https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Remont ulicy Krakowskiej. Dwie noce bez torów

Piotr Tymczak
Okazało się, że torowisko tramwajowe w ul. Krakowskiej wymaga pilnego remontu
Okazało się, że torowisko tramwajowe w ul. Krakowskiej wymaga pilnego remontu Andrzej Banaś
Urzędnicy zaplanowali awaryjną naprawę torowiska w czwartek i piątek. Wyjaśniają, że prace są pilne, mimo że w tym roku ulica ma być przebudowana.

W noce z czwartku na piątek (22/23 lutego) i z piątku na sobotę (23/24 lutego) w godz. od 20 do 4.30 rano ma być wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Hala Korony - ul. Stradom. Jako powód Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podaje konieczność awaryjnej naprawy torowiska na ul. Krakowskiej.

Mieszkańcy dopytują, dlaczego remontu nie można przeprowadzić w weekend, tak jak to wcześniej bywało w innych przypadkach, kiedy mniej osób korzysta z komunikacji.

Zwrócić trzeba też uwagę, że przecież w tym roku ZIKiT planuje generalną przebudowę ul. Krakowskiej. Czy z pracami nie można było więc poczekać?

- Termin naprawy awaryjnej jest przyspieszony ze względu na konieczność wymiany szyn - gdybyśmy go nie wykonali tramwaje nie mogłyby tam kursować - wyjaśniają w ZIKiT. - W tym, jak i w innych przypadkach, staramy się minimalizować utrudnienia, dlatego też prace są prowadzone w godzinach nocnych, także z piątku na sobotę, czyli częściowo w weekend.

W ZIKiT informują też, że w najbliższym czasie ma zostać ogłoszony przetarg na prace budowlane w ciągu ul. Krakowskiej. Koncepcja jej przebudowy (na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla) przewiduje wymianę torowiska, przebudowę układu drogowego i chodników. Remont ma objąć również ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Po przebudowie powstaną m.in.: poszerzone chodniki, zatoki parkingowe dla aut, kwietniki z zielenią, przystanki wiedeńskie dla tramwajów. Na części ulicy ma pozostać wspólny przejazd po torach dla tramwajów i aut. Pasy dla aut będą wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ul. Węgłowej do ul. Rybaki) i przed skrzyżowaniem z ul. Dietla (od ul. Józefa do ul. Dietla).

Miasto przygotowuje też przebudowę ulic wraz z torowiskami: Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej. Prace mają się rozpocząć w tym roku, a ich zakończenie planowane jest w 2019 r. W przyszłym roku ma zostać przebudowana ul. Starowiślna. ZIKiT planuje też w kolejnych latach przebudowy ulic: Kościuszki, Zwierzynieckiej, al. Solidarności (od placu Centralnego do ul. Bulwarowej).

Na razie, w związku z awaryjnym remontem ul. Krakowskiej, w czwartek i piątek od godz. 20 do końca kursów zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu tramwajów na liniach:

6 i 13 - kursować będą po trasach: od Kurdwanowa (tramwaje linii nr 6) i Nowego Bieżanowa (13) do przystanku „Podgórze SKA” bez zmian, następnie ul. Na Zjeździe, Starowiślną, Dietla do przystanku „Stradom”, gdzie wrócą na stałe trasy do Salwatora (6) i Bronowic (13);

8 i 10 - kursować będą po trasach: od Borku Fałęckiego (8) i Łagiewnik (10) do przystanku „Korona” bez zmian, następnie ul. Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślną, Dietla do przystanku „Stradom”, gdzie tramwaje linii nr 8 wrócą na stałą trasę do Bronowic Małych, a linii nr 10 na obecną trasę do kopca Wandy.

Przystanek „Starowiślna”
- będzie funkcjonował na ul. Dietla, pomiędzy ul. Starowiślną oraz ul. św. Sebastiana (na peronach, które na co dzień są nieużywane).

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Poważny program - odc. 6: Mieszkańcy walczą o zapomniany park

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty
skoro wprowadza sie tam ograniczenie predkosci tramwajow do minimalnej to chyba trzeba sie wziac do roboty.Jesli jednak sie nic nie robi to znaczy ze nie ma to kasy bo ta poszla na stadiony ktore stoja puste
-
Po co budować domy i mieszkania jak można żyć w namiocie i zapalić ognisko
R
Rolnik z Krakowa
Skasować te złomy w Krakowie i wprowadzić TYLKO autobusy elektryczne. Problem zniknie zupełnie. Zero remontów, bo ZERO torowisk, 90% mniej masztów, cicho, bez drgań, ale co zrobić z mafią szynową? Proste i tanie.
B
Banialuk
Czyli płacimy dwa razy. Pan płaci, Pani płaci... o i ten Pan też płaci!
Albo ktoś, kiedyś zaniedbał kwestię napraw lub przeciwdziałania niszczeniu, albo miasto spóźniło się z inwestycją generalną. Czyli w jednym roku naprawa i przebudowa...dobre!! Może lepiej wyremontować Kocmyrzowską, lub 29 Listopada? Zdążymy jeszcze przed rozpoczęciem rozbudów. A nie, przepraszam. Kocmyrzowska swoje roboty przed chwilą już miała;)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska