https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowskie lotnisko do końca roku ma szansę pobić rekord wszechczasów. Chodzi o miliony... pasażerów

Marcin Banasik
Przejeżdżając obok krakowskiego lotniska łatwo zauważyć zaawansowane już prace inwestycyjne; budowa cargo, płyty postojowej to realizacja wieloletniego planu inwestycyjnego
Przejeżdżając obok krakowskiego lotniska łatwo zauważyć zaawansowane już prace inwestycyjne; budowa cargo, płyty postojowej to realizacja wieloletniego planu inwestycyjnego Lotnisko Balice
- W czwartek 2 listopada w Kraków Airport obsłużyliśmy 8 milionowego pasażera. Pierwszy taki wynik osiągnęliśmy w roku 2019 i wówczas również z nieskrywaną przyjemnością witaliśmy 8 milionowego podróżnego - mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Balice idą na rekord

„Drużyna Kraków Airport nie stoi w miejscu i  pracuje, by atrakcyjna siatka połączeń krakowskiego lotniska była magnesem przyciągającym jak największą ilość pasażerów. Do końca roku mamy szansę obsłużyć jako pierwsze polskie lotnisko regionalne ponad 9 milionów pasażerów. Przejeżdżając obok krakowskiego lotniska łatwo zauważyć zaawansowane już prace inwestycyjne; budowa cargo, płyty postojowej to realizacja wieloletniego planu inwestycyjnego. Cały czas pracujemy także nad realizacją kolejnych, ważnych inwestycji”- mówił Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Inwestycje krakowskiego lotniska!

Od roku trwa budowa nowego terminala cargo oraz obiektów i infrastruktury towarzyszącej na terenie Kraków Airport. Obecnie wykonywane są pracę przy konstrukcji żelbetowej budynku biurowego i magazynowego  oraz prowadzony jest montaż konstrukcji stalowej dachu hali magazynowej. Wykonana została min. konstrukcja żelbetowa zbiornika pożarowego, a w trakcie jest budowa zbiornika retencyjnego. Kontynuowane jest wykonywanie kanalizacji deszczowej oraz kanalizacji energetycznej pod parkingami, trwają roboty drogowe związane z przebudową odcinka Drogi Wojewódzkiej nr 774. Planowany termin zakończenia inwestycji to październik 2024 roku.

Nowy obiekt

Przypomnijmy: nowy terminal zlokalizowany będzie przy drodze wojewódzkiej nr 774 w odległości ok. 1 km od obecnego terminala cargo i terminala pasażerskiego. Nowy obiekt będzie się składał z części biurowej i magazynowej o łącznej powierzchni użytkowej 5 600 m2 i kubaturze 39 050 m3, oraz towarzyszącej infrastruktury technicznej (drogi i parkingi, zbiornik ppoż., agregat prądotwórczy, oświetlenie terenu). Będzie tutaj też zlokalizowany nowy wjazd na teren portu lotniczego wraz z punktem kontroli bezpieczeństwa. W nowym obiekcie, oprócz zwykłego frachtu cargo, obsługiwane będą mogły być także przesyłki wymagające specjalnych warunków, jak np. zwierzęta, leki, materiały radioaktywne, artykuły spożywcze itp.

Wykonawcą robót budowlanych jest firma Mostostal Warszawa S.A. z siedzibą w Warszawie, kwota kontraktu wynosi:  91 938 001,67 zł brutto. Autorem dokumentacji projektowej jest konsorcjum firm: AKE Studio sp. z o.o., sp.k. z siedzibą w Tarnobrzegu oraz APA Czech-Duliński-Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.

Poprawa warunków dojazdu

Budowa nowego terminala cargo umożliwi zwiększenie przepustowości terminala cargo do 8 000 t/rok. Ponadto nowa lokalizacja terminala cargo pozwoli na wyprowadzenie ruchu dużych samochodów ciężarowych poza bezpośrednie sąsiedztwo terminala pasażerskiego, a tym samym na poprawę warunków dojazdu do terminala pasażerskiego. Co bardzo istotne, przeniesienie obsługi cargo w nowe miejsce umożliwia rozpoczęcie prac nad kolejnym etapem Planu Generalnego tj. rozbudowy terminala pasażerskiego i zwiększenie jego przepustowości, na które to działanie Kraków Airport uzyskał pozwolenie na budowę i przygotowuje się do postępowania przetargowego.

Wiosną tego roku oddano do operacyjnego użytkowania pierwszy fragment nowo wykonanej nawierzchni płyty postojowej samolotów w części zachodniej.

Całkowita powierzchnia 11 ha

Dzięki oddanej części nawierzchni Kraków Airport zyskał 6 nowych stanowisk postojowych. Dzisiaj zakończono prace związane z układaniem nawierzchni betonowej na całej rozbudowywanej płaszczyźnie. Całkowita powierzchnia nowej płaszczyzny wynosi prawie 11 ha. Aktualnie trwają prace związane z montażem opraw zagłębionych oświetlenia nawigacyjnego.

Prace budowlane realizowane przez firmę Max Boegl Polska Sp. z o.o. rozpoczęły się w III kwartale 2021 roku, a ich zakończenie i oddanie do operacyjnego użytkowania całości nawierzchni przewidywane jest w pierwszym kwartale 2024 roku. W wyniku realizacji całości rozbudowy płaszczyzny Krakow Airport zwiększy o 15 liczbę dostępnych stanowisk postojowych dla samolotów kodu C. Na terenie lotniska Kraków – Balice realizowane są również prace budowlane związane z budową budynku stacji transformatorowej ST10BIS wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Inwestycja realizowana jest przez firmę Mostostal Warszawa S.A.

Kolejną inwestycją z Planu Generalnego jest budowa nowej drogi startowej, inwestycja ważna dla krakowskiego lotniska zarówno jeśli chodzi o część wojskową jak i cywilną.

- Obecnie po złożeniu raportu środowiskowego do RDOŚ w Kielcach, zgodnie z procedurą czekamy na decyzję - mówił Radosław Włoszek.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bryza
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

3 listopada, 17:31, kogoto:

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

3 listopada, 18:11, Bryza:

Wskaż źródło tych 500 ton. Czy wliczasz też samoloty na pułapie 10500-12400m lecące nad podanym obrębem, a jest ich sporo w ciągu doby, min. szlak transatlantycki. Czy może g*wno wiesz w tym temacie…

3 listopada, 19:25, Matematyk:

Przeczytaj, cymbale:

„On takeoff a 777 burns 4000 to 10,000 gallons (15,000 to 42,000 liters) depending on weight, engine model, throttle position and elevation included as takeoff.”

Oczywiście „przepał” różnych modeli samolotów jest różny, ale skala ta sama.

To przemnóż to sobie przez liczbę samolotów startują[wulgaryzm]h z Balic — i dodaj jeszcze paliwo wypalane podczas lądowań. Niestety, przedmówca ma rację.

4 listopada, 02:20, Bryza:

Z wiedzą inżynierską to lepiej się nie wystawiaj, google i translator zazwyczaj zawodzą w tematach naukowych. Ale do rzeczy. Weźmy piątek 3 listopada w Balicach. Łączna ilość operacji: 210. Ilość opracji dla samolotów szerokokadłubowych (jak cytowany 777): 0. Co to znaczy, że skala ta sama? Mógłbym grilowac tak dalej a lepiej wstac wypoczętym niż poświęcac czas komus, komu sie zdaje bo google tak mowi.

4 listopada, 9:23, Matematyk:

Blah-blah-blah — tak można streścić to, co napisałeś.

To kolejny temat, w którym zostałeś wyjaśniony do spodu. Rozumiem, że skończysz wygłupiać się w temacie wpływu paliwa lotniczego na smog w Krakowie. Szanse na znalezienie zwolenników twoich teorii to tylko w Kobierzynie. Albo może… zajmij się jakimś tematem co do którego masz wiedzę popartą własnym doświadczeniem, albo rób dopisek w swoich postach: „wiedzy nie mam w żadnym temacie, po prostu jestem spamerem”.

M
Matematyk
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

3 listopada, 17:31, kogoto:

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

3 listopada, 18:11, Bryza:

Wskaż źródło tych 500 ton. Czy wliczasz też samoloty na pułapie 10500-12400m lecące nad podanym obrębem, a jest ich sporo w ciągu doby, min. szlak transatlantycki. Czy może g*wno wiesz w tym temacie…

3 listopada, 19:25, Matematyk:

Przeczytaj, cymbale:

„On takeoff a 777 burns 4000 to 10,000 gallons (15,000 to 42,000 liters) depending on weight, engine model, throttle position and elevation included as takeoff.”

Oczywiście „przepał” różnych modeli samolotów jest różny, ale skala ta sama.

To przemnóż to sobie przez liczbę samolotów startują[wulgaryzm]h z Balic — i dodaj jeszcze paliwo wypalane podczas lądowań. Niestety, przedmówca ma rację.

4 listopada, 02:20, Bryza:

Z wiedzą inżynierską to lepiej się nie wystawiaj, google i translator zazwyczaj zawodzą w tematach naukowych. Ale do rzeczy. Weźmy piątek 3 listopada w Balicach. Łączna ilość operacji: 210. Ilość opracji dla samolotów szerokokadłubowych (jak cytowany 777): 0. Co to znaczy, że skala ta sama? Mógłbym grilowac tak dalej a lepiej wstac wypoczętym niż poświęcac czas komus, komu sie zdaje bo google tak mowi.

Blah-blah-blah — tak można streścić to, co napisałeś.

B
Bryza
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

3 listopada, 17:31, kogoto:

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

3 listopada, 18:11, Bryza:

Wskaż źródło tych 500 ton. Czy wliczasz też samoloty na pułapie 10500-12400m lecące nad podanym obrębem, a jest ich sporo w ciągu doby, min. szlak transatlantycki. Czy może g*wno wiesz w tym temacie…

3 listopada, 19:25, Matematyk:

Przeczytaj, cymbale:

„On takeoff a 777 burns 4000 to 10,000 gallons (15,000 to 42,000 liters) depending on weight, engine model, throttle position and elevation included as takeoff.”

Oczywiście „przepał” różnych modeli samolotów jest różny, ale skala ta sama.

To przemnóż to sobie przez liczbę samolotów startują[wulgaryzm]h z Balic — i dodaj jeszcze paliwo wypalane podczas lądowań. Niestety, przedmówca ma rację.

Z wiedzą inżynierską to lepiej się nie wystawiaj, google i translator zazwyczaj zawodzą w tematach naukowych. Ale do rzeczy. Weźmy piątek 3 listopada w Balicach. Łączna ilość operacji: 210. Ilość opracji dla samolotów szerokokadłubowych (jak cytowany 777): 0. Co to znaczy, że skala ta sama? Mógłbym grilowac tak dalej a lepiej wstac wypoczętym niż poświęcac czas komus, komu sie zdaje bo google tak mowi.

M
Matematyk
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

3 listopada, 17:31, kogoto:

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

3 listopada, 18:11, Bryza:

Wskaż źródło tych 500 ton. Czy wliczasz też samoloty na pułapie 10500-12400m lecące nad podanym obrębem, a jest ich sporo w ciągu doby, min. szlak transatlantycki. Czy może g*wno wiesz w tym temacie…

Przeczytaj, cymbale:

„On takeoff a 777 burns 4000 to 10,000 gallons (15,000 to 42,000 liters) depending on weight, engine model, throttle position and elevation included as takeoff.”

Oczywiście „przepał” różnych modeli samolotów jest różny, ale skala ta sama.

To przemnóż to sobie przez liczbę samolotów startują[wulgaryzm]h z Balic — i dodaj jeszcze paliwo wypalane podczas lądowań. Niestety, przedmówca ma rację.

B
Bryza
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

3 listopada, 17:31, kogoto:

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

Wskaż źródło tych 500 ton. Czy wliczasz też samoloty na pułapie 10500-12400m lecące nad podanym obrębem, a jest ich sporo w ciągu doby, min. szlak transatlantycki. Czy może g*wno wiesz w tym temacie…

k
kogoto
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

3 listopada, 16:17, Anka Krakowianka:

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

wszystko jedno czy spamer czy nie. Fakty są takie że w obrębie kilkunastu km lotnisko wypala 500 tysięcy litrów na dobę. Do szkoły "krakowianko"

k
kogoto
Balice to #ślepyzaułek Cieszą się amatorzy a w raz z nimi krakoskie [wulgaryzm]e i właściciele ojszczanych kamienic, Kraków już jest wirtualnym bytem, to miasto straciło duszę. Mieszkam tu od urodzenia i jak patrzę co z moim miastem robi ten z Bożej łaski prezesina to serce boli. Ten pseudo "biznesmen" i pisoska menda niech wraca do Oświęcimia razem ze swoją szefową
A
Anka Krakowianka
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

3 listopada, 15:32, Anka Krakowianka:

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

Jest i nasz lokalny spamer, hejter i kopista w jednym. Życie w cieniu Anki Krakowianki jest bolesne… Skoro to twoj jedyny pomysł na poprawienie wlasnego ego…

A
Anka Krakowianka
3 listopada, 14:13, Mati:

A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?

Myliłam się myśląc, że największym ekooszołomem jest Greta Thunberg. Przebijasz ją aż nadto. Aha, jesteś portalowym spamerem, hejterem, kopistą i złodziejem. O tym doskonale wiesz, a podpisując się innymi nickami dajesz dowód swojej słabości.

M
Mati
A czy zbadano wpływ, jaki ma na powstawanie „smogu” w Krakowie bliskość lotniska w Balicach, gdzie codziennie wypalanych jest wiele ton paliwa — przez samoloty, które przecież nie mają katalizatorów, zaworów EGR itd.?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska