Teraz, gdy w Krakowie oddano do użytku kosztowne inwestycje - pieniądze na zmiany w komunikacji powinny się znaleźć. Urzędnicy mają gotowy projekt zmiany siatki połączeń (tzw. remarszrutyzacja), jaki na zlecenie miasta za 295 tys. zł w 2011 r. wykonało Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Oddział w Krakowie.
W dokumencie specjaliści zaproponowali cztery warianty zmian. Rekomendowali ten, w którym tramwaje jeździłby z częstotliwością co 6 i 12 minut, a nie 10 i 20 jak obecnie (oprócz linii 50 i 52, które już teraz w godzinach szczytu jeżdżą co 5 minut).
Nie jest wykluczone, że więcej tramwajów będzie jeździć co 5 minut, albo dla wszystkich zostanie wprowadzony wariant: 6 i 12 minut, albo eksperci znajdą inne rozwiązanie.
- Wadą rekomendowanego systemu jest większa liczba przesiadek. Zwrócimy się do specjalistów z Politechniki o uaktualnienie tego projektu i dostosowanie go do obecnych warunków komunikacyjnych. Potem poddamy go pod dyskusję z udziałem radnych - zapowiada Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Nowy projekt remarszrutyzacji musi uwzględniać m.in. nowe połączenie tramwajowe z estakadą Lipska-Wielicka, którego w 2011 roku nie było. Tą trasą prawdopodobnie pojadą m.in. tramwaje linii 50.
Poprawiony projekt remarszrutyzacji na przełomie czerwca i lipca ma zostać przedstawiony miejskim radnym z Komisji Infrastruktury. Jeżeli radni zgodzą się na zmiany, to urzędnicy przygotują ich wprowadzenie od początku 2016 roku.
Projekt zmian
Projekt zmian w komunikacji zakładał kursy co 6 i 12 minut. Proponowano 17 linii tramwajowych (obecnie jest 24) - 8 magistralnych (co 6 min) i 9 uzupełniających (co 12 min); 63 linie autobusowe - 8 magistralnych (co 6 min), 17 uzupełniających (co 12 min) i 38 wspierających (częstotliwość dostosowywana).