https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zobacz, jak postępują prace remontowe w tunelu tramwajowym pod Dworcem Głównym [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Ruch tramwajowy w tunelu pod Dworcem Głównym jest wyłączony od 11 kwietnia i prowadzone są w nim prace konserwacyjno-utrzymaniowe. - Wymieniliśmy już część oświetlenia na przystankach oraz w ciągu tunelu, a obecnie prowadzone są prace na torowisku tramwajowym - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

W zakresie oświetlenia, ekipy wymieniają oprawy do podświetlenia przystanków (w sumie 24 szt.) oraz źródła światła w ciągu tunelu na odcinku Politechnika kierunek Dworzec Główny (w sumie 50 szt.). Oprawy LED pojawią się na przystankach Politechnika (120 szt.), Dworzec Główny (200 szt.). Koszt prac wyniesie ok. 280 tys. zł.

Kraków. Zobacz, jak przebudowują wiadukt kolejowy nad ulicą ...

Prace serwisowe na torowisku obejmują roboty spawalnicze na torze w kierunku ronda Mogilskiego, które były poprzedzone innymi pracami przygotowawczymi m.in. napawaniem wybitych styków. W najbliższych dniach prace związane z napawaniem szyn będą kontynuowane na torze w kierunku Dworca Towarowego. Po zakończeniu napawania cały odcinek torowiska w tunelu zostanie wyszlifowany. Wykonane zostanie łącznie ponad 1000 m napawania szyn oraz ok. 3300 mpt szlifowania za kwotę blisko 1 mln zł.

Równolegle prowadzone są prace związane z likwidacją przecieków oraz likwidacją zarysowań konstrukcji ścian metodą iniekcji. Roboty pochłoną ok. 200 tys. zł. Prace serwisowe zakończą się pod koniec maja br.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jerzy Gicala

Nie mogli tego robić w lipcu?

G
Gość

Dopiero pod koniec maja. Tramwaj linii 50 na ul. Lubicz dodatkowo utrudnia ruch jeżdżącym tam autobusom - skazanym na przejazd po torowisku. Autobusy przez to stoją w korkach tramwajowych (mimo zmniejszenia częstotliwości kursowania tramwajów), a jak który (np. 502) próbuje wyprzedzić tramwaj, to ledwie się przeciska obok tramwaju a czasem kończy się to uszkodzeniem lusterka, gdyż jezdnia obok torowiska jest za wąska (szerokość jest nie pod kątem autobusów, lecz mniejszych pojazdów). Często jest tak, że jezdnia jest pusta, a na torowisku jest kilkusetmetrowy 'sznur" tramwajów, w którym tkwią autobusy. Mniej tramwajów na Lubicz, Basztowej, Dunajewskiego, Podwale - szybszy przejazd autobusów tymi ulicami. Autobus powinien jechać a nie stać w korkach tramwajowych.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska