https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oto najniebezpieczniejsze drogi w Polsce. Prowadzą też przez Kraków!

Arkadiusz Maciejowski
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Według danych policji większość wypadków drogowych odbywa się w obszarze zabudowanym, jednak to te, które mają miejsce w obszarze niezabudowanym mają gorsze konsekwencje – ginie w nich więcej osób. W ubiegłym roku w wyniku wypadków drogowych na obszarze niezabudowanym zginęły 1 373 osoby, z kolei w zabudowanym 872. Na których drogach dochodzi więc do największej liczby wypadków?

Eksperci z Yanosika przygotowali raport na temat najniebezpieczniejszych polskich dróg oraz wypadków, które miały miejsce w 2021 roku.

- Na podstawie danych polskiej policji zebraliśmy informacje na temat wypadków drogowych oraz ich skutków, w zależności od rodzaju i geometrii dróg. Okazuje się, że najczęściej do wypadków dochodzi na prostych odcinkach dróg i to właśnie w takich wypadkach ginie najwięcej osób. Jeśli chodzi o rodzaj drogi to najniebezpieczniejsze okazują się być dwukierunkowe jednojezdniowe – komentuje Julia Langa, Yanosik.

Jakie drogi są najniebezpieczniejsze w kraju?

Okazuje się, że w 2021 roku do największej liczby wypadków doszło na DK7, która prowadzi z Żukowa koło Gdańska przez Warszawę i m.in. Kraków do granicy ze Słowacją.

A jakie drogi znalazły się na kolejnych miejscach? Przejdź do galerii zdjęć i dowiedz się.

Wszystkie z tych tras są mocno uczęszczane w sezonie wakacyjnym, ponieważ prowadzą do najpopularniejszych destynacji wypoczynkowych – nad morze oraz w góry. Co ważne, w tych obszarach znajdują się również fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości, które mają za zadanie wpłynąć na nadmierną prędkość jazdy kierowców.

Według twórców Yanosika w województwie pomorskim znajdują się 42 fotoradary, w zachodniopomorskim 28, w kujawsko-pomorskim 21, w warmińsko-mazurskim 19, w śląskim 39, dolnośląskim 26, w podkarpackim 24, w małopolskim 33, a w opolskim 10.

- Nadmierna prędkość jazdy lub niedostosowanie prędkości do warunków ruchu drogowego, to wciąż główne przyczyny wypadków na polskich drogach. Nasze dane niejednokrotnie wykazały, że obecność fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości wpływa na zachowanie kierowców na trasach i redukuje ich prędkość jazdy nawet o 30 km/h poniżej obowiązującego limitu – informuje Julia Langa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska