https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zmiana ruchu pod Wawelem wzbudza ogromne emocje wśród kierowców [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Od poniedziałku, 15 lutego, obowiązuje nowa organizacja ruchu pod Wawelem na ul. św. Idziego i Podzamcze.
Od poniedziałku, 15 lutego, obowiązuje nowa organizacja ruchu pod Wawelem na ul. św. Idziego i Podzamcze. Andrzej Banaś
Od poniedziałku, 15 lutego, obowiązuje nowa organizacja ruchu pod Wawelem. Na ulicach św. Idziego i Podzamcze wprowadzono strefę ograniczonego ruchu, mogą tam wjeżdżać tylko auta z odpowiednim zezwoleniem. Nie ma już więc ruchu tranzytowego przez centrum w rejonie Zamku Królewskiego. To powoduje większe korki na ul. Konopnickiej i moście Dębnickim. Urzędnicy przekonują, że można skorzystać z komunikacji zbiorowej albo przesiąść się na rower.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Wprowadzone zmiany są zgodne z polityką miasta dotyczącą ograniczania ruchu samochodowego w centrum. Zdania mieszkańców co do nowej organizacji ruchu są podzielone. Jedni zwracają uwagę, że taka zmiana powinna być już wprowadzona wcześniej, by w sąsiedztwie takiego zabytku jak Wawel nie przejeżdżało wiele samochodów. Inni komentują, że nowe rozwiązania są złe dla kierowców

- przyznaje Sebastian Kowal z krakowskiego magistratu.

W internecie pojawiło się mnóstwo komentarzy dotyczących nowego rozwiązania pod Wawelem. "Fatalna decyzja. Czy włodarze miasta za nic mają potrzeby mieszkańców?" - napisała pani Magdalena. "Fantastycznie, przecież mamy tak rozbudowaną infrastrukturę i komunikację miejską, że to pomysł w sam raz" - ironizuje pan Aleksander. Ale są też takie komentarze: "No wreszcie. Spóźnili się o kilka lat, ale lepiej późno niż wcale".

Kierowcy zwracają uwagę, że brak przejazdu pod Wawelem oznacza znacznie większe korki na ul. Dietla (w minionym roku została zwężona do jednego pasa w każdym kierunku), ul. Konopnickiej i moście Dębnickim.

W urzędzie wyjaśniają, że są inne możliwości transportowe, nie tylko przejazd samochodem tranzytem przez centrum. - Można skorzystać z komunikacji zbiorowej, roweru, albo zostawić auto w centrum w strefie płatnego parkowania i podejść w docelowe miejsce, a nie przejeżdżać w tym celu samochodem u stóp Wawelu - mówi Sebastian Kowal.

W magistracie podkreślają, że "Kolejnym krokiem w realizacji planu polityki transportowej miasta, a także w ramach poprawy jakości przestrzeni w parku kulturowym jest włączenie ulic Podzamcze i św. Idziego, na których funkcjonuje już strefa zamieszkania do obecnej strefy ograniczonego ruchu. Uporządkowanie miejsc parkingowych dla samochodów, ruchu meleksów, ułatwienia w poruszaniu się pieszych, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa to główne cele wprowadzonych rozwiązań".

Zaobserwowaliśmy, że mimo zakazu część kierowców nadal wjeżdża na ul. św. Idziego i dalej ul. Podzamcze przejeżdża w rejonie Wawelu. - Obserwujemy sytuację na bieżąco. Zazwyczaj przy tego typu zmianach na początku kierowcy jeżdżą na pamięć, dopiero po kilku dniach przyzwyczajają się do nowych zasad - komentuje Sebastian Kowal. Przyznaje, że sytuacja na drogach w rejonie Wawelu jest monitorowana dzięki zainstalowanej tam kamerze.

Upoważnieni do wjazdu do strefy ograniczonego ruchu na ul. św. Idziego i Podzamcze:

  • - mieszkańcy z abonamentem postojowym typu K do sektora A1, A2, A4,
  • - w godzinach 20-9 i 13-14 wyłącznie dla i na czas wykonywania czynności ładunkowych oraz obsługi technicznej,
  • - rowery, dorożki konne, korpus konsularny, korpus dyplomatyczny, komunikacja miejska, taksówki, poczta,
  • - służby specjalne, służby miejskie, oznakowana pomoc medyczna,
  • - dojeżdżający na teren posesji, garażu lub wykupionego miejsca zastrzeżonego na ul. Podzamcze, ul. św. Idziego i Zamku Królewskiego na Wawelu,
  • - dojeżdżający do posesji ul. Grodzka 64,
  • - zaopatrzenie posesji na ul. św. Gertrudy 26-29,
  • - z zezwoleniem Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Darek

Urzędnicy to niech sami [wulgaryzm] wsadzą na rower a nie mieszkańcom dają takie rady kiedy sami mają za złotówkę karty postoju gdzie chcą .

Banda nieudaczników zwłaszcza ci od majchrowskiego a głupi ludzie głosują na tego dziada od lat.

C
Ciekawy

"W magistracie podkreślają, że,,," -- czyli KTO KONKRETNIE "podkreśla"? Dlaczego Piotr Tymczak starannie wystrzega się podawania nazwisk? Chyba mamy prawo wiedzieć, kto nam szyje takie buty, prawda?

No chyba, że Piotr Tymczak zmyślił sobie to wszystko...?

N
Nie rozumiem tego

"Wprowadzone zmiany są zgodne z polityką miasta dotyczącą ograniczania ruchu samochodowego w centrum."

A dlaczego ta "polityka miasta" skierowana jest wbrew interesom jego mieszkańców? Ja tego nie rozumiem. Czy faktycznie w interesie mieszkańców miesta leży stałe i systematyczne ograniczanie im możliwości poruszania się -- i to wcale nie tylko w centrum? Jak może "miasto" (czyli kto właściwie? Proszę podać nazwiska) prowadzić "politykę" skierowaną PRZECIW mieszkańcom?

Tego rodzaju brzemienne w skutki decyzje powinny być poddane pod referendum, a nie wprowadzane czyjąś jednostkową decyzją -- a potem pisze taki jeden z drugim, że to "miasto zdecydowało". "Miasto" jest podpisane pod odnośnymi decyzjami, czy jak?

...aha, zapomniałem że papiery zostały ostatnio sfajczone. Teraz to nikt się nie przyzna i będzie na "miasto".

P
Proste

W internecie pojawiło się mnóstwo komentarzy dotyczących nowego rozwiązania pod Wawelem. "Fatalna decyzja. Czy włodarze miasta za nic mają potrzeby mieszkańców?" - napisała pani Magdalena. "Fantastycznie, przecież mamy tak rozbudowaną infrastrukturę i komunikację miejską, że to pomysł w sam raz" - ironizuje pan Aleksander. Ale są też takie komentarze: "No wreszcie. Spóźnili się o kilka lat, ale lepiej późno niż wcale".

...z tym, że te "entuzjastyczne" komentarze to wpisują sami urzędnicy, którzy te zmiany forsują, albo ich krewni. Nikt normalny takich zmian nie popiera.

M
Można prościej

Urzędnicy przekonują, że można skorzystać z komunikacji zbiorowej albo przesiąść się na rower.

...a ja przekonuję, że możliwe jest natychmiastowe cofnięcie tej niezwykle utrudniającej mieszkańcom życie zmiany. A po co w goóle została ona wprowadzona, tak nawiasem mówiąc? "Bo tak"?

W
Wesoły sanitariusz

"Urzędnicy przekonują, że można skorzystać z komunikacji zbiorowej albo przesiąść się na rower."

Na rower w zimie? Urzędnik, który wyskoczył z takim zaleceniem, powinien być zwolniony z powodu debilizmu wrodzonego.

G
Gość

rozumiem że teraz kaczor będzie z BUTA ZAPIER..DALAŁ do braciszka na Wawel??? :D ( a swoją drogą to kiedy wykopsają z Wawelu tego drugiego na właściwe mu miejsce? )

E
Ewa

Jak chce się coś zamknąć to trzeba dać coś w zamian. Tu niestety tak nie ma. Będziemy o tym pamiętać przy następnych wyborach !

G
Gość

kierowcy zawsze marudzą. jakby mogli to by pod same drzwi biedronki podjeżdżali. urzędnicy bardzo dobra robota. oby tak dalej!

R
Rhw

TRYNT WICIE MAMY WŁASCIWY, TYLKO DLACZEGO NIE ZAMKNĘLIŚCIE RESZTĘ ULIC DLA RUCHU KOŁOWEGO ! WICIE A NIEUMICIE ŻE, MY TERAZ TO ROBIMY DOBRĄ ROBTĘ , BO ZAMKNIEMY MIASTO DLA TYCH CO TO BY TAK PO PAŃSKU CHCIELI BY JEŹDZIĆ AUTAMI PO NASZYM MIEŚCIE! WICIE NIECH IDĄ NA PIECHOTĘ ALBO ROWEREM TO TAK SOCJALISTYCZNIE WICIE, RESZTA TA WŁAŚCIWA RESZTA BĘDZIE SIĘ CIESZYĆ A DLA NASZYCH TOWARZYSZY WYDACIE TAKIE ZEZWOLENIA BO ONI ROZUMIECIE NIE MOGĄ CZASU TRACIĆ ! NO I TAK DALEJ ZMAYKAJCIE MIASTO !

G
Gość

Most grunwaldzki Dietla korki od rana do wieczora a jeszcze lockdown trwa. Ta rada o rowerach to kpina z ludzi przy temp minus 10 zwłaszcza z ludzi starszych. Może Pan Pyclik z Panem Frankiem dadzą przykład. Arogancje urzędnika za JM sięga szczytów tak jak arogancje samego JM.

p
persian

DEBILSTWO!!!!

DO następnych wyborów/

Z
Zbigniew Rusek

Pod Wawelem to jest słuszne, ale niech - do diabła - przywrócą po 2 pasy ruchu w każdym kierunku na Moście Grunwaldzkim i na ul. Dietla oraz pas dla aut na Grzegórzeckiej. Przez to zwężenie skrócili trasę autobusu 184!!! A niechby tych urzędników przejechał na pasach AUTOBUS!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska