Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mobile Trends Conference. Rewolucje w branży mobile gwałtownie przyspiesza! Sprawdź, co już wiemy!

OPRAC.: DMA
Dlaczego miliony Polaków mogły robić zakupy online mimo akcji #zostanwdomu. Czy łącza i infrastruktura wytrzymały ten niespodziewany wzrost aktywności w internecie? Jaka przyszłość przed handlem i bankowością w sieci? O tym wszystkim dyskutowano - w trosce o bezpieczeństwo uczestników tylko online (to pierwsze w historii takie spotkanie) - podczas kolejnej już edycji Mobile Trends Conference.

Mobile Trends Conference Commerce & Banking to były bardzo intensywne dwa dni. Każdy wypełniony został spotkaniami – w sieci - z ekspertami z całej Polski. 8 października poświęcony był branży commerce i retail, a 9 października – nowoczesnej bankowości.

Najważniejsze trendy w mCommerce

Mobile Trends Conference. Rewolucje w branży mobile gwałtownie przyspiesza! Sprawdź, co już wiemy!
MTC

Najnowsze badania reviews.org wskazują, że nawet 160 razy na dobę spoglądamy na telefon. Również po to, by dokonać za jego pomocą zakupów lub sprawdzić np. gdzie znajduje się oczekiwana przez nas paczka.

To właśnie prelekcja przedstawicieli firmy InPost, która jest odpowiedzialna za Paczkomaty, znalazła się w pierwszej trójce najlepiej ocenianych pierwszego dnia krakowskiej Mobile Trends Conference.

Podczas internetowej prezentacji dowiedzieliśmy się, co stoi za sukcesem aplikacji oraz jaka była historia jej tworzenia i prac z perspektywy developmentu oraz marketingu. I warto w tym miejscu wspomnieć, że z aplikacji InPost, która została uznana najlepszą aplikacją roku 2019 w konkursie Mobile Trends Awards, skorzystało już ponad 4 miliony użytkowników.

Jeśli z różnych aplikacji korzystają miliony to – aby poszczególne systemy działały bez zarzutu – potrzebna jest odpowiednia technologia. I o tym właśnie opowiadał przedstawiciel firmy OVHcloud.

Podczas tej prelekcji – również dobrze ocenionej przez uczestników – można było się dowiedzieć dlaczego miliony Polaków mogły kupować online mimo akcji #zostanwdomu. Czy łącza i infrastruktura wytrzymały ten nagły wzrost aktywności Polaków w internecie? Okazało się, że rozwiązania do sprzedaży online są dostępne, możliwe do wdrożenia, a co najważniejsze zrozumiałe nawet dla początkujących. Wszyscy, którzy online byli już od dawna – zrozumieli potrzebę jeszcze lepszego poznania oczekiwań klientów. - Wszystko to było możliwe dzięki odpowiedniej technologii – zaznaczył Robert Paszkiewicz z OVHcloud.

Michał Szklarski z e-point zaprezentował z kolei możliwości jakie daje obecność w Huawei AppGalery. Temat był bardzo interesujący, szczególnie ze względu na doniesienia o „e-wojnie” pomiędzy Chinami a Stanami Zjednoczonymi. Wydaje się, że na tym rozgłosie najwięcej zyskuje właśnie chińska marka Huawei, która dzięki temu staje się coraz bardziej popularna. - Warto wykorzystać ten fakt i zaistnieć ze swoim biznesem również na tej platformie – zaznaczył Michał Szklarski.

Podczas pierwszego dnia Mobile Trends Conference nie pominięto również tematów nawiązujących do lockdownu i pandemii.

Najnowsze aplikacje bankowe

Sektor bankowy i finansowy – na tej tematyce skupiono się drugiego dnia krakowskiej Mobile Trends Conference.

Magdalena Serafin z banku ING na przykładzie Moje ING mobile wskazała, że mobilna aplikacja hybrydowa banku może nie tylko spełniać oczekiwania, ale także dawać satysfakcję klientom.

Wiele pytań zrodziło się również po prelekcji przedstawicieli SGB-Banku. Zaprezentowali oni aplikacja SGB Mobile, która zrzesza w sobie aż 192 banki. I co warto szczególnie podkreślić została zrealizowana w zaledwie w 6 miesięcy!

Mobile Trends Conference. Rewolucje w branży mobile gwałtownie przyspiesza! Sprawdź, co już wiemy!
MTC

Przedstawiciele SGB-Banku zaprezentowali również niezwykle interesujące dane na temat sklepów i usług – m.in. Allegro, PayPal, AlliExpress, Booking.com oraz Uber - do których ich klienci mają podpięte karty. Wynika z nich, że średnio klient ma podpiętą kartę banku SGB-Mobile do 3,6 sklepów bądź usług.

Aplikacja ta co warto podkreślić, posiada również system zarządzania subskrypcjami, czego jeszcze na polskim rynku do tej pory nie mieliśmy możliwości spotkać. Wśród najpopularniejszych subskrypcji, z których korzystają klienci banku są Netflix (47 proc.), Spotify (19 proc.) oraz Microsoft 365 (8 proc.). Średnio każdy klient posiada aż 1,6 subskrypcji.

O potędze i rosnącej popularności subskrypcji doskonale wie również firma Orange, złoty sponsor konferencji Mobile Trends. Przedstawiciele tej firmy opowiadali m.in. o nowatorskiej usłudze Orange Flex, jednej z najbardziej innowacyjnych ofert komórkowych. Wystarczy pobrać aplikację i w kilku krokach aktywować swój numer.

- Wszystko wykonujemy wyłącznie w aplikacji, bez konieczności wizyty w salonie czy dzwonienia na infolinię. O tym jaką metodę płatności wybrać, aby realizować cele biznesowe, zapewniając jak najlepszy user experience w usługach subskrypcyjnych, opowiedzieli - na przykładzie aplikacji Orange Flex - Maciej Żulewski i Mariya Ollin z Orange Polska. I ta prezentacja została bardzo wysoko oceniona przez zgromadzonych przed pulpitami monitorów.

Zwieńczeniem drugiego dnia konferencji była prelekcja przedstawicieli firm Applover i Steppie na temat wykorzystania danych w commerce bankingu. Okazuje się, że w tej chwili można budować wartościową ofertę zarówno dla klienta końcowego, jak i dużych graczy bankowo-ubezpieczeniowych. Prezentacja znalazła się w trójce najlepiej ocenianych tego dnia konferencji.

Mobile Trends Conference. Rewolucje w branży mobile gwałtownie przyspiesza! Sprawdź, co już wiemy!
MTC

Organizatorem i pomysłodawcą Mobile Trends Conference jest krakowska firma ClickMaster Polska, specjalizująca się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji webowych. Już od 10 lat odpowiedzialna jest za organizację konferencji MTC oraz Gali Mobile Trends Awards.

- Biorąc pod uwagę obecną sytuację pewne jest, że kolejna edycja konferencji Mobile Trends odbędzie się również wyłącznie w formule on-line - mówi Robert Rachwał, główny organizator Mobile Trends. - Mimo iż konferencję organizujemy od lat, to tym razem musieliśmy się zmagać z nowymi, innymi wyzwaniami. Cieszy nas, że tak pozytywnie całość została odebrana przez uczestników i partnerów. Już dziś ruszamy z przygotowaniami do kolejnej edycji połączonej oczywiście z wyjątkową galą rozdania nagród Mobile Trends Awards - dodaje.

Więcej: 2020.mobiletrends.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Mobile Trends Conference. Rewolucje w branży mobile gwałtownie przyspiesza! Sprawdź, co już wiemy! - Dziennik Polski

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska