Mistrzostwa świata w piłce nożnej zawsze przykuwały uwagę wielu milionów widzów. Przez długi czas zainteresowanie skupiało się wyłącznie na drużynach narodowych i ich reprezentantach. Dodatkiem był klub, który się lubi bądź zawodnik, któremu się kibicuje. Gwiazdom futbolu, podczas wielkich wydarzeń, zawsze towarzyszą ich partnerki, wybranki serca czy żony wraz z dziećmi.
WAGs wyszły z cienia swoich sławnych piłkarzy
Często były to anonimowe kobiety, znane głównie z wyglądu, a nie imienia i nazwiska. Ale od momentu stworzenia social mediów i łatwości dostępu do nich damy przestału już być „bezimienne”. Dodatkowym czynnikiem, był mundial w 2006 roku w Niemczech, który spopularyzował WAGs, czyli wives and girlfriends, jak bulwarowa brytyjska prasa określiła żony i przyjaciółki angiesksich piłkarzy. Tabloidy rozpisywały się o wyczynach WAGs w Baden Baden, wśród których prym wiodła Victoria Beckham z domu Adams, dawna Spice Girls.
Dzięki piłkarzom WAGs stają się sławne na całym świecie
Aktualnie, ukochane piłkarzy, mogą być już własną marką. Tak jak popularne jest bycie influencerem, który zarabia poprzez swój wizerunek na portalach społecznościowych, WAGs mogą robić to samo. Mimo to, wiele z nich było rozpoznawalne przed związkiem z piłkarzem, ale nie w skali całego świata. Dla przykładu ukochana hiszpańskiego snajpera, Alvaro Moraty to profesjonalna modelka i bloggerka...
