5 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydowała się Pani na pracę w handlu?
Po technikum, priorytetem było dla mnie zdobycie niezależności finansowej. Praca w sklepie dawała mi taką możliwość. Z czasem jednak odkryłam, że lubię kontakt z klientami, a praca w zespole daje mi dużo satysfakcji. Dlatego to już mój 7 rok w tej branży.
█ Co jest dla Pani największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pani, że to, co robi, ma znaczenie?
Praca w sklepie spożywczym może być zaskakująco satysfakcjonująca. Największą radość sprawia mi kontakt z ludźmi - zarówno ze współpracownikami, jak i klientami. Lubię, gdy mogę komuś doradzić, pomóc w wyborze produktu, a czasem po prostu zamienić kilka słów. Cieszę się, gdy widzę, że klienci wracają do naszego sklepu. To znak, że doceniają jakość produktów, ale też atmosferę, którą staramy się stworzyć. Wtedy czuję, że moja praca ma sens. Czasem zdarzają się trudne sytuacje, na przykład niezadowolony klient czy problem z dostawą, trzeba je rozwiązać z chłodną głową tak, aby obie strony były usatysfakcjonowane. Praca w sklepie spożywczym to nie tylko układanie towaru na półkach. To budowanie relacji, dbanie o porządek i świeżość, a także ciągłe uczenie się o nowych produktach i trendach. To dynamiczna praca, która daje wiele satysfakcji, jeśli podchodzi się do niej z zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkała Pani klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Pani w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
Pracując w sklepie spożywczym, spotykam wielu ludzi i przeżywam różne sytuacje, które na długo zapadają w pamięć. Jedne sa zabawne, inne wzruszajace, a jescze inne daja do myślenia. Szczególnie poruszaja mnie spotkania z osobami samotnymi, często starszymi. Mam czasem wrażenie, że przychodzą do sklepu nie tylko po zakupy, ale też po odrobinę kontaktu z drugim człowiekiem. Opowiadaja o swoim życiu, wnukach często po prostu żartują. Czuję, że te chwile, choć krotkie, są dla nich bardzo ważne. Czasem wystarczy miłe słowo, uśmiech, chwila rozmowy, żeby czyiś dzień stał się lepszy. To dla mnie największa satysfakcja i motywacja do dalszej pracy. Wiadomo nie zawsze jest czas na rozmowę z klientem, ale kiedy tylko to możliwe, staram się dać im to, czego potrzebują. Najczęściej jest to po prostu zwykła rozmowa.
█ Jakie cechy są według Pani najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
W pracy sprzedawcy kluczowe jest połączenie umiejętności komunikacyjnych, nastawienie na klienta i wiedza o produkcie. Sprzedawca powinien umieć słuchać i wczuwać się w potrzeby klienta. Ważne jest, aby był przekonujący i radził sobie z trudnymi sytuacjami. Praca sprzedawcy wymaga dobrej organizacji, planowania i zarządzania czasem. Ważne jest ciągłe doskonalenie swoich umiejętności i rozwijanie wiedzy o produkcie. W tym zawodzie liczy sie też motywacja, pozytywne nastawienie i zaangażowanie. Sprzedawca powinien być energiczny, entuzjastyczny oraz zarażać tymi samymi cechami klientów. Ważne, aby podchodził do pracy z pasją i czerpał satysfakcję z osiąganych rezultatów.
6 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydowała się Pani na pracę w handlu?
Zdecydowałam się na pracę w sklepie, ponieważ lubię pracować z ludźmi.
█ Co jest dla Pani największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pani, że to, co robi, ma znaczenie?
Tak, oczywiście, czuję się bardzo fajnie, gdy klienci wracają i są zadowoleni z obsługi i zakupów w naszym sklepie. Wielokrotnie słyszałam komplementy, że w naszym sklepie jest bardzo duży wybór towaru, że jesteśmy bardzo fajnymi ekspedientkami, pomożemy, doradzimy. Jest mi miło usłyszeć od osób, których obsługuję, że będą przychodzić do naszego sklepu, bo są zadowoleni.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkała Pani klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Pani w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
Tak, są takie sytuacje, jak ta, kiedy starsza pani miała bardzo mało pieniędzy i potrzebowała pomocy, żeby zrobić zakupy. Trzeba było jej doradzić i pomóc, żeby wystarczyło na trochę jedzenia. Bardzo to smutne.
█ Jakie cechy są według Pani najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
Punktualność, pomoc, empatia do drugiej osoby, cierpliwość, pracowitość, pozytywne nastawienie do pracy i oczywiście ambicje. Najważniejsze, żeby dogadywać się ze swoimi koleżankami w pracy, wtedy tworzy się zgrany zespół.
7 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydowała się Pani na pracę w handlu?
Zdecydowałam się na pracę w handlu, gdyż bardzo zależało mi na większym kontakcie z ludźmi. Mimo, iż większą część życia spędziłam na gospodarstwie, to od najmłodszych lat interesowałam się handlem - produkowałam m.in. różnego rodzaju wypieki, które później sprzedawałam. Moja obecna praca pozwala połączyć zamiłowanie do handlu, dając przy tym możliwość stałego kontaktu z ludźmi, których uwielbiam.
█ Co jest dla Pani największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pani, że to, co robi, ma znaczenie?
Moja największa satysfakcja z pracy to zadowolony klient. To momenty, w których mogę doradzić, porozmawiać. To chawila, w której klienci celowo stoją w kolejce do mojej kasy, aby przywitać uśmiechem i móc zamienić kilka słów. To również moment, kiedy w wolny dzień robię zakupy w moim miejscu pracy, a klienci poznają mnie, podchodzą do mnie, witają się, pytają kiedy będę na zmianie. To daje mi poczucie, że to co robię ma sens.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkała Pani klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Pani w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
W trakcie mojej pracy, miałam wiele sytuacji, które zapadły mi w pamięć. Zawsze najbardziej wzruszają mnie nasi najmłodsi klienci, którzy proszą rodziców, aby stanąć w kolejce do mojej kasy. Przebywając dłuższy czas na chorobowym, po powrocie do pracy jedna mała dziewczynka, kiedy mnie zobaczyła, podeszła i mnie przytuliła mówiąc: "W końcu wróciła moja ulubiona Pani".
█ Jakie cechy są według Pani najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
Uważam, że najważniejsze cechy w pracy sprzedawcy to empatia, komunikatywność, doskonała znajomość oferowanych produktów, zrozumienie potrzeb klienta oraz umiejętność aktywnego słuchania.
8 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydował się Pan na pracę w handlu?
Generalnie, był to kompletny przypadek, po prostu szukałem zajęcia i nie znalazłem nic lepszego, ale z perspektywy czasu, nie żałuję. Może trochę.
█ Co jest dla Pana największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pan, że to, co robi, ma znaczenie?
Największą satysfakcją dla mnie jest, kiedy klient mówi, iż mimo, że u nas jest drogo, to przychodzi, bo mamy świetną obsługę. Ważna jest dla mnie pomoc dla ludzi, którzy mogą zaopatrzyć się u nas na drogę.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkał Pan klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Panu w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
Jedną z ciekawszych sytuacji było uratowanie klienta, któremu głowa zaklinowała się podczas próby wyjęcia kluczyka przez szybę. Jeśli chodzi o inspirujące spotkania odwiedził nas Prezydent Andrzej Duda.
█ Jakie cechy są według Pana najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
Wydaje się, że bardzo ważne jest poczucie humoru, dystanst do samego siebie i umiejętność czytania samopoczucia klienta.