Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezenty na ostatnią chwilę? To nasza specjalność

Redakcja
Polacy przyznają, że w przypadku zakupów w sieci istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów.
Polacy przyznają, że w przypadku zakupów w sieci istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów. Marzena Bugala- Azarko
Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7 proc. Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Prawie połowa odkłada tę sprawę na ostatnią chwilę.

Badanie PayPal “Świąteczne Problemy Zakupowe” objęło ponad 10 000 respondentów na reprezentatywnej grupie z 10 krajów Europy. Przekrojowa analiza pozwoliła poznać zwyczaje i preferencje przy świątecznych zakupach dominujące w dziesięciu państwach naszego kontynentu. Jak się okazało, jednym z problemów Polaków jest planowanie zakupów z wyprzedzeniem.

Wszystko na ostatnią chwilę

Tylko 7 proc. respondentów z Polski deklaruje kupowanie prezentów na święta z wyprzedzeniem, na przykład w ostatnich tygodniach listopada, podczas „Black Friday” lub „Cyber Monday”. Reszta, bo aż 49 proc., odkłada temat na ostatnią chwilę. Jak wskazuje badanie, 88 proc. Polaków narzeka na świąteczne zakupy. Wśród przyczyn wymieniają: zatłoczone ulice oraz sklepy (61 proc.), nieprzyjemne zachowania innych klientów (54 proc.), a także brak czasu na polowanie na prezenty (46 proc.)- wynika z badania Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie PayPal.

Zakupy online rozwiązaniem dla nas

Tymczasem, aż 67 proc. ankietowanych sądzi, że zakupy online mogą być lekarstwem na problemy związane z wyprawami do sklepów stacjonarnych. Respondenci podkreślają liczne zalety internetowych zakupów. Najwięcej z nich wskazuje na uniknięcie tłoku w sklepie (83 proc.). Polacy doceniają także oszczędność czasu (81 proc.) związaną przede wszystkim z szybkością uiszczenia opłaty za zakupy. W przypadku funkcji checkout oferowanej przez PayPal całość ogranicza się do kilku kliknięć, bez konieczności rejestracji, na co zwraca uwagę 68 proc. badanych. W kraju nad Wisłą, wobec rosnącej popularności zagranicznych platform sprzedaży, istotna jest również możliwość zakupu produktów zza granicy z zachowaniem najlepszej ceny (78 proc.). Jednak nie są to jedyne aspekty zakupów online, na które zwracali uwagę respondenci.

Zwrot pieniędzy bez problemów

Polacy przyznają, że w przypadku zakupów w sieci istotna jest dla nich również polityka sklepu wobec zwrotów. W przypadku nietrafionego prezentu, aż 67 proc. respondentów docenia możliwość oddania go do sklepu, zaś 74 proc. zwraca uwagę na otrzymanie zwrotu kosztów przesyłki. W przypadku, gdyby paczka nie dotarła do celu lub została po drodze uszkodzona, 77 proc. ankietowanych chciałoby mieć pewność, że otrzymają zwrot pieniędzy bez problemu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Prezenty na ostatnią chwilę? To nasza specjalność - Strefa Biznesu

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska