https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz odetchnie! Koniec uciążliwego remontu

Sławomir Wrona
W środę kilka minut po 14 wyremontowaną ulicą Królowej Jadwigi przejechały pierwsze samochody
W środę kilka minut po 14 wyremontowaną ulicą Królowej Jadwigi przejechały pierwsze samochody Sławomir Wrona
Ulicę Królowej Jadwigi w Nowym Sączu zbudowano ponad 30 lat temu, kiedy powstawało osiedle Milenium. Od tamtej pory nie poddawano jej żadnym remontom, stąd trudno się dziwić, że wiosną ubiegłego roku przypominała tor przeszkód, na którym kierowcy regularnie zrywali zawieszenia swoich samochodów. Teraz to już przeszłość. Od środy ulica, która prowadzi przez miasto ruch z drogi krajowej nr 87 to dwie jezdnie gładkie jak stół.

Czytaj także: Wypadek Krasne Potockie: taktor przygniótł 50-latka, mężczyzna zginął na miejscu

- Nareszcie! - to słowo najczęściej powtarzali mieszkańcy Milenium przyglądając się uroczystości otwarcia. Nie przeszkadza im wcale, że po roku roku spokoju, pod oknami ich bloków znów pojawi się spory ruch.

- Przedtem był hałas, ale teraz jest równiuteńko, słychać tylko szum - mówi Włodzimierz Leśniak.
- I skończy się uciekanie z samochodami z zalanych parkingów - dodaje Zbigniew Orlof.

Parkingi i dwa bloki najbliższe ul. Nawojowskiej zalewane były po niemal każdej obfitej ulewie. Zbyt wąskie rury kanalizacyjne położone tam 30 lat temu nie były w stanie odprowadzić wody z wyżej położonych części miasta i wybijały wszystkie studzienki, tworząc małe jezioro. Remont samej ulicy obejmował też wymianę całej, schowanej pod nią kanalizacji.

Otwierając ulicę, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Grzegorz Mirek podkreślał też, że przy remoncie zadbano o rowerzystów, budując wzdłuż chodników ścieżki, i o pieszych, malując specjalne pasy i instalując dodatkową sygnalizację.

To ostatnie rozwiązanie część kierowców krytykuje. Jak wyliczyli, na odcinku ok. 2 kilometrów, od Kunegundy do Lwowskiej, do pokonania jest aż 10 sygnalizacji świetlnych. - Sygnalizacja przy przejściu na Królowej Jadwigi zmieniać się będzie tylko na żądanie - uspokaja dyrektor Mirek.

Kraków: rozpoczęła się**rekrutacja na studia 2011**

Chcesz iść za darmo do Parku Wodnego w Krakowie? **Rozdajemy bilety**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Wszystko o Euro2012 na**www.drogadoeuro2012.pl**

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wiesscar
pamietam jak budowali te dwupasmowke za Gierka, ech te piekne lata 70-te
c
coto
dziesiec zestawow sygnalizacji to dobry zarobek dla jakiegos biznesmena, wiec niech kierowcy nie narzekaja, bo mogli zrobic swiatla co 15 metrow, by rodzina biznesmena mogla kupic nowe samochody, albo pojechac na dlugo oczekiwane wakacje...

tak samo ze znakami w saczu. prosciej by bylo wszedzie dac jeden "ZAKAZ" (wszystkiego), niz instalowac po kilkanascie w jednym miejscu. No ale, kazdy znak to kasiora...
l
lechu78
kolejne droga bez ronda a więc korki gwarantowane jak wszędzie w Nowym Sączu,pytanie brzmi dlaczego projektujący te drogi popeniają te same błędy?Jak długo bedziemy tolerowac błędy i fuszerkę!!!Drogi w Nowym Sączu to dziadownia i tyle,wydaje się że nie ma rady na tych pseudo projektantów
l
lechu78
kolejne droga bez ronda a więc korki gwarantowane jak wszędzie w Nowym Sączu,pytanie brzmi dlaczego projektujący te drogi popeniają te same błędy?Jak długo bedziemy tolerowac błędy i fuszerkę!!!Drogi w Nowym Sączu to dziadownia i tyle,wydaje się że nie ma rady na tych pseudo projektantów
K
Kierowca
Odnośnie chwalenia się p.Mirka, że na Kr.Jadwigi jest droga dla rowerów... Pytanie brzmi: Ilu rowerzystów respektuje znak "zakaz jazdy rowerem" umieszczony na jednej nitce drogi? Jak zmusi rowerzystów i pieszych do przestrzegania przepisów "Ustawy o ruchu drogowym"?
Prawda.... to już go nie obchodzi... nie jego działka... Za to ktoś inny bierze kasę...
K
Kierowca
Należałoby dodać, że będzie to chyba JEDYNA ulica w Sączu, która przez jakiś czas bedzie wolna od dziur. Pytanie: jak długo...
Kwestia sygnalizacji świelnej: to co pan Mirek opowiada to bicie piany. Na obwodnicy północnej (nad południową ciągle trwają kłótnie!!) są 3 spore ronda ze światłami w odległości od siebie ok. kilometra. Praktyka dowiodła (migające żółte), że kierowcy znają zasady ruchu okrężnego i było bezpieczniej niż przy zastosowaniu DODATKOWCH znaków sygnalizacji świetlnej, kiedy to większość kierowców stara się "zdążyć przed czerwonym". Zatem po cholerę "podwójne udzerzenie" (rondo i światła) które tylko dezorganizują płynność ruchu i powodują powstawanie korków? Wszędzie stosuje się tzw. "ciasne ronda" upłynniające ruch drogowy. Widocznie pan Mirek ma układ z p. Czerwińskim (posłem) którego rodzina założyła monopolistyczną firmę sygnalizacji drogowej w Nowym Sączu.
Ciekawe, co byłoby TAŃSZE dla miasta: zakładanie takich sygnalizacji, opłaty za energię i konserwację kilkuset punktów sygnalizacji, czy też PRZEBUDOWĘ ronda na bezkolizyjne... To samo dotyczy ulic Batorego i Al.Wolności - tam również było wystarczająco dużo miejsca na takie ronda bezkolizyjne - znacznie tańsze i wygodniejsze niż sygnalizacja świetlna. Podobnie skrzyżowanie ulic Kolejowej i Nawojowskiej.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska