
"Przystępując do przebudowy ul. Krakowskiej nie zakładano, by prace mogły zostać opóźnione przez badania archeologiczne. Roboty które wykonuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa realizowane są na obszarze, który był przekopywany podczas wcześniejszych inwestycji drogowych" - informują urzędnicy miejscy.

- Głębokość prac związanych z wykonaniem drogi i torowiska została zaplanowana tak, by wykorzystać już wcześniej przekopany grunt. W oparciu o takie założenia wykonawca przygotował harmonogram. Podczas wykonywania fundamentów pod słupy trakcyjne wykonawca natrafił na fragment dawnego mostu łączącego Kazimierz z Krakowem - dodają w ZDMK.

- W trakcie prac kanalizacyjnych pod dotychczasową ul. Dietla odkrył piwnice kamienicy. Z kolei przy robotach ciepłowniczych dokonał okrycia fragmentów dawnej bramy miejskiej. Niezbędna była aktualizacja harmonogramu - podkreślają urzędnicy miejscy.

Przebudowa ul. Krakowskiej za kończyć się w w II kwartale przyszłego roku.