Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko w Krakowie znów blisko rekordu liczby obsłużonych pasażerów. Bardzo udany sezon wakacyjny i nadzieja na dobrą przyszłość

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Ponad 777 tysięcy pasażerów skorzystało z usług lotniska w Krakowie-Balicach w sierpniu 2022 r. To o 68 procent więcej niż przed rokiem i zaledwie 6 procent mniej niż w rekordowym dotąd sierpniu 2019 r., ostatnim przed wybuchem pandemii. Od początku obecnego roku przez Kraków Airport przewinęło się już grubo ponad 4,7 mln pasażerów. Przypomnijmy, że w całym roku 2021 lotnisko obsłużyło niespełna 3,1 mln osób, a ogłoszone w styczniu plany na ten rok zakładały 5,4 mln. Tymczasem ów wynik – oparty na realistycznych prognozach ekspertów branży lotniczej - może zostać zrealizowany już pod koniec września.

Wstępne podsumowania obecnego sezonu wakacyjnego wskazują na bardzo dynamiczny powrót pasażerów złaknionych podróży i wypoczynku w znanych światowych kurortach. Bardzo wielu z nich wybrało transport lotniczy z Krakowa do takich miejsc, jak Alicante, Porto, Lizbona, Barcelona, Ateny, Malaga, Dubrownik czy Burgas. A to przecież jeszcze nie koniec sezonu.

- Wrzesień i październik pozostają tradycyjnie atrakcyjnym okresem odpoczynku, poza szczytem sezonu wakacyjnego nadal można skorzystać z bogatej oferty letniej siatki połączeń i udać się do miejsc, gdzie słońce wciąż świeci bardzo mocno

– komentuje Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport. Wyraża przy tym nadzieję, że stale przybywać będzie także turystów przybywających drogą lotniczą do Krakowa i Małopolski, ponieważ takie odwiedziny miały zawsze duży wpływ na rozwój gospodarczy miasta i regionu.

Co więcej, linie lotnicze otwierają we wrześniu i październiku nowe połaczenia, np. Wizz Airem można polecieć do Lyonu.

Kraków Airport gospodarzem prestiżowej konferencji: ACI Customer Experience Global Summit

Radosław Włoszek przypomina, że już niebawem – bo od 13 do 15 września - odbędzie się w Krakowie tegoroczna edycja jednego z najważniejszych wydarzeń w branży lotniczej, zarówno dla pracowników, jak i podróżujących – ACI Customer Experience Global Summit.

- Wyjątkowe spotkanie organizowane przez Airports Council International, czyli przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych, umożliwi otwarte dyskusje na najważniejsze aktualne kwestie związane z transportem lotniczym oraz bezpieczeństwem

– mówi szef Kraków Airport. W Centrum Kongresowym ICE spotka się ponad 500 gości z całego świata ściśle związanych z lotnictwem. Swoją wiedzą i opiniami podzieli się 46 specjalistów w od bezpieczeństwa, obsługi klienta, komunikacji, innowacji, zarządzania, a także dyrektorów lotnisk i przedstawicieli branży lotniczej.

- ACI Customer Experience Global Summit to okazja do promocji Krakowa i regionu Małopolski na arenie międzynarodowej. Przede wszystkim jednak to promocja Polski – silnej marki, która łączy w sobie potencjał biznesowy i turystyczny – dodaje Radosław Włoszek. Przypomina, że Kraków był wielokrotnie wyróżniany w rankingach branży lotniczej i turystycznej, jest więc idealnym miejscem do tego typu dysput społeczności lotniczej o wyzwaniach i innowacyjnych rozwiązaniach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska