https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trzy tygodnie bez tramwajów na ulicy Westerplatte

Piotr Tymczak
Od 4 listopada (poniedziałek) rozpoczną się prace serwisowe na torowisku w ulicy Westerplatte. Roboty będą prowadzone przez trzy tygodnie (4-25 listopada br.). W związku z nimi niezbędne będzie wyłącznie komunikacji tramwajowej na trasie Poczta Główna-Teatr Słowackiego. Samochody będą mogły jeździć ul. Westerplatte bez zmian. Podczas prac serwisowych wymienione zostaną zwrotnice oraz krzyżownice, w obrębie Poczty Głównej - od strony ulicy Westerplatte.

W związku z pracami na ul. Westerplatte wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

Linie tramwajowe dzienne:
nr 1 - tramwaje będą kursować po stałej trasie. Zostanie przywrócone kursowanie z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie.
nr 2, 71 i 74 - zostaną zawieszone.
nr 3 - pojazdy będą kursować po trasie czasowo zmienionej: „Nowy Bieżanów P+R” - … - ul. Starowiślna, ul. Dietla, ul. Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, tunel, „Dworzec Towarowy” - ... - „Krowodrza Górka”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. W dalszym ciągu w dni powszednie w okresie międzyszczytowym będą realizowane kursy wariantowe do pętli „Dworzec Towarowy”.
nr 6, 10, 11, 17, 19 - w dalszym ciągu są zawieszone w związku z trwającą przebudową ul. Krakowskiej i skrzyżowania z ul. Dietla.
nr 8, 13, 18, 22 - tramwaje w dalszym ciągu będą kursować po obecnych trasach czasowo zmienionych i z obecnymi częstotliwościami.
nr 24 - pojazdy będą kursować po trasie czasowo zmienionej: „Kurdwanów P+R” - … - ul. Starowiślna, ul. św. Gertrudy, ul. Dominikańska, ul. Franciszkańska, ul. Podwale, ul. Karmelicka - … - „Bronowice Małe”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
nr 52 - tramwaje będą kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: „Os. Piastów” - … - ul. Lubicz, ul. Basztowa, ul. Dunajewskiego, ul. Podwale, ul. Franciszkańska, ul. Dominikańska, ul. Starowiślna – ... - „Czerwone Maki P+R”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
nr 70 - tramwaje będą kursować po trasie czasowo zmienionej: „Pleszów” - … - ul. Lubicz, ul. Basztowa, ul. Dunajewskiego, ul. Podwale, ul. Zwierzyniecka - ... - „Salwator”.
nr 72, 76, 78, 79 - bez zmian.
nr 77 - nowa linia czasowa z następującą trasą: „Mały Płaszów P+R” - ul. Lipska, ul. Wielicka, ul. Na Zjeździe, ul. Starowiślna, ul. Franciszkańska, ul. Podwale, ul. Basztowa, ul. Lubicz, ul. Rakowicka - „Cmentarz Rakowicki”. Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linia nr 2.

Nocne linie tramwajowe i autobusowe:
nr 62 – tramwaje będą kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: „Czerwone Maki P+R” - ul. Grota-Roweckiego, ul. Brożka, ul. Kalwaryjska, ul. Limanowskiego, ul. Starowiślna, ul. Dominikańska, ul. Franciszkańska, ul. Podwale, ul. Basztowa, ul. Lubicz - … - „Plac Centralny im. R. Reagana”. Linia będzie kursować we wszystkie noce w tygodniu.
nr 69 – pojazdy będą kursować po stałej trasie we wszystkie noce w tygodniu.
nr 610 - w kierunku „Borku Fałęckiego” tramwaje będą kursować po stałej trasie. W kierunku „Prądnika Czerwonego” będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: „Borek Fałęcki” - … - ul. Konopnickiej, ul. Zwierzyniecka, ul. Franciszkańska, ul. Dominikańska, ul. Westerplatte - … - „Prądnik Czerwony”. Przystanek „Rondo Grunwaldzkie” zostanie przeniesiony za rondo (jak dla wszystkich linii jadących w kierunku mostu Dębnickiego). Przystanek „Poczta Główna” zostanie przeniesiony na ul. św. Gertrudy. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Konopnickiej” i „Plac Wszystkich Świętych”.
nr 662 i 669 – zostaną zawieszone (w zamian będą kursować linie tramwajowe).
nr 904 - w kierunku pętli „Wieliczka Kampus” pojazdy będą kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej wyznaczonej na czas przebudowy ul. Krakowskiej. W kierunku „Prądnika Białego” będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: „Wieliczka Kampus” - … - ul. Kamieńskiego, ul. Konopnickiej, ul. Zwierzyniecka, ul. Franciszkańska, ul. Dominikańska, ul. Westerplatte - … - „Prądnik Biały”. Przystanek „Rondo Matecznego” zostanie przeniesiony na ul. Konopnickiej. Przystanek „Poczta Główna” zostanie przeniesiony na ul. św. Gertrudy. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Ludwinów”, „Rondo Grunwaldzkie”, „Konopnickiej” i „Plac Wszystkich Świętych”.

WIDEO: „Co za akcja!” z piłkarzem Wisły Kraków Pawłem Brożkiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz

Cale miasto rozkopane, a tu ktos o bardzo ograniczonej wyobrazni postanawia rozkopac je jeszcze bardziej. Wlasnie od 40 minut probuje pokonac trase ktora normalnie zajmuje 20minut. Niebywale, po prostu niebywale. To jest kpina z mieszkańców.

G
Gość
29 października, 12:39, Gość:

Powstaje dręczące pytanie. Po co w Krakowie tramwaje? Ten model nie sprawdza się. Czekamy na metro. Ale pewnie się nie doczekamy.

29 października, 15:41, Gość:

To buduj ,skoro się tego domagasz ,obywatelu tegoż miasta

A cóż to za odpowiedź urzędniczyno. Złóż pisemko z rezygnacją.

G
Gość

Po co tramwaje w Krakowie, skoro nie jeżdżą. Remonty trwają dłużej niż bezusterkowe korzystanie z wyremontowanych odcinków. TO się nie klei i nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Proponuję zwiesić w Krakowie znak zakaz ruchu i sprawę tanimi środkami się rozwiąże. A ludzie - a na co oni komu poza kościołem (jako dostarczyciele gotówki).

K
Krakusi
29 października, 13:30, Gość:

Basztowa, Dunajewskiego i Podwale będą oznaczać paraliż dla autobusów linii 124/424, 152 i 502, gdyż już teraz tramwaje tam nieźle przyblokowują przejazd autobusom a dodatkowe linie tramwajowe to niemalże stałe 'sznury" tramwajów. Najgorsze jest to, że od strony Plant zlikwidowano jezdnię i autobus nie ma gdzie ominąć sznura tramwajów (obok tramwaju zmieści się tylko jednoślad). Linię 52 mogli dąć inną trasą.

Chyba przez Warszawę idioto to 52 by pojechało !

K
Kross
29 października, 11:59, ?:

Kiedy ten odcinek był remontowany?

Ja mam wrażenie, ze skrzyżowanie pod Poczta Główna i istniejące tam zwrotnice były wymienione pare lat temu.

K
Krakus
29 października, 13:14, Burmistrz Nowej Huty:

Remonty torowisk tylko w Krakowie a dla Huty nie ma żadnych środków nawet na naprawy awaryjne. Pan pre-zydent potrzebuje te dzielnice tylko do wyborów a naiwnym którzy na niego głosują obiecuje inwestycje które przy nim nie mają szans na realizację. Gdzie jest modernizacja nowohuckiego stadionu, gdzie naprawa torów do Walcowni, gdzie nowa linia do Mistrzejowic i przede wszystkim gdzie uczciwe traktowanie mieszkańców Nowej Huty dzięki którym dorwal się do koryta?

Zastanawiałem się, czemu rok temu do Rady Miasta kandydował p. Majchrowski z dzielnic nowohuckich. Dalej nie wiem !

G
Gość
29 października, 12:39, Gość:

Powstaje dręczące pytanie. Po co w Krakowie tramwaje? Ten model nie sprawdza się. Czekamy na metro. Ale pewnie się nie doczekamy.

To buduj ,skoro się tego domagasz ,obywatelu tegoż miasta

G
Gość
29 października, 11:59, ?:

Kiedy ten odcinek był remontowany?

Nigdy

G
Gość
29 października, 13:14, Burmistrz Nowej Huty:

Remonty torowisk tylko w Krakowie a dla Huty nie ma żadnych środków nawet na naprawy awaryjne. Pan pre-zydent potrzebuje te dzielnice tylko do wyborów a naiwnym którzy na niego głosują obiecuje inwestycje które przy nim nie mają szans na realizację. Gdzie jest modernizacja nowohuckiego stadionu, gdzie naprawa torów do Walcowni, gdzie nowa linia do Mistrzejowic i przede wszystkim gdzie uczciwe traktowanie mieszkańców Nowej Huty dzięki którym dorwal się do koryta?

Kraków kocha swego Prezydenta, a Nowa Huta to nie Kraków

G
Gość

po co remont torów do walcowni??

G
Gość

Basztowa, Dunajewskiego i Podwale będą oznaczać paraliż dla autobusów linii 124/424, 152 i 502, gdyż już teraz tramwaje tam nieźle przyblokowują przejazd autobusom a dodatkowe linie tramwajowe to niemalże stałe 'sznury" tramwajów. Najgorsze jest to, że od strony Plant zlikwidowano jezdnię i autobus nie ma gdzie ominąć sznura tramwajów (obok tramwaju zmieści się tylko jednoślad). Linię 52 mogli dąć inną trasą.

B
Burmistrz Nowej Huty

Remonty torowisk tylko w Krakowie a dla Huty nie ma żadnych środków nawet na naprawy awaryjne. Pan pre-zydent potrzebuje te dzielnice tylko do wyborów a naiwnym którzy na niego głosują obiecuje inwestycje które przy nim nie mają szans na realizację. Gdzie jest modernizacja nowohuckiego stadionu, gdzie naprawa torów do Walcowni, gdzie nowa linia do Mistrzejowic i przede wszystkim gdzie uczciwe traktowanie mieszkańców Nowej Huty dzięki którym dorwal się do koryta?

G
Gość

Powstaje dręczące pytanie. Po co w Krakowie tramwaje? Ten model nie sprawdza się. Czekamy na metro. Ale pewnie się nie doczekamy.

?

Kiedy ten odcinek był remontowany?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska