
Po Krakowie wciąż kursuje ponad 100 "wysokopodłogowych" tramwajów. Szczególnie starsze osoby mają duże problemy, by do nich wsiąść. Przynajmniej kilka lat potrwa jeszcze wymiana taboru, by wszystkie krakowskie tramwaje miały niską podłogę.

Wciąż odkładana w czasie jest rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej, czyli jednej z głównych dróg wjazdowych do Krakowa. Jej przebudowa miała rozpocząć się w 2018 roku. Być może ruszy w tym roku.

Do 2023 roku powstać ma w końcu północna obwodnica Krakowa, na którą mieszkańcy czekają od lat! Północna obwodnica ma być dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 12 km 327 m na odcinku: węzeł Modlnica (z rozbudową węzła) - węzeł Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. W ramach inwestycji powstaną również: trzy tunele - pod rzeką Prądnik (o długości 870 m), pod wzgórzem w Batowicach (653 m), pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa (98 m); 27 obiektów mostowych; 4 km murów oporowych; 20 km dróg zbiorczych dojazdowych.
Trasa ma przyczynić się do usprawnienia podróży z Krakowa w kierunku Kielc i Warszawy, Katowic i Wrocławia oraz Tarnowa i Rzeszowa. Szacuje się, że nową obwodnicą Krakowa będzie przejeżdżało średnio 30 tys. pojazdów na dobę.

Na kompleksowy remont i przebudowę ul. Królowej Jadwigi mieszkańcy nie mogą się doczekać już od... 15 lat!. Choć stan wielu krakowskich ulic się poprawił - m.in. dzięki remontom nakładkowym - to wciąż jest wiele dróg, których stan nie jest do zaakceptowana dla kierowców.