https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Znikający punkt na Podwalu z innej perspektywy. Pasażerowie będą tęsknić?

Piotr Rąpalski
Kto stał do tego okienka, ten wie...
Kto stał do tego okienka, ten wie... ZTP
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie opublikował zdjęcia. Nietypowe - punkt sprzedaży biletów na ul. Podwale, bez kolejek, bez zbyt małej liczby pań w zbyt dużej liczbie okienek. A do tego zdjęcia od strony urzędowej z widokiem na miejsca dla petentów. Można się wczuć w rolę pana i władcy naszej karty KKM. Czy urzędnicy chcieli, by pasażerowie mieli ostatnią szansę pożegnać się z tym popularnym miejscem? A może chcieli wbić kij w mrowisko, bo jak wiadomo wiele osób oburzył pomysł przeprowadzki punktu na Górkę Narodową.

Pasażer żegna Podwale w Krakowie

"To był ostatni dzień funkcjonowania Punktu Obsługi Pasażerów (POP) przy ulicy Podwale, to dobry moment, aby go podsumować i zobaczyć z zupełnie innej perspektywy. Dziś odbywa się przeprowadzka, sprzęty elektroniczne, materiały biurowe i część mebli, które mogą jeszcze dalej posłużyć, zostały przetransportowane do nowego POP znajdującego się przy poczekalni w budynku na Górce Narodowej P+R. Oznacza to, że od listopada wszystkie punkty Obsługi Pasażerów KMK staną się tym samym przystępne dla osób o ograniczonej mobilności" - napisali urzędnicy z końcem października

Urzędnicy się tłumaczą z decyzji

W centrum miasta dalej funkcjonują pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów KMK, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej), który działa od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00) oraz drugi w holu Dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 17.00.

Pasażerów, którzy z nostalgią będą wspominać stanie w kolejkach w tym kultowym punkcie, „z przykrością” informujemy, że tradycja wrześniowo-październikowych kolejek w tym roku nie miała miejsca. Był to efekt ustawienia już obowiązkowego elementu wyposażenia każdego POP, czyli kolejkomatu, gdzie każdy pasażer mógł z niego skorzystać i wiedział poprzez otrzymany numerek, kiedy ma podejść do okienka.

Dodatkowo, z roku na rok coraz więcej pasażerów korzysta z dostępnych aplikacji, w których mogą wykonać te same czynności co w POP, co również wpłynęło na zmniejszenie obciążenia tego punktu.

Od listopada 2024 r., uruchomiony został nowy Punkt Obsługi Pasażerów KMK (POP) w obiekcie poczekalni terminala autobusowo-tramwajowego Park+Ride Górka Narodowa. Nowy Punkt zastąpił dotychczas funkcjonujący POP przy ul. Podwale. Decyzja ta podyktowana jest przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów.

W tym roku ZTP przejęło w zarządzenie ww. terminal, w związku z tym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Obecnie wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys zł.

Odkryto nieznane dzieło Chopina

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska