1 z 7
Przewijaj galerię w dół
"Kilka dni przed terminem wykonawcy skończyli prace na...
fot. PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI

"Kilka dni przed terminem wykonawcy skończyli prace na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Fredry. Można już z niego korzystać" - informują kolejarze z PKP PLK

2 z 7
"Na ul. Łokietka wykonawcy modernizują wiadukt kolejowy....
fot. PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI

"Na ul. Łokietka wykonawcy modernizują wiadukt kolejowy. Nowa, większa konstrukcja jest już gotowa. Obecnie budowana jest droga i chodniki pod obiektem. Przebudowany wiadukt zostanie w pełni oddany do dyspozycji pieszym i kierowcom w grudniu tego roku" - informują kolejarze.

3 z 7
Urzędnicy miejscy informują, że w ramach zadania: Rozbudowa...
fot. brak

Urzędnicy miejscy informują, że w ramach zadania: Rozbudowa ul. Wrony (II etap: od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej) nie powstanie planowane wcześniej rondo. Udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina jest jednak planowane jako odrębne zadanie inwestycyjne.

Dlaczego rondo nie powstanie?

4 z 7
- W trakcie prac projektowych podjęto decyzję o wyłączeniu z...
fot. brak

- W trakcie prac projektowych podjęto decyzję o wyłączeniu z zakresu – budowy ronda turbinowego. Prowadzone uzgodnienia (w tym również z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad) sprawiły, iż skala przedsięwzięcia znacząco wzrosła. Wedle pierwotnych założeń – rondo miało być elementem regulującym kwestie wyjazdu z ulicy Wrony. W ramach przygotowania dokumentacji opracowano jednak szczegółowe analizy ruchu, z których jednoznacznie wynikała konieczność powiększenia ronda do dwupasmowego i wykonania go w formie ronda turbinowego – co znacznie wykracza poza zakres przygotowywanego zadania. Działania te zbiegły się w czasie z przygotowaniami GDDKiA do przebudowy wlotu na obwodnicę Skawiny oraz modernizacji węzła Skawina - podkreślają urzędnicy miejscy.

- Wobec braku możliwości uzgodnienia ronda z GDDKiA w skali zaplanowanej w zadaniu – podjęto decyzję o jego realizacji jako odrębnego zadania inwestycyjnego. Zakładany, łączny koszt pierwotnej inwestycji – to ok. 20 mln zł, natomiast wykonanie ronda turbinowego wraz z udrożnieniem wylotu w kierunku Skawiny niemal podwaja tę kwotę. Niezależnie od zakończenia przez GDDKiA prac w tym rejonie i w oparciu o ich ustalenia – złożony zostanie wniosek o wprowadzenie osobnego zadania do Budżetu MK, którego celem będzie udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina m. in. poprzez budowę ronda - dodają.

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Gala Finałowa Polska Miss Województwa Małopolskiego blisko. Zobaczcie sesję zdjęciową

Gala Finałowa Polska Miss Województwa Małopolskiego blisko. Zobaczcie sesję zdjęciową

Trwa wielka wyprowadzka. Pracownicy muzeum opuszczają Zamek Żupny w Wieliczce

Trwa wielka wyprowadzka. Pracownicy muzeum opuszczają Zamek Żupny w Wieliczce

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone

Zobacz również

Dziś otwarcie wielkiego outletu w Krakowie. Zajrzeliśmy do środka!

Dziś otwarcie wielkiego outletu w Krakowie. Zajrzeliśmy do środka!

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone