https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Remarszrutyzacja 2016 - tramwaje pojadą częściej? [PROJEKT]

Małgorzata Stuch, Piotr Tymczak, Nasze Miasto
fot. Andrzej Banaś
Miasto wraca do pomysłu zwiększenie częstotliwości kursów pojazdów komunikacji miejskiej. Taka zmiana była planowana 4 lata temu, ale brakło na nią pieniędzy.

Teraz, gdy w Krakowie oddano do użytku kosztowne inwestycje - pieniądze na zmiany w komunikacji powinny się znaleźć. Urzędnicy mają gotowy projekt zmiany siatki połączeń (tzw. remarszrutyzacja), jaki na zlecenie miasta za 295 tys. zł w 2011 r. wykonało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Oddział w Krakowie.

W dokumencie specjaliści zaproponowali cztery warianty zmian. Rekomendowali ten, w którym tramwaje jeździłby z częstotliwością co 6 i 12 minut, a nie 10 i 20 jak obecnie (oprócz linii 50 i 52, które już teraz w godzinach szczytu jeżdżą co 5 minut).
Nie jest wykluczone, że więcej tramwajów będzie jeździć co 5 minut, albo dla wszystkich zostanie wprowadzony wariant: 6 i 12 minut, albo eksperci znajdą inne rozwiązanie.

- Wadą rekomendowanego systemu jest większa liczba przesiadek. Zwrócimy się do specjalistów z Politechniki o uaktualnienie tego projektu i dostosowanie go do obecnych warunków komunikacyjnych. Potem poddamy go pod dyskusję z udziałem radnych - zapowiada Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Nowy projekt remarszrutyzacji musi uwzględniać m.in. nowe połączenie tramwajowe z estakadą Lipska-Wielicka, którego w 2011 roku nie było. Tą trasą prawdopodobnie pojadą m.in. tramwaje linii 50.

Poprawiony projekt remarszrutyzacji na przełomie czerwca i lipca ma zostać przedstawiony miejskim radnym z Komisji Infrastruktury. Jeżeli radni zgodzą się na zmiany, to urzędnicy przygotują ich wprowadzenie od początku 2016 roku.

Projekt zmian
Projekt zmian w komunikacji zakładał kursy co 6 i 12 minut. Proponowano 17 linii tramwajowych (obecnie jest 24) - 8 magistralnych (co 6 min) i 9 uzupełniających (co 12 min); 63 linie autobusowe - 8 magistralnych (co 6 min), 17 uzupełniających (co 12 min) i 38 wspierających (częstotliwość dostosowywana).

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
x
I tylko częściowo sp...paprali robotę? :D
s
słoiki
To jest smieszne ze jacys ludzie co to radnymi zostali maja sie wypowiedziec o komunikacji jak pojecia o tym bladego nie maja... jaja jakies.
e
edek
osobiście jestem za :)
a
a
taką jak obecna 19 stka, (Dworzec Towarowy - Łagiewniki), tak żeby coś skręcało z Długiej w Basztową i z Basztowej w stronę Poczty Głównej... w sumie byłoby 18 linii. I modlić się żeby tramwaje się nie wykolejały i szyny nie wybrzuszały...
G
GruboMieszczanin
Nic się nie dubluje, #3 i #5 mają takie trasy jak teraz #3 i #50, a #7 i #17 reliazują zupełnie inne zapotrzebowania - #7 jak obecna, mocno obłożona #18, a #17 zastąpi w części #23, w części #19, #50 i da drugą linie w tunelu.
Jeśli tylko szyny nie będą wyskakiwać i tramwaje wytramwajać i korki nie zakłócą przejazdów, to wszystko by działało ok, ale w obecnej rzeczywistości... :-{{
j
jayjay
3ka Ci się dubluje z 5tką, 17stka z 7ka, odciąłeś Hutę od Krowodrzy, Azorów. poza tym ok.
s
s.
Będzie jak poprzednio.

Poprzednia miała się składać z dwóch części: redukcji ilości linii celem zwiększenia przejrzystości rozkładu, oraz znacznego zwiększenia częstotliwości kursów na pozostałych liniach aby umożliwić sprawną podróż z przesiadkami.

Zrealizowano pierwszy z tych postulatów.
J
Jan Polewka
Sam to napisałeś czy jakiś "przeciek" z MPK ??
j
jony
ZIKiT nigdy by tak nie ułożył , szkoda że się nie podpisałeś
===========
Tramwaje :
1 Salwator - Wzgórza K.(jak obecnie) (co 6/7,5 minuty)
2 Salwator - Cmentarz Rakowicki (jak obecnie) (co 12/15)
3 Nowy Bieżanów - Krowodrza Górka (przez Starowiślną i Pawią) (co 6/7,5)
4 Wzgórza K. - Bronowice Małe (jak obecnie) (co12/15 minut)
5 (KST) Krowodrza G. - Kurdwanów (co 6/7,5) (przez estakadę w Płaszowie)
6 Cichy Kącik - Kurdwanów (przez Krakowską) (co 12/15)
7 Krowodrza G - Czerwone Maki (jak obecna 18) co (6/7,5)
8 Borek Fałęcki - Bronowice Małe (co6/12 minut)
9 Mistrzejowice - Nowy Bieżanów (co 12/15 minut) (przez estakadę w Płaszowie)
10 Pleszów - Borek Fałęcki (co 12/15 )
11 Borek Fałęcki - Walcownia (jak obecnie 22) (co 12/15 minut)
12 Osiedle Piastów - Czerwone Maki (jak obecnie 52) (co6/7,5)
13 Nowy Bieżanów - Bronowice Małe (jak obecnie) (co 6/12 minut)
14 Os. Piastów - Bronowice (przez al. Pokoju) (co 12/15 )
15 Mały Płaszów - Bronowice (przez Lubicz, Basztową) (co 6/7,5)
16 Mistrzejowice - Pleszów (przez al. Solidarności) (co 12/15)
17 Czerwone Maki - Dworzec Towarowy (Nowa linia) przez Kalwaryjską, Starowiślną, Grezgórzecką tunel pod dworcem (co 12/15 minut)

Inaczej się nie da.
F
Fred
Kasując przy tym kilka potrzebnych linii
s
sanders
Jak chcą zrobić tą zmiane to idealny jest termin 1.09.2015 , będzie oddana estakada i zrobione dwa odcinki torów na I obwodnicy
K
KrakMen
I dlatego właśnie w budżecie są dziury i na nic nie starcza kasy, bo wydawana jest na totalne pierdoły.., oczywiście pieniążki liczą znajomi króliczka, bo to "Stowarzyszenie" już było wcześniej pod lupą i wyszły baaaardzo ciekawe rzeczy... Że tez tego złodziejstwa nikt nie ukróci.. Gdzie jest Prokuratura -chciałoby się zawołać... gdzie piony PG w Policji...
r
remarszrutyzacja
To była tylko taka częściowa remarszrutyzacja i przez to tylko częściowo działa.
n
nie-wierzę
już jedna remarszrutyzacja za nami-chyba z 2 lata temu, i jakoś nic nie pomogła, oprócz totalnej zmiany tras, linii, numeracji itd. miały być odjazdy co 5, 10 minut, a wszystko jeździ jak chce, spóźnia się i tak. a kasę ktoś za ten "mądry" pomysł wziął. nie wierzę ze teraz remarszrutyzacja coś da!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska