https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tory będą naprawiane. Część prac wiosną, pozostałe po ŚDM

Marcin Karkosza
10.02.2016 krakow  ul. basztowa, torowisko ktore ma byc remontowane, nz fot. andrzej banas / polska press
10.02.2016 krakow ul. basztowa, torowisko ktore ma byc remontowane, nz fot. andrzej banas / polska press Andrzej Banas / Polska Press
Pasażerowie komunikacji miejskiej cały czas odczuwają fatalny stan krakowskich torowisk. Zaledwie w środę rano na ul. Kocmyrzowskiej odpadł kawałek tzw. szyny oporowej. Z tego powodu przez około dwie godziny za tramwaje linii nr 4 ze Wzgórz Krzesławickich do Kombinatu i dalej do placu Centralnego kursowały autobusy zastępcze. Podobnych przykładów jest więcej. Na początku stycznia przez 7 godzin tramwaje nie kursowały pomiędzy pętlami Bronowice i Bronowice Małe z powodu braku prądu w sieci trakcyjnej. Okazało się, że przepływ prądu był przerywany z powodu pękania spawów w szynach. Tramwaje wykolejały się także m.in. pomiędzy rondami Czyżyńskim i Kocmyrzowskim.

Urzędnicy z Zarządu Infarstruktury Komunalnej i Transportu wielokrotnie zapowiadali przeprowadzenie najpotrzebniejszych remontów. Teraz przedstawili listę torowisk, które zostaną naprawione w tym roku. Będą one kosztować około 8,4 mln zł. To kwota podobna do ubiegłorocznego budżetu na utrzymanie torowisk.

W ramach remontów bieżących planowana jest naprawa torów przy Dworcu Głównym i Poczcie Głównej, naprawa przejazdu przez torowisko na skrzyżowaniu ulic Mrozowej i Blokowej i wymiana szyn na ul. Doktora Twardego. W planie jest także wymiana najbardziej uszkodzonych fragmentów szyn na odcinku Westerplatte - Poczta Główna i na rondzie Kocmyrzowskim oraz wymiana płyt pod torami na ul. Basztowej i skrzyżowaniach ulic Królewska - Bronowicka i Zwierzyniecka - Kościuszki.

- Te remonty rozpoczniemy już na wiosnę. Będziemy starali się zaplanować je tak, aby większość prac odbywała się w nocy lub w weekendy, jednak nie obędzie się bez czasowych wyłączeń z ruchu - mówi Michał Pyclik z ZIKiT.

Z kolei większe inwestycje rozpoczną się po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży w lipcu. Będą to: przebudowa torowiska wokół Plant na odcinku od ul. Długiej do ul. Zamenhoffa wraz ze skrzyżowaniem pod Dworcem Głównym oraz remont torów ronda Kocmyrzowskiego wraz z podstacją trakcyjną. Na liście zabrakło obiecywanej przebudowy torowisk na ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki. - W tym roku dla tych inwestycji zostanie przygotowana dokumentacja, ale prace ruszą w przyszłym roku - tłumaczy Michał Pyclik.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
szyna
To wszystko w zakresie remontów torowisk to nic innego jak "łatanie dziur w drogach". Czytając takie informacje wydaje się, że miasto nie ma żadnej koncepcji dotyczącej remontów istniejących torowisk. wszystko jest robione na chybił trafił; gdzie się coś wykolei to tam doraźnie "napawamy", dajemy ograniczenia prędkości itp. Dramat - a chcą budować dalej torowiska do Azorów, Górki Narodowej, przez Oświecenia. Jak to będą utrzymywać jak dzisiaj jest z tym problem ? Nie można było zaplanować jakiegoś konkretnego remontu od marca do lipca np. Basztowej ?
b
budowlaniec
A w trakcie tych ŚDM roboty będą wstrzymane? Po co? Kto za to zapłaci firmom, podwykonawcą... Sami widzicie jak te spędy gmatwają i opóźniają planową realizację przedsięwzięć!!! Same straty, a winnych zapewne nie będzie!!!
c
coo
Nie ma czegoś takiego jak SPAW panie Marcinie Karkosza. To jest SPOINA.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska