https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najdłuższy tramwaj jest już w Krakowie [ZDJĘCIA]

Małgorzata Stuch
fot. archiwum Gazety Wrocławskiej
Najdłuższy w Polsce jednoczłonowy tramwaj wyjechał z Wrocławia w nocy z czwartku na piątek. Do Krakowa dotarł 2 marca nad ranem. Aby można go było przewieźć został podzielony na dwie części. Były transportowane na dwóch lawetach. Tramwaj po przyjeździe został rozładowany i obecnie trwa łączenie dwóch jego części. Po połączeniu tramwaj pojedzie do zajezdni Nowa Huta.

Zobacz, jak wygląda najdłuższy tramwaj

Już wiadomo, że będzie kursował na trasie linii nr 4. Oczywiście najdłuższy tramwaj nie wyjdzie od razu na tory - będzie musiał przejść testy, muszą także zostać przeszkoleni do jego obsługi pracownicy. Tramwaj ma 40, 5 metra długości, może pomieścić ponad 300 pasażerów (w tym ok. 60 na miejscach siedzących). Jest to najdłuższy jednoczłonowy tramwaj w Polsce. Pasażerowie nie muszą się obawiać, że tramwaj nie zmieści się na przystanku czy na torowisku.

Już obecnie w Krakowie kursują na 2 liniach tramwajowych składy złożone z 3 wagonów o ok. 2 metry dłuższe od najdłuższego jednoczłonowego tramwaju. Pasażerom z Nowej Huty, którzy teraz mają tramwaje (m.in. kursujące na linii 9) z elementami niskiej podłogi przybędzie kolejny tramwaj z dwoma wejściami niskopodłogowymi. Tramwaj wyposażony jest w wiele nowoczesnych systemów m.in. klimatyzację, monitoring, system głosowego zapowiadania przystanków, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, automaty bilety oraz nowoczesne kasowniki.

Wybierz Wpływową Kobietę Małopolski 2012 Zobacz listę kandydatek i oddaj głos!

Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
JiM
Tramwaj jak widać jest pięcioczłonowy, panie redaktorze.
s
stołek
oto przyczyna SPADŁEM Z FOTELA
f
fot
ale na naszym mieście!
J
Jaga Baba
się umówi i dupę Ci przetrzepią Kaan
d
dik
oby nie stał z przyczyn technicznych w zajezdni!
o
ot
Ot
a
aaa
przy dużej ilości pasażerów, a zwiększenie częstotliwości nie jest już na większości linii możliwe, ale to pewnie za trudne dla bbb
k
kasia
normalny tramwaj krótszy trochę od trójskładów, którymi jeździsz teraz na linii "4" lub "13"...
p
pozdro
też jest jednoczłonowa? Pani Małgosiu - Pani policzy nim napisze, jest 5 członów? - jest. Czyli JEDNOPRZESTRZENNY! A dlaczego tutaj takie stare zdjęcia z Wrocławia. Przecież można zobaczyć jak wygląda już na jazdach próbnych w Krakowie i zrobić aktualne. Naprawdę to ciekawa konstrukcja i bardzo fotogeniczna :)
o
okl
ciekawe jak sie zlamie na malej petli na wzgorzach hahaha
p
pasazer
"Jest to najdłuższy jednoczłonowy tramwaj w Polsce. Pasażerowie nie muszą się obawiać, że tramwaj nie zmieści się na przystanku czy na torowisku"

ale brednie skoro normalna linia 4 przystanek elektromontaż w kierunku wzgórz obsługuje w krzakach to ten jak to zrobi ???
T
Terrance
Jak ma bardziej blokować pojazdy na światłach niż trójskład starych wagonów 105Na, skoro jest od tego trójskładu o półtora metra KRÓTSZY?
t
terrance
Mówienie, że należy poprawiać prędkość i częstotliwość kursowania tramwajów ZAMIAST unowocześniać tabor ma tyle samo sensu co powyższe zdanie. Trzeba robić i to i to.
K
Kaan
bedzie przebiegało sprawdzanie biletów? Uciekac jest gdzie:))) Bieg na 40 m z przeszkodami.
B
Borek
Przecież widać ,że nie jest jednoczłonowy!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska