https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Tramwaje wróciły na Basztową. Wprowadzono też ruch jednokierunkowy na kilkunastu ulicach

Bartosz Dybała
Archiwum Polska Press
Od sobotniego poranka tramwaje kursują już wyremontowanym torowiskiem na ulicy Basztowej. To nie jedyne zmiany w centrum. W ramach porządkowania Strefy Płatnego Parkowania na kilkunastu ulicach został wprowadzony ruch jednokierunkowy. Kierowcy muszą uważać.

Od soboty tramwaje kursują już po przebudowanej ulicy Basztowej między Starym Kleparzem a Dworcem Głównym. Dzień wcześniej odbyły się przejazdy techniczne. Na swoje stałe trasy wróciły tramwaje linii: 2, 4, 7, 14, 18 i 24. Zlikwidowana została natomiast ta o numerze 70. Jeszcze w tym tygodniu na Basztową wrócą również autobusy, a samochodem będzie tam można przejechać 20 grudnia.

Trzeba natomiast jeszcze trochę poczekać, zanim na swoją poprzednią trasę przez ulice Dunajewskiego i Basztową wróci tramwaj linii numer 20; nastąpi to 8 stycznia. Do tego czasu nadal będzie kursował przez Plac Wszystkich Świętych.

W weekend urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu wprowadzili również kolejne zmiany w związku z porządkowaniem Strefy Płatnego Parkowania.

Kierowcy muszą uważać w centrum, bo na kilkunastu ulicach zaczął obowiązywać ruch jednokierunkowy.

Urzędnicy twierdzą, że dzięki temu będzie mogło na nich parkować więcej samochodów, a co najważniejsze, piesi będą mieli do dyspozycji chodniki o wymaganej przepisami szerokości.

Poniżej pełna lista ulic jednokierunkowych:

- ul. Bobrowskiego - od ul. Grzegórzeckiej do ul. Francesco Nullo;

- ul. Chodkiewicza - od ul. Prochowej do ul. Grzegórzeckiej;

- ul. Czysta - od ul. Skarbowej do ul. Dolnych Młynów;

- ul. Emila Zegadłowicza - od ul. Felicjanek do ul. Retoryka;

- ul. Felicjanek - od ul. Bożego Miłosierdzia do ul. Emila Zegadłowicza;

- ul. Francesco Nullo - od ul. Bobrowskiego do ul. Grzegórzeckiej;

- ul. Koletek - od ul. św. Agnieszki do ul. Sukienniczej;

- ul. Krowoderska - od pl. Biskupiego do ul. Szlak;

- ul. Krótka - od ul. św. Filipa do ul. Krzywej;

- ul. Krzywa - od ul. Krótkiej do ul. Długiej;

- ul. Librowszczyzny - od ul. Zyblikiewicza do ul. Wielopole;

- ul. Prochowa - od ul. Rzeźniczej do ul. Chodkiewicza;

- ul. Sądowa - zmiana kierunku - ruch będzie się odbywał od ul. Kordylewskiego do ul. Szafera;

- ul. Siemiradzkiego - od ul. Łobzowskiej do ul. Sobieskiego, od ul. Karmelickiej (za Komendą Miejską Policji) do ul. Sobieskiego;

- ul. Szafera - od ul. Sądowej do ul. Kordylewskiego;

- ul. Szlak - od ul. Długiej do ul. Pędzichów;

- ul. św. Filipa - od ul. Długiej do Rynku Kleparskiego;

- ul. Wielopole - zmiana kierunku - możliwość zawracania;

- ul. Wiślisko - od ul. ks. Blachnickiego do ul. ks. Gurgacza;

- ul. Żółkiewskiego - od ul. Grzegórzeckiej do al. Powstania Warszawskiego.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie odcinek 27

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Reader
???
d
domino
Tylko Polak co nie ma prawa jazdy i mózgu może takie coś wymyślić !!!!
W
Witold
Czy nie można wydrukować mapy z zaznaczonymi ulicami jednokierunkowymi? Najwyraźniej przekracza to możliwości Gazety Krakowskiej.
F
Fiolka
Gratuluję wyobraźni ZIKIK-owi. Na ul. Szlak wprowadzono ruch jednokierunkowy od ul. Długiej do Pędzichów. Ma to taki skutek, że samochody jadące ul. Szlak od strony Galerii Krakowskiej (od tunelu pod Dworcem) w kierunku ul. Długiej kierowane są albo w lewo w ul. Pędzichów albo prawo w ul. Helclów. Osoba planująca taką organizację ruchu na tych ulicach chyba nigdy na nich nie była i dokonała tego, jak się wydaje, tylko i wyłącznie patrząc na mapę. Obydwie ulice, Pędzichów i Helclów to typowe boczne uliczki, wąskie, słuzące do tej pory głównie mieszkańcom i jako miejsce do parkowania. Nie są one absolutnie przygotowane do przenoszenia ruchu tranzytowego jak np. ul. Szlak. Przy ul. Pędzichów są dwie szkoły oraz przedszkole. Dzieci (małe dzieci) ciągle przebiegają przez ulicę. Nie ma tam zresztą ani jednego przejścia dla pieszych. Rodzice odwożą dzieci i dzieci same idą do szkoły (często przebiegając przez jezdnię), to samo z powrotem. Nie wiem czy ktoś się zastanowił nad ewentualnymi skutkami zrobienia z tej ulicy ciągu tranzytowego. Jak dojdzie do jakiegoś wypadku winnego pewno nie będzie. To samo z ul. Helclów. Jest przy niej Dom Pomocy Społecznej im. Helclów, którego pensjonariusze (starzy, chorzy ludzie częstokroć) często chodzą po ulicy i przez nią przechodzą, nie ma tutaj też ani jednego przejścia dla pieszych. Przy tej ul. (róg Helclów i Pędzichów) znajduje się główna siedziba ZUS w Krakowie, do której przychodzą często ludzie chorzy, o kulach i na zakręcie przechodzą z ul. Helclów do ZUS-u. Nie wyobrażam sobie na tej ul większego samochodu, a ul. Szlak niekiedy jeżdżą autobusy wycieczkowe. Taki autobus ze względu na parametry zakrętu jaki na tej ulicy się znajduje (typowe kolano, 90 stopni) utknie na ulicy i totalnie ją zablokuje. Często do Domu Pomocy Społecznej jeżdżą karetki pogotowia, ze względu na znaczne natężenie ruchu na tej ulicy, jaki pewno będzie, będa stały w korkach. Nie wpomnę już o spalinach ze stojących w korkach samochodów na ul. Helclów i Pędzichów bo pewno to nikogo w UMK nie interesuje. Niedawno robiono remont ul. Długiej i wyrzucono z niej 1/3 miejsce parkingowych pod hasłem ograniczania ruchu w Centrum. Teraz hasło odwrotne, trzeba zwiększyć liczbę miejsc parkongowych tyle, że na ul. Długiej się już nie da bo trzeba by robić remont ponownie to zamyka się jedną z typowych ulic przelotowych jaką jest ul. Szlak i robi się z niej ul. jednokierunkową. To tylko chyba w Krakowie może się przytrafić bo w innym mieście czegoś tak cudownego nikt by chyba nie wymyślił.
A
Abaqus
Nie wazne czy 90% czy 0.9%. Chodnik jest dla pieszych i kazdy ma miec zapewniona mozliwosc swobodnego przejscia. Parkuj sobie na jezdni tak jak to na Dietla wymyslono.
z
zbyszek fonfara
Jestem za tym ,że uporządkowano parkowanie i przejazd ulicami Szlak, Długą, Krowoderską Filipa itd.Nauczyli się niektórzy ,iż do bramy samochodem 20 letnim wjechać należy ,co nogi urwało?
Jestem za dalszym ograniczaniu ruchu samochodowego na w/w ulicach i w obrębie rynku .Tak trzymać nie odpuszczać , Alleluja i do przodu!
F
FG
zmiany są bardzo dobre. W miejscach bez słupków 150cm to było chyba tylko jak nie było tam nieprawidłowo zaparkowanych samochodów :) Polacy nie nauczyli się przestrzegania przepisów więc im przypomniano słupkami jak się należy zachować - działa? Działa. Jak najbardziej popieram i oby tak dalej, to są potrzebne zmiany.
g
gosc
Fatalne zmiany, kolejne utrudnienia w poruszaniu się po Krakowie.
Niech szlag trafi wojewodę ZIKIT i lewackich matołów. 150 cm to dla nich za mało aby się wyminąć na chodniku, muszą mieć 2 metry egoiści.
A nie zapomniałem, masowo wymijają się mityczne matki z wózkiem, a z drugiej strony niepełnosprawni. To około 90% osób na chodniku
M
Michałek
Ale te płyty. Jak one wyglądają? Ciekawe jak masa zacznie wypływać latem albo przyjdzie wymienisz szynę? Płyta i BARBAKAN? Super siezgrywa!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska