależy aby przyszlo tylko 20 osób głównie z jakiś chorych stowarzyszeń
g
gość
Bardzo, ładnie. Niemniej nieco mało krakowskie. Nasuwa się jednak jedno pytanie: casus ulic Długiej, Karmelickiej, Zwierzynieckiej. Innymi słowy jak zapewnić tramwajom przejazd jeśli znów przybliżamy krawężnik i miejsca postojowe do torowiska? To nie malkontenctwo z mojej strony lecz pragmatyzm - system mandatów, holowań dotychczas się nie sprawdził.
p
papa
pieknie, wkoncu jakies pozytywne zmiany w tym miescie, gdzie tylko do tej pory budowalo sie autostrady miedzydzielnicow. przyznam ze mnie zaskoczyli ze moga tez cos zrobuc dla mieszkancow, a nie tylko dla podkrakowskich wiosek
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska