Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.
W ramach zadania budowanych jest kilka obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym.
Budowa KST to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, a także ekrany akustyczne – tam, gdzie jest to konieczne – dla zapewnienia komfortu mieszkańców,
Przypomnijmy, że podstawowym celem realizowanej przez miasto inwestycji jest zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego dla tysięcy mieszkańców północy Krakowa, pozbawionych dotychczas takiego szybkiego środka transportu. Dojazd tramwajem do śródmieścia potrwa nieco ponad 20 minut.
Nowy układ drogowy, który powstaje w ramach zadania, uporządkuje ruch samochodowy w tej części Krakowa. Nie bez znaczenia są też nowe trasy rowerowe, szczególnie umożliwienie osobom podróżującym po Krakowie jednośladami na sprawny przejazd pod linią kolejową nr 95 oraz ulicą Opolską.
Nowa pętla tramwajowa na Krowodrzy Górce otwarta. Północ Kra...
Czy Polsce grozi blackout?
