https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na autostradzie Kraków – Katowice można dobrze zarobić

Grzegorz Skowron
318,8 mln zł przychodów miała w ubiegłym roku Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady. Zysk netto wyniósł 158,8 mln zł.

Wyniki finansowe Stalexportu za ubiegły rok trzeba uznać za dobre. Przychody wynoszące ponad 318,8 mln zł były o ok. 9 proc. wyższe niż w roku 2016, a zysk netto w wysokości 158,8 mln zł - o ok. 4 proc. niższy niż w poprzednim roku.

- Na wzrost przychodów złożyły się między innymi wzrost poziomu ruchu o 5,9 procent, czyli do 43 tysięcy pojazdów na dobę oraz zmiana stawek opłat za przejazd dla samochodów ciężarowych, wprowadzona od 1 marca 2017 roku – tłumaczy Marta Dobrzańska z biura prasowego Stalexport Autostrada Małopolska.

Jeśli chodzi o wyniki spółki Stalexport Autostrady S.A., która pełni rolę nadzorczą w Grupie Kapitałowej, w 2017 roku jej przychody ze sprzedaży, generowane przede wszystkim przez usługi wynajmu powierzchni biurowych wyniosły ok. 3,7 mln zł, przychody finansowe (uzyskane m.in. z tytułu otrzymanej dywidendy) ok. 77,8 mln zł, a zysk netto ponad 73,2 mln zł.

1 marca 2018 roku Rada Nadzorcza spółki pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu Stalexport Autostrady S.A. o przeznaczeniu ponad 71,7 mln zł zysku na wypłatę dywidendy (0,29 zł na jedną akcję). Ostateczną decyzję o podziale zysku podejmie jednak Zwyczajne Walne Zgromadzenie.

Emil Wąsacz, prezes zarządu Stalexport Autostrady S.A. oraz Stalexport Autostrada Małopolska S.A.:
W 2018 roku kontynuować będziemy rozwój infrastruktury autostradowej na odcinku zarządzanym przez grupę poprzez kolejne inwestycje obejmujące modernizację odwodnienia autostrady, budowę kolejnych ekranów akustycznych oraz remont podpór jednego z obiektów mostowych w województwie małopolskim.

W ramach prac utrzymaniowych wymieniana będzie nawierzchnia jezdni na ostatnim, 6,1-km odcinku jezdni do Krakowa oraz na łącznicach węzła Balin.

W obszarze rozwoju Grupy Kapitałowej w dalszym ciągu nasze działania koncertować będziemy na podnoszeniu jakości usług, m.in. poprzez doskonalenie systemu poboru opłat. Monitorować będziemy także możliwości zaangażowania się w przedsięwzięcia infrastrukturalne, bądź też ewentualnego udziału kapitałowego w innych projektach koncesyjnych.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 12. Zróbże, idźże, weźże

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty
jesli szybko wprowadzi oplate parkingowa 15 zlotych za godzine dla diesli z okolicznych wiejscowosci
h
henrk
Jak to możliwe aby minister który negocjował niekorzystną dla Polaków , tajną umowę ze Stalexportem, był teraz prezesem zarządu. Wstydzę się , że jestem Polakiem. Ale sprawa nie doruszenia, bo jak mówią w tramwaju w sprawie uczestniczy włoska mafia, bank watykański oraz Opus Dei.
o
odtajnić umowę A4
Połowa opłat to zysk netto...rozbój w białe dzień
g
grzeg
Polskie obrzydliwe szaleństwo!
g
gosc
Nie wiem jak taka przekupna gnida Wąsacz moze sobie spokojnie spojrzeć w lustro. Czemu wraz z zarządem nie siedzi co najmniej w pierdlu
w
w PE siedzi
i zrob cos takim lachmytom, uklad okraglostolowy nadal obowiazuje, gdyby zostal obalony przepelnione wiezienia by byly, a kasa panswowa pekala w szwach po konfiskatach majatkow tego talatajstwa.
o
odpowiedź...
I mamy już odpowiedź, dlaczego tak długo trwa modernizacja lini kolejowej Kraków - Katowice i kto z tego powodu czerpie milionowe zyski... A miała być gotowa na EURO2012... kto to jeszcze pamięta...
a
abcd
zrobią 3-ci a potem 4-ty pas, i podniosą opłaty do 50 zł. Przecież za luksus trzeba płacić.
d
dsfrg
i wszysko jasne. Sam oddał autostradę Stalexportowi na bandyckich warunkach będąc urzędnikiem państwowym, a teraz bez żenady jej prezesuje i doi frajerów. No ale dzisiejsi nowocześni Polacy lubią być dojeni i ujeżdżani bez mydła. Ciekawe że PiS się nie zajął jednym z większych przekrętów III RP jakim są autostrady.
g
gdzie 3ci pas ?
gdzie 3ci pas ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska