
Brand manager
Branża: różne
W świecie zdominowanym przez konsumpcję bardzo silną pozycją zajmują brand managerowie. Są to specjaliści, którzy odpowiadają za promocję marki. Przede wszystkim tworzą lub współtworzą strategię marki. Odpowiadają także za strategię komunikacji, plany mediowe i budżetowe oraz kampanie reklamowe w internecie i mediach tradycyjnych. Aby osiągnąć zamierzony cel, muszą współpracować z działem sprzedaży. Podejmują bowiem kluczowe dla wyników finansowych spółki decyzje. Pracę na tym stanowisku brand managera można dziale w dziale marketingu lub brand marketingu.

Project manager
Branża: różne
Jednym z bardziej perspektywicznych zawodów jest project manager, czyli kierownik projektów. Osoba na tym stanowisku zarządza projektami w firmie, a więc zajmuje się ich planowaniem i realizacją. W praktyce, to właśnie project manager buduje zespół i czuwa nad komunikacją między jego członkami. Tworzy on również harmonogramy działań, ustala priorytety, deleguje i przypisuje zadania pracownikom, ocenia ich efekty pracy, zajmuje się dokumentacją i ewaluacją projektu oraz dba o realizację budżetu. Specjalizacja w projektach daje szerokie możliwości zatrudnienia w różnych branżach.

Starszy prawnik, adwokat lub radca prawny
Branża: prawnicza
Na wysokie zarobki mogą liczyć absolwenci studiów prawniczych. Ścieżka kariery prawnika jest jednak dość długa i kosztowna. Wielu pracodawców zwraca uwagę na prestiż ukończonej uczelni, ale równie ważna jest praktyka zawodowa. Drzwi do kariery stanowi aplikacja prawnicza, którą mogą zrobić osoby z tytułem magistra. Młodzi prawnicy mają do wyboru osiem rodzajów aplikacji: adwokacką, radcowską, ogólną, sądową, prokuratorską, komorniczą, notarialną oraz legislacyjną (półtora roku). Ponadto można odbyć aplikację przygotowującą do zawodu kuratora sądowego, ale w tym przypadku studia prawnicze nie są wymagane. Najlepiej zarabiają starsi prawnicy oraz doświadczeni adwokaci i radcy prawni. Zarówno aplikacja adwokacka, jak i radcowska trwa trzy lata.

Audytor wewnętrzny
Branża: Bankowość i finanse
Rośnie zapotrzebowanie na audytorów wewnętrznych, czyli osoby, które zajmują się przeprowadzaniem audytu w firmie. Audytorzy wewnętrzni sprawdzają prawidłowość działania procesów w różnych działach. Kontrolują finanse, organizację pracy, ale również sposób zarządzania zasobami ludzkimi. W zależności od charakteru kontroli, wyróżniamy audyt informatyczny, finansowy, operacyjny (związany z wykorzystaniem dostępnych zasobów) lub zgodności (dotyczący przestrzegania procedur, ich znajomości i zrozumienia).