
Zarząd Dróg Miasta Krakowa naliczył 28 mln zł kary za prace związane z przebudową ul. Krakowskiej, która zakończyła się wiele miesięcy po terminie.
Najwięcej zastrzeżeń urzędnicy mieli do jakości wykonania płyt torowych. Uznali, że dzieło zostało wykonane niezgodnie z umową.
Modernizacja ul. Krakowskiej wraz z mostem Piłsudskiego rozpoczęła się pod koniec marca 2019 r. Początkowo planowano zakończenie prac na koniec stycznia 2020 r. Samochody po ponad półtora rocznej przerwie wróciły na ul. Krakowską pod koniec listopada 2020 r. Pozostały jednak usterki.

Most Piłsudskiego został zmodernizowany w ramach przebudowy ul. Krakowskiej. Inwestycja zakończyła się jesienią ubiegłego roku. Kontrola wykazała wiele usterek, które wykonawca ma usunąć w ramach gwarancji.

Otwarta w ubiegłym roku kładka rowerowa wzdłuż ul. Kamieńskiego (m.in. nad torami kolejowym i al. Powstańców Śląskich) szybko wymagała poprawek. Rowerzyści zwracali uwagę na problem z nawierzchnią, przede wszystkim na to, że na niektórych fragmentach jest nierówna. Urzędnicy miejscy podjęli więc decyzję, że wykonawca kładki musi ją poprawić na mierzącym kilkaset metrów odcinku.

O budowie linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mówiono już w 2010 r. Gdy przygotowania ruszyły, to władze miasta obiecywały, że tramwajem pojedziemy w 2017 r. Trzy lata temu udało się jednak dopiero wyłonić wykonawcę. Prace miały ruszyć w 2018 r., ale ostatecznie rozpoczęto je przed rokiem.
Władze Krakowa zaznaczają, że inwestycja zakończy się pod koniec 2022 r. Wykonawca zwraca jednak uwagę, że ze względu na roboty dodatkowe w rejonie pętli tramwajowej "Górka Narodowa" prace mogą potrwać do września, października 2023 r.