13 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydowała się Pani na pracę w handlu?
Kiedy skończyłam szkołę, a nie była to szkoła handlowa, od razu moją pierwszą pracą i, jak się okazało jedyną do tej pory, była praca w sklepie w charakterze sprzedawcy. Wtedy już wiedziałam, że jest to coś, co chcę robić całe życie. Czułam się tam jak ryba w wodzie.
█ Co jest dla Pani największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pani, że to, co robi, ma znaczenie?
Największą satysfakcją w tej pracy są dla mnie zadowoleni klienci. Każdy dzień przynosi coś innego i ja każdego dnia cały czas się uczę. Czuję, że jeśli pomogę, jeśli podpowiem, to wiem, że zrobilam coś dobrego i czuje się z tym bardzo dobrze, a miłe słowa jakie słyszę, sprawiają mi wiele satysfakcji.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkała Pani klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Pani w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
Miałam wiele takich sytuacji w swojej 25 -letniej juz pracy w handlu. Dla mnie każdy klient coś wnosi od siebie, a jeśli człowiek jest w odpowiednim miejscu na odpowiednim stanowisku, to każda historia jest inspirująca. Dla mnie zapada zawsze w pamięci to, jak klient wchodzi do sklepu smutny, ale gdy już wychodzi jest usmięchnięty od ucha do ucha. Lubię moich klientów i wiem, że oni też mnie lubią, okazują to niejednokrotnie.
█ Jakie cechy są według Pani najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
Trzeba być komunikatywnym, wzbudzać zaufanie klienta, empatia to też coś, co sprzedawca musi posiadać. Życzliwość, dobroć, zrozumienie, taki normalny ludzki spokój bez nerwów. Ja robię to, co lubię, dla mnie każdy dzień to radość, chodzę do pracy nie z przymusu, a dlatego, że nie wyobrażam sobie robić czegoś innego.
14 z 16

█ Co sprawiło, że zdecydowała się Pani na pracę w handlu?
Chęć pracy w zespole, łatwe nawiązywanie relacji z klientem, dobre warunki pracy, możliwość tworzenia lepszej atmosfery, możliwość pracy zmianowej.
█ Co jest dla Pani największą satysfakcją w tej pracy? Czy są momenty, które sprawiają, że czuje Pani, że to, co robi, ma znaczenie?
Zadowolenie i wzdzięczność klientów, premia za uzyskane wyniki, satysfakcja z wykonywanej pracy.
█ Czy w trakcie swojej pracy spotkała Pani klientów lub sytuacje, które szczególnie zapadły Pani w pamięć? Może jakaś wzruszająca lub inspirująca historia?
Szczególnie zapamiętana przeze mnie sytuacją była pomoc i bezinteresowność młodej osoby, która pomogła starszej pani. Nie były to duże zakupy, ponieważ starsza pani nie ma dużych potrzeb, natomiast brak portfela bardzo ją zaniepokoił i mógł narazić na pogorszenie zdrowia. Uczeń od razu wyraził chęć zapłaty za zakupy i dodatkowo pomógł jej z transportem.
█ Jakie cechy są według Pani najważniejsze w pracy sprzedawcy? Czy jest coś, co szczególnie pomaga w codziennej pracy?
Cieprliwość, sumienność, rzeltelność, punktualność, pracowitość.
Poznanie potrzeb klienta poprzez odpowiednie przeprowadzenie obsługi sprawi, że klient ponownie wróci dzięki rzetelnej obsłudze.
15 z 16
![MISTRZOWIE HANDLU 2025. Poznaj kandydatów z naszego regionu do tytułu Sprzedawca Roku [GALERIA]](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/3c/75/67c0a4bcd1bc9_o_xlarge.jpg)