W związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej przebudowywane jest też pętla "Krowodrza Górka". Obok niej powstaje parking park&ride. Rozbudowywana jest też część istniejącej trasy łączącej pętlę z ul. Bratysławską. Prace prowadzone są także na odcinku między ul. Bratysławską a Dworcem Towarowym.
Przebudowywana jest m.in. podstacja trakcyjna „Prądnicka”. To wiąże się z czasowym wyłączeniem ruchu tramwajowego. Od 27 czerwca do końca wakacji tramwaje nie jeżdżą na trasie Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka. Plan jest taki, by od września tramwaje dojeżdżały do ul. Bratysławskiej, a od listopada do przebudowanej pętli na Krowodrzy Górce.
Linia tramwajowa Krowodrza Górka - Górka Narodowa ma mieć łącznie ok. 5,5 km długości. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, 3 parkingi park&ride (przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego, nad pętlą Górka Narodowa) i 7 obiektów inżynierskich (m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej), które mają pozwolić na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta.
Budowa nowej trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.
Inwestycja ma się zakończyć w 2023 r.
- Zanim wieś Zakopane stała się miastem. Tak tu było przed ponad 100 laty!
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Greckie plaże i chorwackie wody na wyciągnięcie ręki. Wakacje 30 minut od Krakowa!
- Będzie nowy wiek emerytalny w Polsce? Takie mogą być emerytury stażowe
- Najmodniejsze sukienki na wesele w 2023 roku. Takie są trendy w tym sezonie
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING
Ma 29 lat i został najmłodszym profesorem w historii Polski
