
S52 Północna Obwodnica Krakowa zamknie ring wokół miasta.
Północnej Obwodnicy Krakowa nie było w sieci dróg krajowych jeszcze w pierwszym kwartale 2016 r. Dopiero zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, Północna Obwodnica Krakowa znalazła się w sieci dróg krajowych, w ciągu drogi ekspresowej S52. Ruszyły przetargi i prace dokumentacyjne, a 13 listopada 2018 r. podpisana została umowa z wykonawcą. 9 lipca 2020 wojewoda wydał decyzję ZRID dla odcinka od miejscowości Zielonki do Mistrzejowic, a następnego dnia przekazany został plac budowy i rozpoczęły się roboty. Prowadzone są badania archeologiczne, prace ziemne, trwają prace przy budowie tunelu o dl. 496 m w Batowicach. Tunel zostanie wybudowany metodą odkrywkową. Aktualne: wykonywane są platformy robocze potrzebne do budowy tunelu, murki prowadzące do wykonania ścian szczelinowych, betonowanie ścian szczelinowych. Powstaje najdłuższa estakada nad zbiornikiem Węgrzce, potokiem Sodół Dominikański, dopływem potoku Sodół Dominikański i ul. Krakowską, będzie to dwunastoprzęsłowy obiekt o długości ok. 570 m. 11 przęseł będzie miało przekrój skrzynkowy a ostatnie 12 przęsło (nad ul. Krakowską) będzie wykonane z belek prefabrykowanych. Tutaj trwają prace przy wykonywaniu pali fundamentowych, skuwanie głowic pali, wylewanie chudego betonu na podporze, zbrojenie i betonowanie ławy fundamentowej podpór mostu, zbrojenie i betonowanie filarów. Prowadzone są prace na części dróg dojazdowych: stabilizacja podłoża, układanie warstwy mrozoochronnej. Trwa przebudowa sieci wodociągowych, sanitarnych, kanalizacji deszczowych, sieci elektrycznej, gazowej i teletechnicznej. Wykonywane jest odwodnienie wzdłuż dróg technologicznych.
S52 Północna Obwodnica Krakowa będzie miała długość ponad 12,3 km, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to: Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także: dwa tunele, 27 obiektów mostowych (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.

Dwujezdniowa DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Od 25 czerwca 2020 r. trwa budowa dwujezdniowej drogi DK47 z Rdzawki do Nowego Targu czyli jak kierowcy mawiają potocznie dalszy ciąg „nowej zakopianki”. Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka Nowy Targ prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację.
Budowa nowej dwujezdniowej drogi, w nowym śladzie była konieczna, dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. średni ruch dobowy był tu na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę jednak w okresie weekendów, ferii i wakacji ilość pojazdów tak bardzo wzrasta, że tworzą się zatory. Świadczy o wyczerpaniu przepustowości jednojezdniowej drogi. Powstająca droga w nowym śladzie umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Aktualnie trwają roboty ziemne na ciągu głównym, a także zbrojenia i betonowanie podpór obiektów mostowych. Zakończenie budowy zaplanowane jest w jesieni 2023 r.

Dwujezdniowa DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Od 25 czerwca 2020 r. trwa budowa dwujezdniowej drogi DK47 z Rdzawki do Nowego Targu czyli jak kierowcy mawiają potocznie dalszy ciąg „nowej zakopianki”. Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka Nowy Targ prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację.
Budowa nowej dwujezdniowej drogi, w nowym śladzie była konieczna, dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. średni ruch dobowy był tu na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę jednak w okresie weekendów, ferii i wakacji ilość pojazdów tak bardzo wzrasta, że tworzą się zatory. Świadczy o wyczerpaniu przepustowości jednojezdniowej drogi. Powstająca droga w nowym śladzie umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Aktualnie trwają roboty ziemne na ciągu głównym, a także zbrojenia i betonowanie podpór obiektów mostowych. Zakończenie budowy zaplanowane jest w jesieni 2023 r.

Dwujezdniowa DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Od 25 czerwca 2020 r. trwa budowa dwujezdniowej drogi DK47 z Rdzawki do Nowego Targu czyli jak kierowcy mawiają potocznie dalszy ciąg „nowej zakopianki”. Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka Nowy Targ prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację.
Budowa nowej dwujezdniowej drogi, w nowym śladzie była konieczna, dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. średni ruch dobowy był tu na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę jednak w okresie weekendów, ferii i wakacji ilość pojazdów tak bardzo wzrasta, że tworzą się zatory. Świadczy o wyczerpaniu przepustowości jednojezdniowej drogi. Powstająca droga w nowym śladzie umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Aktualnie trwają roboty ziemne na ciągu głównym, a także zbrojenia i betonowanie podpór obiektów mostowych. Zakończenie budowy zaplanowane jest w jesieni 2023 r.