https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Stan prac na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej. Kiedy koniec? Nowe informacje

Piotr Rąpalski
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej w Krakowie
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej w Krakowie Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
Znamy najnowsze dane dotyczące stanu zaawansowania budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej – obecnie największej inwestycji infrastrukturalnej w północnej części Krakowa. Budowa miała zakończyć się w 2022 roku, ale tak się nie stanie. Obecny termin to połowa roku 2023, ale możliwe, że wtedy zakończy się tylko częściowy etap prac. Na Krowodrzę Górkę ruch tramwajowy wrócił 11 listopada.

Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.

W ramach zadania budowanych jest kilka obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym.

Budowa KST to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, a także ekrany akustyczne – tam, gdzie jest to konieczne – dla zapewnienia komfortu mieszkańców,

Przypomnijmy, że podstawowym celem realizowanej przez miasto inwestycji jest zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego dla tysięcy mieszkańców północy Krakowa, pozbawionych dotychczas takiego szybkiego środka transportu. Dojazd tramwajem do śródmieścia potrwa nieco ponad 20 minut.

Nowy układ drogowy, który powstaje w ramach zadania, uporządkuje ruch samochodowy w tej części Krakowa. Nie bez znaczenia są też nowe trasy rowerowe, szczególnie umożliwienie osobom podróżującym po Krakowie jednośladami na sprawny przejazd pod linią kolejową nr 95 oraz ulicą Opolską.

Pętla i przystanki przy osiedlu Krowodrza Górka zostały otwarte w piątek 11 listopada.

Nowa pętla tramwajowa na Krowodrzy Górce otwarta. Północ Kra...

Czy Polsce grozi blackout?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 listopada, 09:42, Gość:

Mnie tylko interesuje jakie beda korki przed tym debilnym tunelem w ktorym sa tylko 2 pasy. Przypominam, ze wczesniej z kazdej strony Opolska miala 3 pasy. No chyba, ze teraz na prawym pasie bedzie bus pas i korki beda na calej dlugosci Opolskiej od estakady nad 29-ego listopada to petli autobusowej na Azorach.

Zapewne tak będzie.

G
Gość
Mnie tylko interesuje jakie beda korki przed tym debilnym tunelem w ktorym sa tylko 2 pasy. Przypominam, ze wczesniej z kazdej strony Opolska miala 3 pasy. No chyba, ze teraz na prawym pasie bedzie bus pas i korki beda na calej dlugosci Opolskiej od estakady nad 29-ego listopada to petli autobusowej na Azorach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska