
Przygotowany przez urzędników projekt zakłada, że w obszarze II obwodnicy za rok będą mogły jeździć samochody wyprodukowane od 2001 r.

Propozycja miasta zakłada, że od 1 marca 2023 r. do II obwodnicy nie będą mogły już wjeżdżać samochody wyprodukowane w 2000 r. i starsze (z silnikiem benzynowym i Diesla). Do Strefy Czystego Transportu będą więc mogły wjeżdżać pojazdy wyprodukowane od 2001 r.

Od 1 stycznia 2024 r. teren Strefy Czystego Transportu będzie otwarty dla aut benzynowych mających co najmniej normę euro 3 (lata produkcji 2001-2005), a w przypadku silników Diesla - euro 4 (2006-2010).

Kolejna zmiana planowana jest od 1 lipca 2025 r. Wtedy do Strefy Czystego Transportu będą mogły wjeżdżać samochody benzynowe mające co najmniej normę euro 3 (2001-2005) oraz euro 5 (2011-2014) w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla.