https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Radni dali dodatkowe pieniądze na przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej

Piotr Ogórek
Ulica Kocmyrzowska, skrzyżowanie z Bulwarową
Ulica Kocmyrzowska, skrzyżowanie z Bulwarową Joanna Urbaniec / Polskapress
Na środowej sesji Rady Miasta Krakowa radni dokonali zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta i przeznaczyli dodatkowe 16,5 mln zł na przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej. Bez tych pieniędzy nie byłoby możliwe szybkie podpisanie umowy na realizację inwestycji.

Dodatkowe środki były potrzebne, bo okazało się, że Zarząd Inwestycji Miejskich nie doszacował przebudowy Kocmyrzowskiej. Urzędnicy założyli, że wystarczy im ok. 70 mln zł. Tymczasem dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu opiewały na o wiele więcej. Stąd prośba do Rady Miasta o dodatkowe środki.

– To umożliwia rozstrzygnięcie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ważnego dla mieszkańców zadania – mówi dyrektor ZIM Janina Pokrywa. Jest więc szansa, że umowa na tę inwestycję zostanie podpisana jeszcze w lutym. Zgodnie z założeniem, w tym roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa oraz uzyskane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Same prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku.

W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie 3-kilometrowego odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Dobudowana będzie druga jezdnia, a także przebudowane istniejące skrzyżowania, infrastruktura techniczna, oświetlenie, sygnalizacja świetlna. Wyremontowane i rozbudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i perony przystankowe. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.

ZIM zajmie się także przebudową 160 metrów drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa na terenie miejscowości Prusy. Oba projekty, a więc krakowski odcinek oraz fragment poza granicami naszego miasta będą realizowane w ramach przedsięwzięcia p.n. Usprawnienie połączeń w korytarzu północ – południe w sieci wspomagającej sieć TEN-T.

Miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla części inwestycji leżącej w granicach Krakowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krk
A chciałem zapytać kiedy wreszcie będzie gruntowny remont ul. Bienczyckiej wraz z zainstalowaniem sygnalizacji przy przejściu dla pieszych przy os. Kolorowym. Bienczycka to jedna wielka łata!!!
K
Kowalskiadam154
3 kilometry drogi będą budować do 2022 roku? Chyba że to sabotaż mający na celu doczołganie się z Prus do wiaduktów dopiero gdy poleci S7
p
pwk
Zgadzam się z opinią co do zasadności świateł Bulwarowa - Kocmyrzowska. Lepiej postać kilka minut niż zabić kogoś na tym skrzyżowaniu. Bez sygnalizacji świetlnej jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Krakowie. Co roku ginęła przynajmniej 1 osoba. Głównie przez kierowców jadących 70km/h i więcej, wyprzedzających na przejściach dla pieszych. Rocznie przejeżdżam ok. 20 tys. km ale gdy miałem przejechać tym skrzyżowaniem od strony Bulwarowej to wolałem wybrać alternatywną trasę. Nie mówiąc o pokonaniu tego skrzyżowania po pasach dla pieszych - tu podziwiam miejscowych mieszkańców.
K
KZ
Przejrzyj budżet miasta na ten rok i zobacz ile pieniędzy dotyczy w nim Nowej Huty, a dopiero później pisz pochwały dla klubu PiS. Majchrowski nie zapomina o Nowej Hucie, wręcz przeciwnie.
i
irek
wreszcie moze wybuduja
K
KZ
Chyba komentujący mieszka w Podgórzu, bo gdyby mieszkał w Hucie, wiedziałby, że według policyjnych statystyk Bulwarowa - Kocmyrzowska - Cienista to ścisła czołówka klasyfikacji najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. Ginęli tu ludzie - i piesi i ci w samochodach. Miasto zareagowało i dobrze, że są wreszcie światła. Koniec dyskusji.
K
KZ
I pod tym tekstem miejskim "fajowy" komentarz Burmistrza z Nowej Huty. Co ma piernik do wiatraka. Ponieważ cały czas atakujesz Majchrowskiego, nie wiedząc nic o tym mieście (może jesteś np. z Kocmyrzowa i w ramach relaksu komentujesz?), gwoli wyjaśnienia. Prezydent zbudował oba stadiony jako władza wykonawcza dla radnych, czyli władzy uchwałodawczej w wypadku miasta, którzy mieli właśnie takie widzimisię. Tyle w temacie
k
krakus
Wreszcie, ale żeby nie zakorkować huty fajnie jakby zostawili po jednym pasie i dobudowali buspasy, szczególnie dla autobusów jeżdżących do czyżyn. Plus konkretny pakr&ride na wzgórzach na kilkaset samochodów i byłoby o niebo lepiej. A kolejny park&ride przy węźle z obwodnicą S7, który dopiero powstanie w okolicach Darwina / Łowińskiego.
...
Niestety Jego Wysokość JM gardzi Nowa Hutą i nie uwzględnił w budżecie na 2018r.
Z
Zdjęcie
Zdjęcie raczej nieaktualne... od miesiąca (?), dwóch (?) na tym skrzyżowaniu działa sygnalizacja świetlna ;)
g
gośc
nie mogli juz zaraz przed wakacjami robic remonty byłoby szybciej i sprawniej na wakacje remonty i po a jak by juz zrobili to mogliby gdzie indziej zacząc
l
luke
Mam nadzieję, że wybudują pobocze, by przyjezdni mogli się przesiadać na tramwaj.
l
l
Cały czas tam wyprzedzali na skrzyżowaniu i przejściach, grzali nieraz grubo ponad 70, wymuszali pierwszeństwo na pieszych którzy już weszli na przejście, czasem nawet omijali samochody które przepuszczały ludzi... no to się doczekali świateł. Co roku dochodziło do wypadków, ludzie tracili zdrowie, więc trzeba było coś z tym zrobić. Tak, że światła i korki masz tam dzięki gnającym (często przyjezdnym) kierowcy którzy nie potrafili przejechać tego skrzyżowania i to pomimo tego, że byli na głównej drodze.
Można by się zastanowić, czy nie lepsze było by tam rondo, ale skoro już postawili światła nic się z tym nie zrobi.
B
Burmistrz Nowej Huty
srodki na ten cel zjadly stadiony?
K
Krakowianin
Wydawać by się mogło ze po remoncie nawierzchni, komfort jazdy i przepustowość drogi sie zwiekszy. Otóż tak powinno być, z tym ze w Krakowie ZIKIT to ludzie bez wiedzy wykształcenia, wyobraźni i rozumu, za to z ogromnymi pokładami wazeliniarstwa, kolesiostwa i lenistwa. Do tej pory większosc konczyła sie stawianiem skrzyzowan i/lub swiateł.
Na wniosek głupkowatych radnych osiedlowych na kocmyrzowskiej już postawiono światła, efekt jest taki że wcześniej korki wynosiło 0 metra, tak teraz mają 150-200 metrów w ciągu dnia, a w szczycie komunikacyjnym to tak minimum 500 metrów. Korki dodatkowo potęgują idiotyczny lewoskręty i brak zielonych strzałek bo i po co ?
Brawo matoły z ZIKITu.

Jak ktoś nie potrafi bezpiecznie przejechać prostego skrzyżowania, to prosze się udac na policję i oddać prawo jazdy.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska