- Od ponad 70 lat Oddział PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Tarnowskiej jest stałym elementem miasta. To tutaj mieszkańcy mogą załatwić swoje codzienne sprawy finansowe. Dostarczamy usługi i produkty dla klientów indywidualnych, i firmowych. Po modernizacji mamy do zaoferowania nowoczesne usługi, które ułatwiają dostęp do bankowości cyfrowej, a jednocześnie nadal zapewniamy tradycyjną, bezpośrednią obsługę. Jestem przekonana, że w nowej przestrzeni i bardziej komfortowych warunkach będziemy jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów
– podkreśla Ewelina Polanowska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Tarnowskiej.
W sąsiedztwie oddziału znajdują się liczne punkty handlowo-usługowe oraz szkoły, co sprawia, że klienci w jednym miejscu załatwiają wszystkie codzienne sprawy. Wnętrze oddziału ocieplają jasne kolory, kwiaty i tapeta z motywem przyrodniczym. Jest też interaktywny kącik, w którym dzieci mogą się bawić w czasie, gdy rodzice załatwiają swoje bankowe sprawy.
W Oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Tarnowskiej, 9 doradców służy wsparciem – zaproponują najlepsze rozwiązania finansowe zarówno klientom indywidualnym, jak i przedsiębiorcom. W oddziale jest też stanowisko samoobsługowe. Jeśli ktoś się spieszy albo chce dyskretnie zrobić przelew, czy sprawdzić historię rachunku może zalogować się na tym stanowisku do swojego konta w serwisie transakcyjnym iPKO. W razie wątpliwości czy obaw pracownicy w oddziale doradzą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa. Dla klientów dostępne są dwa bankomaty z funkcją wpłatomatu oraz wrzutnia czynne całą dobę.
Pracownicy placówki regularnie angażują się w inicjatywy lokalne, charytatywne i społeczne, m.in. w pobliskich szkołach odbywają się zajęcia z edukacji finansowej dla dzieci i młodzieży prowadzone przez doradców oddziału. Pracownicy banku zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Doradcy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele finansowych spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Na przykład wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Kilka pytań do Eweliny Polanowskiej, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dąbrowie Tarnowskiej:
1. Na czym będziecie się koncentrować w pracy oddziału w nowej przestrzeni?
W nowej, zmodernizowanej przestrzeni będziemy się koncentrować na komforcie i wygodzie naszych klientów. Chcemy aby każdy klient, który nas odwiedza, czuł się pewnie i mógł korzystać z usług bankowych w przyjaznej atmosferze. Zależy nam także na pozyskiwaniu nowych klientów. Chcemy, by klienci czuli się u nas zaopiekowani, a ich potrzeby były zrozumiane i spełnione. Sprzedaż ubezpieczeń to ważny element naszej oferty, który pozwala kompleksowo zadbać o potrzeby klientów. Oferujemy różne rodzaje ubezpieczeń – od tych chroniących życie i zdrowie, po produkty zabezpieczające majątek. W dalszym ciągu, zależy nam na pozytywnej współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Proponowane przez nas produkty leasingowe i faktoringowe, są kluczowe dla rozwoju lokalnych firm. Leasing to doskonałe rozwiązanie dla firm, które potrzebują nowego sprzętu czy pojazdów, ale nie chcą jednorazowo angażować środków finansowych. Z kolei faktoring umożliwia przedsiębiorcom szybki dostęp do gotówki, zapewniając płynność finansową. To szczególnie ważne dla klientów, którzy współpracują z kontrahentami na dłuższych terminach płatności. Dzięki naszej ofercie lokalni przedsiębiorcy mogą rozwijać się w sposób elastyczny i stabilny.
2. Z czego jest Pani wyjątkowo dumna w prowadzeniu oddziału?
Najbardziej dumna jestem z zespołu, który tworzymy w naszym oddziale. To ludzie pełni zaangażowania, empatii, otwarci na zmiany oraz dbający o standardy obsługi klientów. Klienci do nas wracają, a to świadczy o tym, że doradcy są profesjonalni i wiarygodni.
3. Jak staracie się edukować klientów w temacie cyberbezpieczeństwa? Na co najbardziej należy uczulać klientów banku?
Organizowaliśmy spotkania w oddziale z dziećmi ze szkół podstawowych w regionie dąbrowskim. Zrealizowaliśmy także spotkanie na temat cyberbezpieczeństwa z Warsztatami Terapii Zajęciowej w Dąbrowie Tarnowskiej. Na co dzień, podczas obsługi bieżącej rozmawiamy z naszymi klientami, edukując ich w kwestii zagrożeń, z którymi mogą się spotkać podczas korzystania z bankowości internetowej. W naszym oddziale udaremniliśmy klika prób wyłudzeń/ kradzieży, zwracając szczególną uwagę na nietypowe zachowania klientów, chroniąc tym samym ich życiowe oszczędności.
4. Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak to, w jaki sposób?
Bardzo cenimy współpracę w ramach SKO ze szkołami podstawowymi w powiecie dąbrowskim. Dużą wartością jest udział w edukacji finansowej dzieci, pokazywanie naszego banku jako instytucji nowoczesnej, przyjaznej dla klienta i dostępnej dla wszystkich mieszkańców. Wierzymy, że te działania w przyszłości realnie wpłyną na rozwój świadomości finansowej najmłodszych, także w zakresie bezpieczeństwa online.