- Bardzo się cieszę, że możemy zaprosić mieszkańców Krakowa do tego wyjątkowego miejsca. Smart Store powstał aby zapewnić klientom Orange wygodną, przyjazną, prawie domową przestrzeń do załatwienia wszelkich spraw związanych z usługami telekomunikacyjnymi. Nowoczesne rozwiązania online i offline sprawią, że wizyta w salonie będzie wykorzystana najbardziej efektywnie, jak to możliwe. Nie ma tu klasycznych stanowisk obsługi, pracownicy są w bliskim kontakcie z klientami, rozmawiają z nimi i doradzają. Chcemy aby doświadczenia klientów były przyjazne i odróżniały nas pozytywnie od innych operatorów.– mówi Leszek Gajewski, dyrektor komercyjny, region małopolska.
Przestrzeń krakowskiego Smart Store jest podzielona na 3 strefy – Dom, Rozrywka i Firma, nawiązujących do tego, co liczy się dla klientów, do codziennych sytuacji, w których towarzyszy im technologia. Nie znajdziemy tu klasycznych stanowisk obsługi i przypisanych do nich sprzedawców. Obsługa podąża za klientem do strefy, którą sam sobie wybrał. W każdej strefie można dokonać zakupu i bezgotówkowej płatności.
Wizyta w salonie rozpoczyna się w recepcji, gdzie klienci otrzymają odpowiedzi na wszelkie pytania i szybko załatwią proste sprawy, takie jak zaktualizowanie danych, sprawdzenie wysokości rachunku, czy doładowania. Uzyskają pomoc w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu z telefonem czy wymianą karty SIM. Pracownicy recepcji zajmą się także innymi drobnymi sprawami - sprawdzą dostępność telefonów, akcesoriów i innych urządzeń, którymi jest zainteresowany klient. Obsługę klientów ułatwi znajomość historii kontaktów z Orange (np. informacje o ostatnim zakupie, etc.).
Wszyscy, których sprawa wymaga dłuższego pobytu w salonie, mają do dyspozycji inteligentny system obsługi ruchu w salonie. Mogą wybrać sobie dogodny termin wizyty lub zapisać się do kolejki oczekujących na obsługę robiąc w tym czasie coś innego. O pozycji w kolejce i zaproszeniu do obsługi mogą zostać powiadomieni np. SMS-em.
Klienci oczekujący na obsługę otrzymują tablet, pełniący rolę wirtualnego przewodnika po salonie. Tablety wyposażone są w technologię NFC – skanując dowolny produkt dostępny w salonie, klient uzyska natychmiast pełną informację o nim.
Na tablecie można łatwo sprawdzić ofertę Orange, obliczyć zniżki, pełni też rolę wirtualnego koszyka, do którego można dodawać wybrane produkty i usługi. Oprogramowanie tabletów jest zintegrowane ze stanowiskami sprzedaży, sprzedawca widzi więc, czym interesuje się klient i dzięki temu może obsłużyć go w bardziej indywidualny sposób.
W strefie mobilnej, klienci będą mogli przetestować nowości, w tym telefony, tablety i różne gadżety. Z pomocą konsultantów będą mogli dobrać sprzęt, który im najbardziej odpowiada. Zainteresowani najnowszymi technologiami, będą mogli zapoznać się np. smart watch-ami, smart bandami, bezprzewodowymi ładowarkami indukcyjnymi. W salonie dostępna będzie także szeroka gama, kilkaset rodzajów akcesoriów – etui, ładowarki, słuchawki, głośniki, czy zestawy głośnomówiące.
Smart Store przyjazny jest także dla klientów, którym przy załatwianiu spraw w salonie towarzyszą dzieci. Z pewnością spodoba im się możliwość zabawy w przytulnej, domowej strefie rozrywki, np. grając gry na PlayStation 4, czy wypróbowanie możliwości smartfonów i tabletów.
W kasie Smart Store można opłacić różne rachunki – nie tylko rachunki Orange, ale również za gaz, prąd i inne. Jako jedyny salon w Polsce będzie realizował płatności za pomocą punktów Payback.
Nowo otwarty Smart Store w Krakowie jest jednym z pierwszych tego typu miejsc w Polsce i w Europie. Od kwietnia działa Smart Store w Warszawie przy ul. Pańskiej 57, kolejny właśnie otwarto w Szczecinie, Poznaniu i w Łodzi. Do końca roku powstaną jeszcze salony w Katowicach, Wroclawiu i Gdańsku.
Źródło: Gazeta Krakowska
