- W ostatnim czasie na terenie całej Europy odnotowano oszustwa, których ofiarą padli hurtownicy produktów spożywczych, takich jak jajka, cebula, czosnek, oliwki i wino - wylicza Łukasz Ostręga, rzecznik prasowy KPP w Bochni.
Jak ustalono, zostali oni oszukani i nie uzyskali zapłaty za produkty wysłane do W. Brytanii. Sposób działania sprawców był prosty: pod szyldem dobrze znanej i dużej firmy, z reguły za pośrednictwem e-mail, przestępcy kontaktowali się z działem sprzedaży dostawców żywności i zamawiali towar. Wszystko po to, żeby kontrahent mógł zweryfikować zdolność kredytową, jak również uwiarygodnić istnienie firmy.
Kiedy jednak dochodziło do zamówienia, miejsce dostawy zamawianego towaru ulegało zmianie. - Oszustwo wychodziło na jaw, gdy hurtownik wysyłał fakturę na adres brytyjskiej firmy, która miała złożyć zamówienie. Wtedy okazywało się, że nikt takiego towaru nie zamawiał, a był on już w rękach złodziei - przekonuje Łukasz Ostręga.
Policjanci z bocheńskiej komendy radzą, by przed wysłaniem towaru telefonicznie bądź e-mailowo skontaktować się z główną siedzibą firmy. Uwagę powinny zwrócić jakiekolwiek zmiany w adresie dostawy po dokonaniu zamówienia. Policja prosi o sygnały o takich problemach pod nr tel. 14 615 22 22 lub 997.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+