1 z 7
Przewijaj galerię w dół
"Kilka dni przed terminem wykonawcy skończyli prace na...
fot. PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI

"Kilka dni przed terminem wykonawcy skończyli prace na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Fredry. Można już z niego korzystać" - informują kolejarze z PKP PLK

2 z 7
"Na ul. Łokietka wykonawcy modernizują wiadukt kolejowy....
fot. PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI

"Na ul. Łokietka wykonawcy modernizują wiadukt kolejowy. Nowa, większa konstrukcja jest już gotowa. Obecnie budowana jest droga i chodniki pod obiektem. Przebudowany wiadukt zostanie w pełni oddany do dyspozycji pieszym i kierowcom w grudniu tego roku" - informują kolejarze.

3 z 7
Urzędnicy miejscy informują, że w ramach zadania: Rozbudowa...
fot. brak

Urzędnicy miejscy informują, że w ramach zadania: Rozbudowa ul. Wrony (II etap: od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej) nie powstanie planowane wcześniej rondo. Udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina jest jednak planowane jako odrębne zadanie inwestycyjne.

Dlaczego rondo nie powstanie?

4 z 7
- W trakcie prac projektowych podjęto decyzję o wyłączeniu z...
fot. brak

- W trakcie prac projektowych podjęto decyzję o wyłączeniu z zakresu – budowy ronda turbinowego. Prowadzone uzgodnienia (w tym również z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad) sprawiły, iż skala przedsięwzięcia znacząco wzrosła. Wedle pierwotnych założeń – rondo miało być elementem regulującym kwestie wyjazdu z ulicy Wrony. W ramach przygotowania dokumentacji opracowano jednak szczegółowe analizy ruchu, z których jednoznacznie wynikała konieczność powiększenia ronda do dwupasmowego i wykonania go w formie ronda turbinowego – co znacznie wykracza poza zakres przygotowywanego zadania. Działania te zbiegły się w czasie z przygotowaniami GDDKiA do przebudowy wlotu na obwodnicę Skawiny oraz modernizacji węzła Skawina - podkreślają urzędnicy miejscy.

- Wobec braku możliwości uzgodnienia ronda z GDDKiA w skali zaplanowanej w zadaniu – podjęto decyzję o jego realizacji jako odrębnego zadania inwestycyjnego. Zakładany, łączny koszt pierwotnej inwestycji – to ok. 20 mln zł, natomiast wykonanie ronda turbinowego wraz z udrożnieniem wylotu w kierunku Skawiny niemal podwaja tę kwotę. Niezależnie od zakończenia przez GDDKiA prac w tym rejonie i w oparciu o ich ustalenia – złożony zostanie wniosek o wprowadzenie osobnego zadania do Budżetu MK, którego celem będzie udrożnienie dojazdu na linii Kraków – Skawina m. in. poprzez budowę ronda - dodają.

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Kibice Cracovii w Lublinie. Mieli powody do radości

Kibice Cracovii w Lublinie. Mieli powody do radości

Edyta Górniak, Roxie Węgiel i inne gwiazdy wzięły udział w Symfonii Miłosierdzia

Edyta Górniak, Roxie Węgiel i inne gwiazdy wzięły udział w Symfonii Miłosierdzia

Sprzątanie z akcją charytatywną. W podkrakowskiej wsi pełna mobilizacja

Sprzątanie z akcją charytatywną. W podkrakowskiej wsi pełna mobilizacja

Zobacz również

Kraków w żałobie? Tak wyglądał Rynek w dniu pogrzebu papieża. Jedna wielka impreza

Kraków w żałobie? Tak wyglądał Rynek w dniu pogrzebu papieża. Jedna wielka impreza

Cracovia pokazała, że nie jest z nią tak źle. Zwycięstwo zapewnił jej Chorwat

Cracovia pokazała, że nie jest z nią tak źle. Zwycięstwo zapewnił jej Chorwat