https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po wypadku na A4 policja autostradowa apeluje do kierowców: Róbcie korytarz ratunkowy

red.
Korytarz ratunkowy na autostradzie A4.
Korytarz ratunkowy na autostradzie A4. fot. Grzesiek998Krakow, Youtube.com
- Zasada jest jedna. Pojazdy stojące na pierwszym od lewej pasie ruchu zjeżdżają do lewej krawędzi (jeżeli to możliwe na pas zieleni), a samochody stojące na wszystkich innych pasach ruchu (czy będą to 2, 5 czy 26 pasów ruchu) zjeżdżają w kierunku prawej krawędzi i pasa awaryjnego. W ten sposób powstaje korytarz ratunkowy, który ma pomóc służbom w dotarciu do ofiar wypadku - przypomina policja autostradowa.

Groźny wypadek na obwodnicy Krakowa (A4). Dwie osoby ranne [WIDEO, ZDJĘCIA]

Apel umieścił na profilu Komisariatu Autostradowego Policji jego komendant podinspektor Krzysztof Lis. "Po wczorajszym wypadku na A-4 w rejonie 412 km na kierunku do Tarnowa po raz kolejny przypominam zasady tworzenia korytarza ratunkowego i będę to robił do znudzenia, ponieważ nie godzę się z tym, aby osoby które nie ogarniają tak prostej zasady utrudniały nam niesienie pomocy ofiarom wypadków i usunięcie skutków w celu udrożnienia przejazdu autostradą" - napisał.

We wczorajszym wypadku na A4 w rejonie węzła Kraków-Skawina zostały ranne dwie osoby.

"Blokując nam przejazd dodatkowo wydłużasz czas usunięcia skutków i udrożnienia przejazdu" - przypomina podinsp. Lis. Policjanci prezentują również nagranie strażaków z OSP Czarnochowice, na którym widać, jak powinni zachowywać się kierowcy na autostradzie.

Opublikowany przezFacebook

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
R
Pas awaryjny służy wyłącznie do postoju w razie awarii. Pas awaryjny jest węższy od zwykłego pasa ruchu, ponadto nie jest ciągły (zanika przy mostach i wiaduktach), dlatego nie jest wykorzystywany w razie wypadku przez służby specjalne. Większe wozy pożarne oraz dźwigi są zbyt duże, aby poruszać się po pasie awaryjnym. Dlatego w razie wypadku wykorzystywany jest korytarz ratunkowy, który nie urywa się, oraz pozwala na przejazd znacznie większych pojazdów ratunkowych.
s
szybki Tom
Zamontować pług do dużego ze straży i puścić go pierwszego :)
P
Piotr
Tylko zeby ominac kilka zepsutych autek trzeba zwolnic co jest strata czasu. A w przypadku korytarza to auta juz z wyprzedzeniem pkwinny sie ustawic tak jak najlerzy i pomoc nie zwalnia
b
birband
Idioto jeden z drugim bedziesz potrzebował pomocy tak samo zostaniesz potraktowany. A ten debil na rejestracji pszczyńskiej to pewnie z Kobióra.
R
Robert
Ominąć po lewej przecież ustapia ... to takie trudne do zrozumienia. I tak będzie szybciej ominąć kilka takich zepsutych autek niz przestawiać wszystkie na pozostalych pasach
L
LOP
Moje pytanie do Pana Komendanta Komisariatu Autostradowego brzmi: Po co jest w takim razie PAS AWARYJNY? Czy w czasie kiedy przejazd na autostradzie jest zablokowany nie należałoby aby ten pas był wolny właśnie dla służb ratunkowych? czy pas awaryjny w takim razie służy wyłącznie do postoju w trakcie awarii pojazdu wyłącznie podczas "zwykłego ruchu"?
P
Piotr
Co do poniektórych pas awaryjny jak sama nazwa mowi AWARYJNY nie uprzywilejowany. Wezmy pod uwage taka sytuacje na pasie awaryjnym(no bo gdzie ma stac?) stoi samochod z awaria, nie po wypadku, tylko tak po prostu zdechł. Po pasach ruchu jada normalnie auta no bo przeciez karetka ma "wolny" awaryjny. I teraz pytanie co ma zrobic kierowca pogotowia gdy natrafi na blokade w postaci zepsutego auta na pasie awaryjnym?
o
obywatel GC
Panie podinspektor! Tylko w wypadku gdy nie ma pasa awaryjnego! Właśnie dlatego buduje się pasy awaryjne, a na takich odcinkach gdzie nie ma pasa (np. za Wrocławiem) takie zasady obowiązują. Ale w policji to reguła - dzisiaj policjanci kontrolowali trzeźwość... na środku skrzyżowania. Na pytanie dlaczego stwarzają zagrożenie dla kierowców w takim miejscu, policjant odpowiedział, że mogą kontorolowć w każdym miejscu i, uwaga... można zatrzymywać kierowców z wszystkich kierunków! No i tu refleksja - takie badanie jest niezgodne z prawem, gdyż powinien być z niego sporządzony protokół. Ale prawo jest dla kierowców, policjanci nie muszą go znać. Albo nie chcą.
k
kierowca
Ja też mam propozycję - jak jest stłuczka 2 aut i nie ma ofiar to nie zamyka się 3 pasów !!!!!!!!!!

zrozumiecie to kiedyś panowie z drogówki ?!??!? tworzycie korki przy byle wypadku
k
kr
Czeski film ,kazdy mowi inaczej.Wiec kogo trzeba sluchac?
???
więc odpowiem sobie sam:
"Pas awaryjny jest też wykorzystywany przez służby ratownicze w celu dotarcia do miejsca wypadku lub awarii jeśli na pozostałych pasach nastąpił zator." Źródło Wikipedia za Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430.
Proszę więc nie robić ludziom w głowie zamętu.
???
więc odpowiem sobie sam: "Pas awaryjny jest też wykorzystywany przez służby ratownicze w celu dotarcia do miejsca wypadku lub awarii jeśli na pozostałych pasach nastąpił zator" Źródło: Wikipedia za Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430.
Proszę więc nie robić ludziom zamętu w głowie.
K
KAP
Po wyjaśnienia zapraszamy na nasz profil Fb, można tam zadawać pytania :)
m
mar
Jadącemu na sygnale pojazdowi służb państwowych należy zjechać z drogi, nigdy nie widziałem żeby w Polsce ktoś blokował auta na sygnale. Więc co to znaczy "nie godzę się" - wlepiać mandaty albo siłą usuwać z drogi nieposłusznych, nie możecie sobie z tym poradzić to sami jesteście nieogarnięci, policjanty. Można też korzystać z pasa awaryjnego, ale widzę że pan podinspektor każe wszystkim na niego zjeżdżać - weźcie ustalcie spójne zasady i wprowadźcie je oficjalnie, żeby ludzie mieli się do czego odnieść, a nie jakieś apele w gazetkach (z całym szacunkiem) regionalnych. co za kraj...
???
Od kiedy pamiętam, to w razie wypadku na A4 wszelkie służby lecą prawą stroną - po to zresztą namalowano tam linię ciągłą. Podispektorze Lis - prosimy o wyjaśnienia!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska