https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ograniczenie ruchu w centrum miasta tylko w soboty i niedziele?

Piotr Tymczak
6000 - tyle miejsc postojowych w strefie parkowania w Krakowie nie odpowiada przepisom
6000 - tyle miejsc postojowych w strefie parkowania w Krakowie nie odpowiada przepisom archiwum polskapress
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu podsumował konsultacje społeczne dotyczące planowanych ograniczeń ruchu w centrum.

Konsultacje odbyły się w związku z tym, że w wakacje ZIKiT zamierza ograniczyć liczbę miejsc parkingowych w strefie płatnego postoju. Stanie się tak w związku z zaleceniem wojewody, aby na chodnikach pozostawić przejścia dla pieszych o szerokości co najmniej dwóch metrów, a w szczególnych przypadkach półtora metra.

Wynika z tego, że na pewno będzie trzeba zlikwidować ok. 1800 miejsc, gdzie odległość jest mniejsza niż półtora metra. W przypadku około 4200 miejsc, gdzie szerokość wynosi między 1,5 a 2 metry, ZIKiT zamierza poszukać uzasadnienia, aby jak najwięcej z tych miejsc nadal pełniło funkcję parkingową.

Aby wygenerować więcej miejsc postojowych dla mieszkańców strefy parkowania, propozycja ZIKiT była taka, żeby pomiędzy Plantami a drugą obwodnicą wprowadzić strefy ograniczonego ruchu (wjazd i parkowanie tylko dla mieszkańców), a ogólnodostępne byłyby tylko główne ulice.

Po spotkaniach z mieszkańcami ZIKiT postanowił zmodyfikować swoją koncepcję. Ze względu na widoczny opór społeczny dotyczący wprowadzenia stref ograniczonego ruchu wśród mieszkańców dzielnic II Grzegórzki i XIII Podgórze, urzędnicy zrezygnowali z utworzenia takich stref na tych obszarach.

Natomiast, jak podaje ZIKiT, poparcie stworzenia stref w rejonie części Starego Miasta zdecydowało o tym, aby pojawiły się one w obszarze ścisłego centrum (pomiędzy Alejami Trzech Wieszczów a ul. Straszewskiego), w rejonie ulicy Radziwiłłowskiej oraz na Kazimierzu (plac Nowy i okolice).

ZIKiT poszerzył też listę ulic ogólnodostępnych. Znalazły się na niej drogi, przy których znajdują się szkoły, do których dowożone są przez rodziców dzieci (jak na przykład ul. Smoleńsk).

Z myślą o wygenerowaniu dodatkowych miejsc postojowych urzędnicy ZIKiT zadecydowali również o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ulicach Krowoderskiej, Szlak, św. Filipa, Librowszczyzna, Pawiej, Straszewskiego oraz Kapucyńskiej.

Urzędnicy zaznaczyli, że wszystkie uwagi mieszkańców będą rozważane w kontekście przygotowania szczegółów zmian w organizacji ruchu w centrum.

Do najciekawszych ZIKiT zaliczył następujące pomysły:

  • wprowadzenie stref ograniczonego ruchu na początku tylko w soboty i niedziele;
  • system bonów dla mieszkańców, które upoważniałyby do wjazdu w strefy ograniczonego ruchu, np. dla klientów i służb technicznych;
  • strefy powinny obowiązywać jedynie w godzinach nocnych.

WIDEO: Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zmiany w ustawie o drogach publicznych

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
znów zikitowskie matolstwo
Kolejne ZIKITowskie utrudnienia dla mieszkanców Krakowa
k
krakowianin
wysiedlić 200 tys aut, to jakiś potomek Hitlera mógł tylko wymyślić. Jesteś człowieku chory psychicznie, kompletny idiota !!
f
fed
Oszołomom i korytnikom z rady miejskiej i ZIKiT mówimy nie !
A
Aha
A.. ktos sie moze przypatrzy naszej zieleni. Wywalaja jedne i sadza w tych samych miejsach drugie na sile wydajac kase. Za komuny jedni kopali rowy a drudzy je zakopywali, zeby bylo, ze jest praca.. teraz podobnie, zeby zleceniobiorcy mieli nasza kase zapewniona.
R
Rudy z Budy
Machlojski do budy...to jedyne rozwiazanie problemow Krakowa.
M
Mati
Ja też nie życzę sobie aby przyjezdni "krakowskie numery rejestracyjne " rozjeżdżali drogi, chodniki, nie przestrzegli danych przepisów ograniczenia ruchu i normalnego porządku ! Jak myślisz gdzie płacą podatki
D
Don
Wynika z tego, że na pewno będzie trzeba zlikwidować ok. 1800 miejsc, gdzie odległość jest mniejsza niż półtora metra. W przypadku około 4200 miejsc, gdzie szerokość wynosi między 1,5 a 2 metry, ZIKiT zamierza poszukać uzasadnienia, aby jak najwięcej z tych miejsc nadal pełniło funkcję parkingową.

A może w takim razie poszerzyć chodniki zamiast likwidowac miejsca parkingowe których jest za mało?
G
Gość
Napływowi studenci powinni płacić tutaj podatki, bo rozjeżdżają drogi, chodniki, zapycgają komunikację, blokują miejsca parkingowe i to oni są przyczyną przeludnienia miasta. Przez nich buduoesne są bloki na terenach, gdzie tylko idiota mógłby wpaść na pomysł by coś wznosić. Itd itd.
Stop przyjezdnym!
B
Burmistrz Nowej Huty
Czy linia 13 zgodnie z ich logika bedzie kursowac w Nowej Hucie a 21 w Nowym Biezanowie?
e
ewf
Nic nie dają wasze wpisy , nic
dopóki Majchrowski jest prezydentem Krakowa i są ci radni miejscy nic się nie zmieni
Trzeba zmienić głowę to i kończyny zaczną sprawniej pracować
Zrozumcie to wreszcie i filozofujcie przy wyborach naiwniacy
M
Mieszkaniec
Rozstrzelać tych co się nie będą chcieli dostosować. Super logika.

A już bez sarkazmu, parkingi podziemne spokojnie mogą zapewnić wystarczającą ilość miejsc parkingowych, jednak są bardzo kosztowne. Kolejne kadencje włączają parkingi podziemne w obietnice wyborcze. A efekt jest taki jak zwykle.
m
matematyka
Jakie były koszty wyznaczenia i oznakowania miejsc parkingowych ? jakie będą koszty likwidacji ? Hmmm.,,,,,,,,,
To ile jesteśmy do przodu?
a
a przy biurkach
robota wrze, że aż się kurzy.
Chyba zaraz będzie trzeba postawić nowy biurowiec dla działu wymyślania zmian w organizacji strefy parkingowej ?
G
Gość
Najlepszym rozwiązaniem byłaby redukcja liczby aut w mieście o 200 tys. Konkretnie - 100 tys. osób wraz z autami powinno się wyprowadzić z Krakowa i zasiedlić jakieś wyludniające się miasto (Katowice, Łódź), a dalsze 100 tys. powinno się pozbyć samochodu. Już będzie luźniej. Nie może być tak, że w przeludnionym Krakowie każdy ma samochód, gdyż jest fizycznie niemożliwe zapewnienie tak dużej ilości miejsc parkingowych. Trzeba też walczyć z przeludnieniem Krakowa, poprzez zakaz osiedlania się ludności napływowej (zamiejscowi studenci po ukończeniu studiów powinni mieć wręcz obowiązek powrotu do rodzinnych stron, równoznaczny z zakazem osiedlenia się na stałe w Krakowie) oraz wielodzietności (w Krakowie 500+ nie powinno obowiązywać a rodzina mające trójkę lub więcej dzieci powinna być obciążona miejskim podatkiem, a jak nie chce płacić to ... do Katowic, Łodzi). Poza tym, nie można tolerować tego, by w tak przeludnionym mieście było więcej niż jedno auto na jedno gospodarstwo domowe.
t
tu;li
Wpierw trzeba zlikwidować ZIKiT jako jednostkę zatrudniającą ogromną ilość pracowników (500 !!!!!) w dużej części niekompetentnych , którzy jedynie potrafią poszerzać strefe płatnego parkowania bo budżet pieniędzy podatników niw może już utrzymać tych tysięcy miejskich urzędników a pensje im trzeba płacić
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska