Dodatkowe środki były potrzebne, bo okazało się, że Zarząd Inwestycji Miejskich nie doszacował przebudowy Kocmyrzowskiej. Urzędnicy założyli, że wystarczy im ok. 70 mln zł. Tymczasem dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu opiewały na o wiele więcej. Stąd prośba do Rady Miasta o dodatkowe środki.
– To umożliwia rozstrzygnięcie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ważnego dla mieszkańców zadania – mówi dyrektor ZIM Janina Pokrywa. Jest więc szansa, że umowa na tę inwestycję zostanie podpisana jeszcze w lutym. Zgodnie z założeniem, w tym roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa oraz uzyskane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Same prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku.
W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie 3-kilometrowego odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Dobudowana będzie druga jezdnia, a także przebudowane istniejące skrzyżowania, infrastruktura techniczna, oświetlenie, sygnalizacja świetlna. Wyremontowane i rozbudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i perony przystankowe. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.
ZIM zajmie się także przebudową 160 metrów drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa na terenie miejscowości Prusy. Oba projekty, a więc krakowski odcinek oraz fragment poza granicami naszego miasta będą realizowane w ramach przedsięwzięcia p.n. Usprawnienie połączeń w korytarzu północ – południe w sieci wspomagającej sieć TEN-T.
Miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla części inwestycji leżącej w granicach Krakowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska